תקשורת ומדיה

הפרסום במגזר החרדי: שטראוס חוזרת לעניינים, גל אורן במקום ה-2 ולפמ מזנקת

שוק הפרסום החרדי רושם עלייה מזערי לעומת סיכום שנת 2014. בולטון פוטנציאל עדיין שולט ביד רמה וגל אורן קפץ למקום ה-2 על חשבון אפיקים. בטבלת המפרסמים, שטראוס ותנובה חוזרות לעניינים ובדירוג המותגים מכבי שירותי בריאות עם הזינוק הגדול 
משה בנימין |  1
אברהם בריסק, יגאל רווח ואורן אלימלך (צילום יח"צ)
תעשיית הפרסום במגזר החרדי מצליחה לבלום את הירידה שחוו 10 המשרדים המובילים בסיכום שנת 2014. על פי סיכום יפעת בקרת פרסום לשנה החולפת. 10 המשרדים המובילים במגזר החרדי והדתי לאומי ריכזו יחד היקף פעילות של 75.12 מיליון שקלים, לעומת 72.53 מיליון שקלים ב-2014.
משרד הפרסום המוביל הוא עדיין בולטון פוטנציאל עם היקף פעילות של 19.55 מיליון כשהוא רושם עלייה של 10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד שבה רשם ירידה של 19%. מתוך 10 המשרדים המובילים ב-2015, שישה רשמו עלייה בהיקפי הפעילות לעומת ארבעה שרשמו ירידה.
את העלייה הגדולה ביותר רשמה לשכת הפרסום הממשלתית עם זינוק של 45% בפרסום למגזר החרדי. לפמ חולקת עם תוצאות אפקטיביות את המקום החמישי. את העלייה ניתן לייחס בין היתר למשרד התחבורה שרשם עלייה של כ-129%, משרד הבריאות עם עלייה של כ-374%, משרד הפנים עם עלייה של כ-124%, ופיקוד העורף עם עלייה של כ-500% לעומת שנת 2014.
 

הנה משרדי הפרסום המובילים 


כאמור, בולטון פוטנציאל מוביל את טבלת משרדי הפרסום עם היקף פעילות של כמעט 20 מיליון שקל. הלקוחות הבולטים שלו בשנת 2015 היו קבוצת שטראוס עם עלייה של כ-25%, מטרנה עם ירידה של כ-17%, מכבי שירותי בריאות עם עלייה של כ-63% וקבוצת בנק דיסקונט עם ירידה של כ-2%.
לדברי אברהם בריסק, יו"ר בולטון פוטנציאל, "לפי נתוני הלמ"ס ובנק ישראל, שיעור הצמיחה של המגזר החרדי הוא הגבוה ביותר מבין הקהלים בישראל. מדובר במגזר שמכפיל את עצמו בכל 10-16 שנים. המגזר החרדי הוא בעל פוטנציאל עסקי משמעותי וגדל. ניתן לראות שקיימת בו התפתחות כלכלית ועלייה חדה בצריכה. המגזר החרדי מתרחב מעבר לגבולות הערים החרדיות הוותיקות כירושלים ובני ברק, כאשר גם היקפי הפרסום במגזר הולכים וגדלים. חברות בכל הענפים מתחרות על הצרכן החרדי ומתאימות לו כשרות מהודרת או שירות לפי ההלכה. אני מאמין שעם המשך מגמת הצמיחה הן המספרית והן הכלכלית של המגזר, חברות וגופים רבים נוספים יפעלו במגזר החרדי ויגדילו את אפשרויות הצריכה".
במקום ה-2 בדירוג נמצא משרד הפרסום גל אורן BSD כשהוא מדיח משם את אפיקים, עם השקעה של כ-9.97 מיליון שקלים המהווים ירידה של כ-9% לעומת שנת 2014. הלקוחות הבולטים של המשרד בשנת 2015 היו קבוצת תנובה עם עלייה של כ-62%, חוגלה קימברלי עם עלייה של כ-2%, קופ"ח מאוחדת עם ירידה של כ-23%, אופטיקה הלפרין עם ירידה של כ-23% וקבוצת בנק הפועלים עם ירידה של כ-43%.

 

את המקום ה-3 בטבלה חולקים משרדי הפרסום אפיקים ומימד עם השקעה של כ-9.41 מיליון שקלים כל אחד. 'אפיקים' רושם השנה ירידה של כ-18% ובין לקוחותיו ניתן למצוא את שירותי בריאות כללית עם ירידה של כ-8%, קבוצת סנו עם ירידה של כ-28%, אסם עם עלייה של כ-8%, ומפעל הפיס עם עלייה של כ-18%. העתיד של אפיקים נראה ורוד לקראת 2016 לאחר שזכה באמון מחודש ובמכרז של 3 מלקוחות העוגן שלו: כללית, פיס ועיריית ירושלים.
'מימד' רשם השנה ירידה של כ-7% ובין לקוחותיו ניתן למנות את החברה המרכזית למשקאות עם עלייה של כ-65%, קבוצת יוניליוור ישראל עם ירידה של כ-55%, קבוצת סנו עם ירידה של כ-3%, וחברת אבוט עם ירידה של כ-35%.
 

10 המפרסמים המובילים במגזר

לעומת המגזר הכללי שבו איבדה קבוצת שטראוס את הבכורה בטבלת המפרסמים לסופר-פארם, בשוק הפרסום החרדי היא המפרסם המוביל עם הוצאה של 6.49 מיליון שקלים המהווה עבורה עלייה של 25% בהוצאה לפרסום - באמצעות בולטון פוטנציאל.  המותגים המובילים של הקבוצה בשנה החולפת היו דנונה שלאחר שנת היעדרות חוזר לפרסם ובגדול, עם קמפיין "היחיד שמסייע להסדרת פעילות העיכול האיטית" ו"כל הבריאות של דנונה בכשרות מהודרת במיוחד בשבילך".


יופלה במגזר החרדי. גל אורן BSD
במקום השני בטבלת מפרסמי העל נמצאת קבוצת אלקטרה עם השקעה של כ-4.14 מיליון שקלים השומרת על היקף הפרסום שלה משנת 2014. מחסני חשמל היא המפרסמת הגדולה בקבוצת אלקטרה עם השקעה של כ-2.36 מיליון שקלים, כשהקמפיין המוביל של החברה ב-2015 היה קמפיין תדמיתי שהדגיש את העובדה שגם בשנת 2015 זכתה הרשת במקום הראשון בשביעות רצון בשירות, לצד הקמפיינים המכירתיים הרגילים של שלם וקח, ומכירות מיוחדות.


קבוצת תנובה נמצאת במקום השני ביחד עם אלקטרה עם השקעה של כ-4.14 מיליון שקלים בעזרת משרד הפרסום גל אורן BSD ועלייה של כ-64% לעומת שנת 2014. תנובה השקיעה השנה כחצי מיליון שקלים על קמפיין עגלת הכסף, בה ניתן היה לזכות ב-100 שקלים על כל מוצר תנובה שקונים.
 

מותגים: תנובה, מכבי ואיקאה מגדילים את ההשקעה במגזר

בטבלת המותגים המוביל הוא משרד התחבורה עם הוצאה של 3.31 מיליון שקל המהווה עבורו עלייה של 150% בהוצאה לפרסום. מחסני חשמל במקום ה-2 עם 2.36 מיליון שקלים - ירידה של 31%. במקום ה-3 בדירוג המותגים מכבי שירותי בריאות עם הוצאה של 1.99 מיליון שקלים - עלייה של 62%. 
 

לדברי נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, "2015 בפרסום במגזר הדתי, הייתה שנה שבה משרדי הממשלה פרסמו בשיא של 5 השנים האחרונות. בנוסף, זו היתה ללא ספק שנה של מלחמת פרסום בין המחלבות ושנה שבה הרפואה הפרטית בלטה עם הצעת ערך של שלל שירותים". עוד מוסיף יעקובי כי "העובדה שלמגזר החרדי אין ערוצי טלוויזיה מסחריים, והדיגיטל עדיין בחיתוליו, לצד אורח החיים החרדי השונה מאד מזה החילוני בכל האמור לבילויים, הרגלי קניות וכשרות, יוצרים מצב שבו ההוצאה לפרסום למגזר החרדי קטנה משמעותית מחלקו היחסי באוכלוסיה. יחד עם זאת, מפרסמים שיידעו ליצור דיאלוג עם הקהילה, ולהבליט בפרסום נכון את יתרונותיהם לאופי המיוחד של המגזר, יוכלו להנות מכח הקניה הלא מבוטל שלו, ומהנאמנות שלו. מניתוח הפרסום במגזר הכללי והחרדי עולה כי למרות השוני המהותי ביניהם, נרשמת עליה ניכרת בשניהם בפרסום פרוייקטים למגורים ומשרדי ממשלה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אבל העיקר ששמתם מודעה של יופלה מלפנים 10 שנים... (ל"ת)
    מני 02/2016/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור