תקשורת ומדיה

הזוכים בפרס ע"ש פרימור לתחקירים: דפנה ליאל, עומרי אסנהיים וחיים ריבלין

ליאל זכתה במקום ה-1 בפרס שמעניקה הרשות ה-2 על סדרת כתבות בנושא הזנחת הגיל הרך. אסנהיים שני עם תחקיר על המכון לרפואה משפטית, וריבלין שלישי בכתבות על הדיור הציבורי
אלכסנדר כץ |  1
דפנה ליאל (צילום יח"צ)
השבוע המוצלח של חיים ריבלין. לאחר שהתבשר על זכייתו בפרס שמעניקה הקרן לידידות, כעת נודע כי הוא זכה במקום השלישי בפרס על שם רחל פרימור ז"ל על ידי הרשות השנייה לתחקירים עיתונאיים, על סדרת כתבות בנשוא הדיור הציבורי ששודרו בחדשות 2. ריבלין יקבל 4,000 שקלים.
במקום הראשון זכתה דפנה ליאל על סדרת כתבות בנושא הזנחת הגיל הרך ששודרה ב'חדשות 2' ותקבל 10,000 שקלים, ואילו עומרי אסנהיים במקום השני על התחקיר בנושא סודות המכון לרפואה משפטית ששודר בתכנית עובדה של קשת. על כך יקבל 6,000 שקלים.
את הפרס מעניקה הרשות על שמה של חברת מועצה הרשות רחל פרימור ז"ל. הפרס מוענק על תחקיר או כתבה עיתונאיים בנושאים חברתיים בשידורי הטלוויזיה המסחריים-ציבוריים. הרשות תעניק את הפרסים בטקס שייערך בעוד שבוע בירושלים.
לוועדה הוגשו 15 הצעות מכל זכייניות הטלוויזיה שבפיקוח הרשות. בוועדת הפרס חברים השופט בדימוס גבריאל שטרסמן, המשמש יו"ר הועדה; נציגת מועצת הרשות השנייה ד"ר דליה זליקוביץ; נציג אגודת העיתונאים יוסי בר מוחא; העורך הראשי של רשות השידור שמעון אלקבץ; נציג הציבור רו"ח אבי פרומרמן; נציג המשפחה ודוברת הרשות השנייה מיטל שגב.
ליאל פרסמה סדרת כתבות בנושא הזנחת הגיל הרך, והדבר "עלה לסדר היום התקשורתי וחשף בעיה חברתית ברמה ארצית", כך על פי ועדת הבחירה. "תחקיר מקורי אשר הושקע בו מאמץ מיוחד ואשר הראה את הצדדים הבעייתיים של המערכת בהפקרת חסרי ישע. התחקיר הוביל בין היתר לפתרון ושינוי משמעותי לראשונה מקום המדינה החליט שר החינוך על הוספת סייעת נוספת לגני הילדים".
אסנהיים פרסם התחקיר בנושא סודות המכון לרפואה משפטית, והוועדה ציינה כי "התחקיר חשף עדויות קשות על מה שנעשה מאחורי הקלעים במכון לרפואה משפטית, מקום שמצפים שיהיה אובייקטיבי וחסר פניות אשר על פי קביעותיו נחרצים גורלות של אנשים, הפך על פי התחקיר להיות לכאורה מעין זרוע של התביעה. התחקיר עורר סערה במערכת המשפטית והיועץ המשפטי לממשלה הורה על הקמת ועדה שתחקור את הכשלים בנושא".
ריבלין יקבל את הפרס על סדרת כתבות בנושא הדיור הציבורי, ולדברי הוועדה, "הנושא הינו חשוב ביותר ונוגע לחלק גדול מהציבור בישראל, אשר לרחל פרימור ז"ל הייתה נגיעה אישית לנושא. הציבור כמה להחלטה בנושא הזה אשר תאפשר גם לאלה שמצבם הכלכלי קשה להגיע לדירה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שמלאנים גמדיים נותנים פרסים לשמלאנים גמדיים אחרים (ל"ת)
    מתחיל להגעיל האמת 12/2015/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור