תקשורת ומדיה

חציון מרשים לקבוצת 'הארץ'; ידיעות' מתאושש מהתחרות עם 'ישראל היום'

עפ"י סקר TGI, בידיעות סוגרים את הפער שנפתח בסקרים האחרונים במהלך השבוע, ופותחים פער בעיתון סופ"ש. מעריב מאכזב, השבועונים הדתיים, כלכליסט וגלובס נחלשו, ומה קרה בגזרת המגזינים? סקירה מיוחדת
אלכסנדר כץ | 
ההתחזקות של ישראל היום נבלמה על פי סקר TGI שמתפרסם היום (יום ד'), והפער בין הבייבי של שלדון אדלסון לעיתון ידיעות אחרונות מצטמצם במקצת. בסקר הנוכחי אפשר יהיה לראות ימשיך להתחזק, מה קורה בין העיתונים הכלכליים, ומה הכיוון של המגזינים מקבוצת ידיעות.
מאגר המידע השיווקי TGI מבוצע על ידי קנטאר מדיה מחקרי TGI ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18 , המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4.182 מיליון נפש. הסקר נערך בישראל מאז שנת 1998, והנתונים החדשים מהווים את הגל ה-36 מאז השקתו.
סקר TGI לחצי השנה השנייה של 2015 מצביע על כך שהחשיפה לעיתונים היומיים נשארה דומה למחצית הראשונה של 2015. שיעור החשיפה ביום חול ממוצע עומד על 58% בתקופה יולי-דצמבר 2015, בהשוואה ל-58.3% בינואר-יוני, שינוי שאינו מובהק סטטיסטית. לעומת זאת בעיתונות סוף השבוע מגמת העלייה מתמתנת ושיעור הקריאה עומד על 60.7% בחצי השני של 2015 מול 61.3% בינואר-יוני 2015, ירידה שאינה מובהקת סטטיסטית.
 

חזק, אבל פחות

 
ונעבור לסקירת העיתונים. לפני חצי שנה רשם בנימין נתניהו וי אחד גדול במיוחד לאחר שגם העיתון שתומך בו, ישראל היום, רשם ניצחון ברור על פני ידיעות אחרונות, חודשים בודדים לאחר הניצחון הגדול של נתניהו בבחירות. זו הייתה הפעם הראשונה שישראל חצה את רף 40 הנקודות בחשיפה, עם 40.8%, מול 38.9% בחציון השני של 2014.
גם הפעם ישראל היום שומר על כוחו והוא העיתון היומי בעל החשיפה הגבוהה ביותר במדינה עם פער מובהק סטטיסטית בהשוואה לידיעות אחרונות, אבל החשיפה ירדה ל-38.2%. החשיפה לידיעות עמדה על 35.3% מול 35.5% במחצית הראשונה של 2015.


עדיין מוביל. ישראל היום (צילום: יח"צ) 
גם בנתוני סוף השבוע רשם ישראל היום ירידה, אבל הפעם קלה מאד מ-36.9% ל-36.5%. אחרי הירידה של ידיעות בחציון הראשון של 2015 ל-38.2%, עיתון סוף השבוע רשם התחזקות ל-39.8%, ופתח פער על פני ישראל היום – של 3.3% בחודשים יולי-דצמבר 2015, מול 1.3% בחצי השנה הראשונה של 2015. לפני שנה הפער עמד על 5.4%.
מעריב של אלי עזור, שזינק בסקר הקודם לחשיפה של 4.2% מ-2.9% לפני שנה, נחלש הפעם לחשיפה של 3.7% בלבד. ישראל פוסט, גם הוא של עזור, סיים בשבועות האחרונים את דרכו תחת שם המותג הזה, והניב בסקר האחרון 4.5% מול 7.7% חצי שנה לפני כן, ירידה משמעותית של 30%.
ברחוב שוקן יכולים להיות מרוצים מנתוני ה-TGI הנוכחיים, ועל רקע הקמפיין הפרסומי הפרובוקטיבי והמאד מוצלח של הקיץ. הארץ זינק מחשיפה של 4.6% בחודשים ינואר-יוני 2015 ל-5.7% בחצי השנה השנייה של 2015, וזאת על רקע פרסום מספר המנויים הדיגיטליים של העיתון – נתון מפתיע שעומד על כ-25 אלף. בכך למעשה חותמים בשוקן את 2015 בצורה חיובית יחסית.
גם בגזרת סוף השבוע הנתונים שמציג 'הארץ' טובים: החשיפה לעיתון בחצי השני של 2015 עמדה על 6.6% מול 5.9% בחצי הראשון של אותה שנה. אבל עדיין מדובר על נתון נמוך מזה שהתקבל במהלך 2014.
 
והנה 3 עיתוני סופי שבוע שרשמו ירידה בסקר הנוכחי: מעריב נחלש מ-5.9% ל-5.1%, בשבע נחתך מ-6.8% ל-5.8% ומאבד 20% בשנה (לפני שנה החשיפה לעיתון עמדה על 7.3%), ואילו עיתון סוף השבוע של מקור ראשון ירד מ-3.3% בחצי הראשון של 2015 ל-3% ב-6 החודשים האחרונים של השנה. עיתון בשבע שמחולק חינם ופונה לאותו קהל יעד של מקור, המשיך במגמת הירידה שהחל בה כבר לפני חצי שנה, ורשם חשיפה של 5.8% מול 6.8% לפני חצי שנה ו-7.3% לפני שנה.
 

קרב כלכלי

 
כרגיל, אחד הזרקורים בסיקור סקרTGI  מופנה לגזרת היומונים הכלכליים. כלכליסט מוביל בגזרה הזאת והחשיפה אליו דומה לחשיפה ל-2 העיתונים המתחרים יחדיו. ואולם, כלכליסט (שילוב של מוסף ב'ידיעות' ומכירה עצמאית של 'כלכליסט') ספג ירידה חדה בחשיפה בחציון השני של 2015 עם 9.5%, מול 11.4% בחודשים ינואר-יוני 2015, ו-10% בחצי השני של 2014.
TheMarker בלם את מגמת ההיחלשות שנרשמה בסקרים האחרונים, והפעם התחזק ל-5.4%, מול 4.5% בחצי הראשון של 2015. בכך גם הוא חותם שנה מוצלחת לקבוצת הארץ TheMarker.
גלובס, שעם סיום השנה יצא בהליך התייעלות משמעותי שכולל פיטורי עובדים וקיצוץ מדורים, סיים את השנה עם חשיפה של 2.6%, ירידה קלה מ-2.8% חצי הראשון של 2015.


 הפגנת עובדי גלובס מול ביתו של המו"ל אליעזר פישמן, דצמבר 2015 (צילום: אלכסנדר כץ)
ומה קורה בגזרת המגזינים? כרגיל, נתחיל עם עיתוני הנשים, שרשמו מגמה מעורבת. לאשה של קבוצת ידיעות עם ירידה שנייה ברציפות ל-7.2% מול 7.8% לפני חצי שנה ו-8% לפני שנה. מגזין את של קבוצת יובל סיגלר, בלם את מגמת ההיחלשות וזינק מ-1.4% ב-6 החודשים הראשונים של 2015 ל-1.7% ב-6 החודשים האחרונים של אותה שנה. בעידן טרום סיגלר, רשם המגזין 2.8% בחצי השני של 2013, 2% בחצי הראשון של 2014 ו-1.5% בחצי השני של אותה שנה.
ליידי גלובס ממשיך להתחזק, והפעם מ-1% ל-1.4%. לפני שנה החשיפה לעיתון עמדה על 0.9%. מגזין נשים של מקור ראשון התחזק קלות מ-1.4% ל-1.5%. אחרי שנחתך משמעותית בסקר הקודם מ-1.8% ל-1.1%, הפעם מתחזק עולם האישה ל-1.3%.
מגזין הבידור של קבוצת ידיעות אחרונות, פנאי פלוס, רשם את נתון החשיפה הנמוך ביותר שלו מזה שנים – 3% בחצי השנה של 2015, אחרי ירידה קלה מ-3.2% לפני חצי שנה, 3.1% לפני שנה.
בלייזר רשם את הזינוק המרשים ביותר שלו מזה תקופה, מ-1.8% ל-3% בחצי השנה האחרונה, בדומה לנתון החשיפה שהיה למגזין לפני שנתיים. מגזין מנטה התחזק קלות מ-2.7% ל-2.8%. מגזין The Marker נחלש קלות מ-1.7% בינואר-יוני 2015 ל-1.5% ביולי-דצמבר 2015. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה