תקשורת ומדיה

CBS פרסמה ש"3 פלסטינאים נהרגו" – לע"מ שוקלת שלילת תעודות עיתונאי לכתבים זרים

הפיגוע אתמול הוביל לשורה של כותרות מעוותות. ראש לע"מ ניצן חן בודק אפשרות לשלול תעודות מעיתונאים ועורכים זרים. דובר משרד החוץ: "מישהו יושב בניו יורק עם כוונות זדון". האזינו לשיחה ברדיו ת"א על מצב ההסברה הישראלי
אלכסנדר כץ | 
הפרסום השנוי במחלוקת של CBS על הפיגוע בירושלים בו נרצחה השוטרת הדר כהן (צילום צילום מסך)
הידיעה שפרסמה אתמול רשת CBS באתר האינטרנט שלה בעקבות הפיגוע בירושלים בו נרצחה הדר כהן, עורר זעם רב בישראל. בכותרת המטעה נכתב כי "3 פלסטינאים נהרגו", כאשר בפועל מדובר ב-3 מחבלים שפתחו בירי עם תתי מקלע ודקרו את קורבנותיהם.
ציוץ ברשת אלג'זירה אף גרוע מכך: "3 פלסטינאים נוראו ונהרגו על ידי המשטרה הישראלית בשער דמשק בירושלים המזרחית הכבושה".
גופי ההסברה הישראלים, לע"מ ומערך ההסברה במשרד ראש הממשלה, פנו למערכת CBS בדרישה לשנות את הכותרת, וזו אכן שונתה לכותרת שגם היא מעוררת כעס: "משטרת ישראל הרגה 3 פלסטינים - מחבלים לכאורה". בכתבה עצמה לא צוין כי שוטרת נרצחה באירוע ושוטרת אחרת נפצעה קשה, כשניסו למנוע את הפיגוע.
בסטטוס שפרסם ראש לשכת העיתונות הממשלתית, ניצן חן, כי "הפעם לא נעבור בשתיקה, נשקול לשלול תעודות עיתונאי מעיתונאים ועורכים אשר מתרשלים בעבודתם, ונותנים כותרות ההפוכות מן המציאות".
 האזינו לשיחה בתכנית הבוקר של רדיו תל אביב על מצב ההסברה של ישראל
ואולם, לא ברור האם ניתן לשלול תעודת לע"מ מעיתונאי, כאשר הכותרות ניתנות על ידי המערכת שאינה יושבת בישראל. על פניו מדובר על הליך שכולל איסוף "ראיות" נגד הגוף שמסקר בצורה מוטה את האירועים, זימון העיתונאי למעין שימוע, ובהמשך שלילת תעודת העיתונאי שלו.
אייס ניסה לברר את הדבר עם ניצן חן, ואולם הוא סירב לעשות זאת וניתק את השיחה. 
אגב, דובר משרד החוץ, עמנואל נחשון, אמר הבוקר לשרה ב"ק ברדיו גלי ישראל: "זה מישהו שיושב בניו יורק וכנראה יש לו כוונות זדון. אנחנו בודקים אפשרות לשלול את תעודות העיתונאי של כמה אנשים כאן בארץ במידה והם היו מעורבים בדבר. זה חורג מעיתונות, מדובר באנשים שמשתמשים בכלי תקשורת עמדה פוליטית אנטי ישראלית. אין שום סיבה שאנחנו נארח בקרבנו אנשים שהם אויבים ושהם פשוט מזריקים פה רעל לתוך המערכת". 
תגיות לע"מ | ניצן חן
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה