תקשורת ומדיה

נחתם הסכם קיבוצי בגלובס: יונהג מנגנון פרישה מרצון, התנאים לעובדים ישופרו

לעובדים יתאפשר לפרוש בתנאים מוגדלים, ורק בהמשך תחליט ההנהלה על המשך ההתייעלות. העובדים שיישארו ייהנו ממקרן השתלמות, הפרשות מוגדלות לפנסיה והשתלמות מקצועית
אלכסנדר כץ | 
הפגנת עובדי גלובס מול ביתו של אליעזר פישמן (צילום אלכסנדר כץ)
אחרי ההפגנה מול ביתו של אליעזר פישמן, יש גם בשורות טובות, יחסית. הנהלת גלובס, ארגון העיתונאים ו-ועד עיתונאי גלובס, חתמו אמש (שבת) על הסכם קיבוצי ראשון בעיתון הכלכלי, במסגרתו הוסדרו תנאי ההעסקה, השכר והזכויות של העיתונאים. ההנהלה תחל ביישום תכנית התייעלות במשותף עם העובדים, במסגרתה יתקיים מנגנון פרישה מרצון, ויינתנו פיצויים מוגדלים לפורשים ולמפוטרים.
מנגנון פרישה יאפשר לעובדים המעוניינים בכך להודיע על עזיבתם ולזכות בתנאים מועדפים לפרישה. רק לאחר מכן, תחל ההנהלה ביישום תכנית ההתייעלות ובזימון יתרת העובדים הנדרשים להשלמת המהלך, לשימועים. על פי הערכות, אמורים לסיים את עבודתם בעיתון 60 איש במסגרת תכנית ההתייעלות, לצד סגירת מוספים כגון גלובס הערב ופירמה.
בנוסף מסדיר ההסכם את תנאי העסקה, זכויות וחובות העובדים. במסגרת ההסכם, העובדים שנשארים בעיתון ייהנו מקרן השתלמות שתפתח עבורם לאחר 10 שנים רצופות ומעלה בעיתון, הפרשות מוגדלות לקרן הפנסיה, תשלום ימי מחלה מהיום הראשון, וכן ימי השתלמות מקצועית.
לדברי מנכ"ל גלובס איתן מדמון, "כינון הסכם קיבוצי בארגון בו קיים ועד עובדים, הוא הכרחי לכינון יחסי עבודה טובים. אנו נמצאים בפתחה של תקופה מאתגרת בגלובס, ואני סמוך ובטוח שתוכנית ההתייעלות שיישומה יחל השבוע, תאפשר לנו להתייצב ולצמוח. אני מלא הערכה כלפי העיתונאים המצוינים ועובדי גלובס שאנחנו נאלצים להיפרד מהם בכאב גדול, ומודה להם בכל ליבי".
ועד עיתונאי גלובס מסר כי "זהו יום לא פשוט עבורנו. אנחנו נפרדים מחברים טובים ויקרים שלנו. תכנית הבראה היא תהליך כואב, אך הצלחנו לאפשר הליך פרישה מכובד, גם באמצעות הקטנת מספר המפוטרים וגם באמצעות שיפור והגדלת הפיצויים. הנחישות והלכידות שהוכיחו העובדים לאורך כל הדרך הן ללא ספק הסיבה המרכזית שבזכותה הגענו להישגים הללו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה