תקשורת ומדיה

לוינסון Vs 'עד כאן': התחקיר שמתבשל, המצלמה הנסתרת, האיומים ומכתב ההתראה

כתב 'הארץ' שעובד על תחקיר על הארגון שסיפק את החומר המצולם על עזרא נאווי ל'עובדה', כתב בפייסבוק כי קיבל מספר איומים. 'עד כאן' שלחו מכתב התראה, ודרשו מעמוס שוקן להסיר את לוינסון מהכנת התחקיר. הוגשה גם תלונה למועצת העיתונות
אלכסנדר כץ |  2
חיים לוינסון (צילום באדיבות צינור לילה)
עמותת עד כאן מאיימת לתבוע את כתב הארץ לענייני התנחלויות, חיים לוינסון, בעקבות פוסט שפרסם על איומים נגדו לכאורה, מאחר שהוא עובד על תחקיר על אחד מבכירי העמותה – גלעד אך. כמו כן פנתה העמותה גם למועצת העיתונות, בנוגע להתנהלות האתית של לוינסון ו'הארץ'.  
שמה של 'עד כאן' עלה לכותרות בתחקיר התכנית עובדה בערוץ 2 על עזרא נאווי, פעיל תעיוש, שיחד עם פעילי ארגוני זכויות אדם מתחזה לכאורה למתווך קרקעות, ומוביל להסגרתם של מוכרי קרקעות ומתווכים פלסטינאים לידי הרשות הפלסטינאית. 'עד כאן' סיפקה חומרי וידאו לטובת התחקיר של 'עובדה', בהם מצולם נאווי מתרברב ואף פעול אקטיבית להסגרתו של סוחר קרקעות פלסטיני. הכתבה בעובדה עוררה סערה גדולה, נאווי נעצר בנמל התעופה בן גוריון כשניסה לצאת מהארץ, אולם לאחר שבועיים שוחרר למעצר בית.
 
עיתון 'הארץ' פרסם בעקבות התחקיר שורה של טורי דעה נגד איכויות התחקיר (של מרדכי קרמניצר למשל, עמירה הס או בכתבה למשל של איתי שטרן) ושביקרו את מגישת 'עובדה' אילנה דיין, (אלון עידן או גדעון לוי). אם או בלי קשר, ב'הארץ' התחילו לעבוד על תחקיר על העמותה עצמה, שעורך לוינסון.
בפוסט שפרסם לפני 3 ימים, כתב לוינסון כי "בימים האחרונים אני עובד על תחקיר בנוגע לגלעד אך, יו"ר עמותת עד כאן 'שחושפת את האמת' על אירגוני זכויות האדם. בעזרת השם, התחקיר יתפרסם כאשר אסיים אותו. אבל מאז שנפגשתי עם אך לפני 10 ימים ברמת גן ודנתי אתו בחלקים מהתחקיר, אני מקבל כל מיני איומים מרומזים מחברים שלו על פיהם השתול של אך, איציק, תיעד אותי לכאורה מעשן וסוחר בסמים בעת פגישותיי עם פעילי שמאל, והוא יפרסם את התיעוד הזה שלי... בעיני האיומים האלה מלמדים על שיטות הפעולה הבזויות של האיש, שמתעד אנשים בסתר ומשתמש בחומר כדי לאיים עליהם. זה לא מזיז לי".
 

בימים האחרונים אני עובד על תחקיר בנוגע לגלעד אך, יו"ר עמותת עד כאן "שחושפת את האמת" על אירגוני זכויות האדם. בעזרת השם, ה...

Posted by Chaim D. Levinson on Saturday, February 6, 2016
 
בהמשך הוסיף לפוסט את תגובתו של איש 'עד כאן' אבירם זאבי, מי ששימש כמקור לכתבה של 'עובדה': "צר לי שאתה רדוף וחי בפרנויה אף אחד לא מאיים עלייך וגם אין לנו עניין במעשייך האישיים, למרות החשיבות העצמית האדירה שלך בעיניי עצמך, אותנו אתה לא מעניין. רק בכדי להבהיר את העניין, אף אחד לא צילם אותך במסגרת התחקיר אחר עזרא נאווי שמעשיו החמורים נחקרים בימים אלו במשטרה".
יממה לאחר מכן הוסיף לוינסון בפייסבוק כי "לפני 10 ימים נפגשתי עם אך במשרדים של היועץ האסטרטגי שלו ברמת גן. כאשר אך נכנס לפגישה, הוא הניח על השולחן קטן מכשיר טלפון. אם הקליט את השיחה או לא אינני יודע (מניח שכן, אני בעד). אחד היחצנים התעכב מעט מחוץ לפגישה, ושהוא נכנס אני ואך כבר שוחחנו בעניינים שונים. היחצן הסתכל על הפלאפון הרים אותו הסתכל ואמר לי – 'תגיד, אתה מקליט את הפגישה?' אמרתי לו תשמע, זה הטלפון של גלעד".
ביממה האחרונה עלה גם סרטון של מצלמה נסתרת המתעד את לוינסון בפגישה עם המקור שלו בשטחי A האסורים לביקור ישראלים ללא תיאום מראש עם רשויות הצבא.

 
 

עת האיום בתביעה

בעקבות הפוסטים האלה, פנה עו"ד עודד סבוראי, פרקליטה של 'עד כאן', ללוינסון במכתב התראה לפני נקיטה בהליכים משפטיים, כינה את הפרסומים בפייסבוק "דברי כזב בהם הוצאת את דיבתו של מר אך", ודרש את הסרתם. לדברי עו"ד סבוראי, "הראיות שבימי בר אך מצביעות על פגיעה מצדו של מאן דהוא בביטחונם של חיילים צה"ל או של אחרים, אך מר אך אינו מאיים. הוא פועל באופן חוקי בשיתוף הרשויות המוסמכות.
מכתב נוסף נשלח גם למו"ל הארץ עמוס שוקן, בו טען עו"ד סבוראי כי "מסתמן איבה אישית של מר לוינסון כלפי מר אך, שהסליחה בעת האחרונה והגיעה לשיא חדש, שבא לידי ביאטוי בפוסט אותו פרסם ובוא הוא הוציא לכאורה את דיבתו של מר אך". במכתב מבקש סבוראי כי במידה והעיתון עתיד לפרסם תחקיר על אך, שהוא לא ייעשה על ידי לוינסון, "הנגוע בנגיעה אישית ובאופן המנוגד לכללי האתיקה".
אגב, כללי אתיקה, אתמול פנתה העמותה למועצת העיתונות במכתב המבקש את התערבותה, וטוען כי לוינסון "מקורב למר עזרא נאווי", טענה שלא הוצגה כלל במכתבים שהופנו לכתב ולשוקן. 
חיים לוינסון הסתפר בתגובה קצרה, ובהקשר לטענה כי הוא מקורב לעזרא נאווי, אמר לוינסון: "אני מקורב גם לגלעד אך".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    למישהו עלה השתן לראש (ל"ת)
    חפציבה 02/2016/11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    לא יאומן לאיזה תחתיות יורדים ושוקעים עובדי "הארץ" !!!
    עיתון משחית 02/2016/10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לוינסון היה בחור טוב לפני שהועסק על ידי הארץ
    סגור