תקשורת ומדיה

כתב התחקירים של 'חדשות 2' חיים ריבלין יקבל את פרס 'אות הידידות החברתי'

על ריבלין, חתן פרס סוקולוב ב-2011 שחתום על שורת חשיפות, המליצה מועצת העיתונות. עוד ברשימת מקבלי הפרס שמעניקה הקרן לידידות: ח"כ לשעבר פנינה תמנו שטה ואניה בוקשטיין
אלכסנדר כץ |  1
חיים ריבלין (צילום יח"צ)
עוד פרס לארון של חיים ריבלין. כתב התחקירים של חברת החדשות של ערוץ 2, ומי ששימש עד לאחרונה ככתב הרווחה של המהדורה, יקבל את פרס 'אות הידידות החברתי' לשנת 2015, שמוענק על ידי הקרן לידידות.
הפרס ניתן לגופים ולאישים שנמצא כי תרמו בתחומם לשיפור ולקידום החברה הישראלית, ובלטו בשנה החולפת בעשייתם החברתית בתחומי הליבה של 'הקרן לידידות' - עלייה, קליטה, עוני ובטחון.  הבחירה בריבלין נעשתה על ידי מועצת העיתונות שהמליצה עליו.
ריבלין, חתן פרס סוקולוב לתקשורת אלקטרונית ב-2011, חתום על שורת הישגים עיתונאיים בולטים בתחומי החברה והרווחה. בין השאר פרסם סדרת כתבות על תנאי העסקתם של עובדי הקבלן, תחקירים מחדלי הדיור הציבורי - מכירת דירות לעמותות המזוהות פוליטית עם שר השיכון לשעבר ושיפוץ דירות הנופש של עובדי עמידר מחשבון תקציב הדיור הציבורי; תחקיר על מחדלי בטיחות בענף הבניה; תנאי המגורים הקשים של עולי אתיופיה במרכזי הקליטה ועוד.
ריבלין גם חשף כיצד קיבלה חברה בבעלותו של גל הירש, אז המועמד למפכ"ל, עבודות בשווי מיליוני שקלים לפינוי נפלים מחוף הים בראשון לציון, זאת ללא מכרז ומבלי שהיה לה ניסיון כלשהו בתחום. התחקיר הביא לפסילת מועמדותו של הירש לתפקיד המפכ"ל, ולפתיחה בחקירת משטרה.
לאחרונה חשף במסגרת "תחקיר המפרץ המזוהם" נתונים ראשונים מהמחקר אפידמיולוגי שנערך באוניברסיטת חיפה ולפיהם יש מוקדים מובהקים לתחלואה עודפת בסרטן סביב מפרץ חיפה שמקורה במפעלים מזהמים. במסגרת התחקיר הובאו עדויות על ניסיונות להשתקת הממצאים וכך עדויות על קשר לכאורה בין תרומות שמעבירים המפעלים לבית החולים רמב"ם לחששם של רופאים להתבטא בנושא.
לצד ריבלין זכו השנה בפרס "אות הידידות החברתי" חברת הכנסת לשעבר פנינה תמנו שטה על פעילותה לקידום צעירים בני העדה האתיופית, וכן השחקנית והזמרת אניה בוקשטיין על קידום מודעות לנושא הגיור ומעמדם של עולים יוצאי חבר העמים.
מ'חדשות 2' נמסר כי "אנו גאים בחיים ריבלין ובהישגיו ומברכים אותו על העשייה העיתונאית הפורייה. כחברת החדשות המובילה בישראל נמשיך להביא לצופינו את מיטב התכנים החדשותיים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עיתונאי מבריק ואיש ראוי ביותר (ל"ת)
    רונן 12/2015/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור