תקשורת ומדיה

תעזבו אותם מחופש העיתונות: הכנסת הפילה את הצעת החוק של קסניה סבטלובה

38 תמכו בהצעתה של ח"כ סבטלובה העומדת בראש שדולת חופש הביטוי והעיתונות, 38 התנגדו וההצעה נפלה. "ממשלת נתניהו ממשיכה לסתום את הפה של התקשורת"
אלכסנדר כץ | 
מליאת הכנסת (צילום דוברות הכנסת)
מליאת הכנסת דחתה היום (יום ד') בקריאה טרומית את הצעת חוק-יסוד כבוד האדם וחירותו (תיקון – חופש הביטוי וחופש העיתונות) שהגישה ח"כ קסניה סבטלובה וקבוצת של 24 חברי הכנסת, כולם מהאופוזיציה. בהצבעה שמית נרשם שוויון - 38 תמכו ו-38 התנגדו ולכן ההצעה לא עברה.  השר חיים כץ (ליכוד) נרשם כלא משתתף בהצבעה אך ביקש להבהיר כי התכוון להצביע נגד ולא הובן נכון.
הצעת החוק של סבטלובה, ראש שדולת חופש הביטוי והעיתונות, נתמכה בין היתר על ידי פרופ' משה נגבי, הפרשן המשפטי של קול ישראל ומרצה באוניברסיטה העברית, ושר החינוך לשעבר פרופ' אמנון רובינשטיין, איש המרכז הבינתחומי הרצליה. בהצעה מוצע כי יש "לקבוע חירויות אלה במסגרת חוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו. בכך תתקדם הדמוקרטיה הישראלית עוד צעד לעבר העולם המתוקן, בו זכויות היסוד של האדם מוסדרים כראוי, ובו יכולת של הציבור ואחרים להתגונן כראוי מפני שרירות כוחו של הריבון או של אחרים המנסים להסות או למנוע דיבור, ביטוי או דברי ביקורת".
"בחקיקה הישראלית אין כל הגנה לחופש העיתונות וחופש הביטוי", נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק. "חופש העיתונות וחופש הביטוי, מכל סוג וצורה הם בנשמת אפה של הדמוקרטיה, והם אלו אשר מאפשרים לשמור עליה ככזו".
"חופש הביטוי, העיתונות והדיבור הם מיסודות הדמוקרטיה, ואינני מכירה, פרט לישראל, דמוקרטיה שאלו לא מעוגנים בה. ממשלת נתניהו ממשיכה לסתום את הפה של התקשורת", הגיבה סבטלובה, העומדת בראש שדולת חופש הביטוי והעיתונות של הכנסת ה-20. לדבריה, "הזוי בעיניי שבשנת 2015, נשענת ההגנה על חופש הביטוי והעיתונות על פסיקה משנת 1953 מצד אחד הממשלה תוקפת את בית המשפט העליון במה שהיא מכנה משפטיזציית יתר,- ומצד שני לא מותירה כל ברירה ונמנעת מלהסדיר כראוי את הדמוקרטיה הישראלית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה