תקשורת ומדיה

TheMarker פרסם "התנצלות" - תביעת המיליונים של ארגון נכי צה"ל תימחק

אחרי 2 תביעות דיבה ותלונה למועצת העיתונות, הגיעו 2 הצדדים לפשרה במסגרתו העיתון הכלכלי חוזר בו מחלק מהטענות שעלו בכתבות, ואף יסיר את הכתבות מהאוויר. מנכ"ל הארגון: "אמרנו באופן ברור כי מדובר במצג שקרי ומעוות"
אלכסנדר כץ |  4
דה מרקר The Marker (צילום צילום מסך)
הסכסוך בין ארגון נכי צה"ל ל-TheMarker הסתיים הבוקר (יום ד') עם פרסום בוקסת התנצלות לכאורה תחת הכותרת "תיקון טעויות", וזאת לאחר סדרת פרסומים בעיתון הכלכלי לאורך השנה וחצי האחרונות. הסכסוך שהניב 2 תביעות דיבה של הארגון ותלונה למועצת העיתונות, הגיע לגישור ולהסכם על פיו תביעה בסך 3 מיליון שקלים תימחק, במקביל לפרסום "התיקונים" ב-TheMarker ולמחיקת 2 הכתבות מאתר האינטרנט של TheMarker. נכון לשעה זו, הכתבות עדיין באוויר.
ב-22 במארי 2014 פורסמה כתבה של טלי חרותי סובר שכותרתה "דוחות נעלמים, מינויים תמוהים והעלאות שכר בדיעבד: מי ישקם א ארגון נכי צה"ל". ב-12 באוקטובר אותה שנה פרסמה חרותי סובר כתבה נוספת שכותרתה: "היו"ר הסתבך וסילף את הדוח הכספי – שיתנצל וזהו". לאחר כל כתבה הגיש הארגון תביעת דיבה, בבית המשפט המחוזי בתל אביב ובשלום בהרצליה.
הצדדים נשלחו להליך של גישור אצל עו"ד עמוס גבריאלי, במסגרתו כאמור פורסמה הבוקר הבהרה חריגה בגודלה – כ-200 מילה, עם תיקונים לפרסומים ההם. בין היתר צוין הבוקר כי "העיתון השתכנע כי הבוקרת מצד הקמרוב לא שיקפה את מצבו החשבונאי שלה הארגון לאשורו". עוד צוין כי באשר לפרסום מ-12 באוקטובר 2014, "הובהר כי מקורו בשגגה. בבירור נמצא כי יו"ר הארגון חיים בר לא סילף דוח כספי כפי שפורסם בכתבה, ורק מתוך טעות שורבבו שמו ותמונתו לכתבה". לצד זאת צוין הבוקר כי "מערכת היעתון מבהירה כי 2 הכתבות נכתבו בתום לב", אבל "ככל שהשגגות שנפלו בכתבות גרמו לפגיעה כלשהי במי מהם, העיתון מתנצל על כך".
מנכ"ל ארגון נכי צה"ל, תא"ל (מיל') חיים רונן, מסר כי "מאז פרסום הכתבה הראשונה, לפני למעלה משנה וחצי, אמרנו באופן ברור כי מדובר במצג שקרי ומעוות שעושה עוול עצום לארגון נכי צה"ל. לא חששנו להגיש 2 תביעות דיבה על מנת להגן על שמו הטוב של הארגון. ההתנצלות, כפי שפורסמה הבוקר, משקפת כי הצדק היה עמנו לאורך כל הדרך. אנו מתנהלים בשקיפות ופתוחים לכל ביקורת, אך לא נסכים לפגיעה בשמו הטוב של הארגון ובאנשיו".
את תגובת TheMarker לא ניתן היה להשיג.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    טלי חירותי סובר - עיתונאית בעייתית
    מגיע לה 07/2018/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם תקראו עליה קצת בגוגל אתם תגלו שקשה להאמין למה שהיא כותבת.
    סגור
  • 3.
    השתפנות הפחד
    Anatoly 01/2016/21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    זה לא היתה התנצלות, זה השתפנות. הארגון ברח מהמערכה מול דה מרקר, הפסיד את התביעה, הפסיד מאות אלפים הוצאות וקיבל תיקון של שתי טעויות... גם שפנים בורחים יותר לאט!!
    סגור
  • 2.
    התנצלות tha marker
    רונן חיים מנכ"ל 01/2016/20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הלקח הוא כשאתה יודע שאתה צודק צא למאבק עד שהצדק יצא לאור.
    סגור
  • 1.
    העיתון
    יאק 01/2016/20
    הגב לתגובה זו
    5 1
    עיתון שעובדות בו נשים הכי מעצבנות שיש בתעשייה הזאת
    סגור