תקשורת ומדיה

אראל סג"ל מגיע לרצועת הבוקר של גל"צ; רזי ברקאי מאיים לפרוש מהתחנה

ברקאי הופתע לקרוא בגלובס על "גיוסו" של סג"ל לטובת הגשת את השעות של 'מה בוער', ומאיים לפרוש מגל"צ ומתכנית הדגל של התחנה. האם ירון דקל מקריב את הטאלנט לטובת שקט מהימין?
אלכסנדר כץ |  2
רזי ברקאי (צילום מחלקת דיגיטל גל"צ)
מגיש מה בוער ב-20 השנים האחרונות, רזי ברקאי, שוקל את המשך עבודתו בגל"צ, בעקבות ההחלטה "לגייס" את אראל סג"ל לתחנה הצבאית, כדי שיגיש את אחת מ-2 השעות של התכנית, וזאת מבלי שמפקד התחנה ירון דקל עידכן אותו כלל. ברקאי הופתע אתמול לקרוא בגלובס על הצטרפותו של סג"ל, מבלי שהוא עצמו יודע, והוא רואה בכך התנהלות שפוגעת בו.
ברקאי, איש רשות השידור לשעבר, מגיש את אחת התכניות המואזנות ביותר ברדיו הישראלי, בפריים-טיים הרדיופוני בין 9:00 ל-11:00. הוא מגיש את התכנית 4 פעמים בשבוע, וביום חמישי המשבצת מאוישת על ידי דקל ואיש חדשות 2, עמית סגל. על פי סקר TGI האחרון לחצי השני של 2015, השעה הראשונה של 'מה בוער' נהנית מ-224 אלף מאזינים (ירידה של 10,000 ביחס לחצי הראשון של 2015), והשנייה ל-181 אלף לגל"צ (התחזקות מ-168 אלף בסקר הקודם). ב-2 השעות האלה התכנית מפסידה לרשת ב'.
ואולם, לא נתוני TGI הובילו להחלטה לשנות את הפורמט של 'מה בוער'. בשבועות האחרונים התנהלו מגעים עם סג"ל, המזוהה עם הימין, להצטרפותו לתחנה, כאשר במקביל היו מגעים גם עם חנוך דאום וגאולה אבן. על פניו המגעים - שהיו בידיעתו של ברקאי - לא הבשילו, עד ההדלפה אתמול לגבי סג"ל, שתפסה את ברקאי לא מוכן. 
האם הדבר קשור לסערה בשבוע האחרון במסגרתה זוכה ברקאי לביקורת קשה מחוגים רחבים בימין על התבטאותו כי אין הבדל בין התחושות של משפחות המחבלים שגופותיהם בידי ישראל, לבין התחושות של משפחות חללי צה"ל הנמצאים בידי חמאס? על פי גורמים בתחנה, אותה התבטאות וגם העימות שהיה יום לאחר מכן בתכניתו של ניב רסקין בין ברקאי לאביו של הדר גולדין, שגופת בנו מוחזקת בעזה, הובילה את בכירי התחנה דקל ווראש מערכת החדשות אבי ברזילי, להוציא את המידע על הבאתו של סג"ל. באופן מעורר סימן שאלה, בימים האחרונים ברקאי נמצא בחופשה ואמור לחזור ממנה ביום ראשון הקרוב.
גורמים רבים טוענים כי ההחלטה של דקל להביא את סג"ל למשבצת הכי יוקרתית של גל"צ, נובעת מהרצון להוריד קצת את הלהבות, ולהפחית את הביקורת על "שמאלניותה" של התחנה הצבאית, בעיקר לאחר מינויו של ברזילי לראש מחלקת החדשות. ברזילי הוא "סדין אדום" בפני הימין – בעיקר לאחר שינון מגל חשף בוואלה כי בעת ההתנתקות נהג ברזילי להצר את צעדיו ולהוריד אותו מסיקור אחת האירועים המשמעותיים בישראל בדור האחרון.
כעת טוענים כי דקל מנסה לקנות שקט עם הבאתו סג"ל, גם אם הדבר יוביל לפרישתו של ברקאי, שגם כך צפוי לצאת רשמית לפנסיה בסוף פברואר, עם הגיעו לגיל 67. זו גם ההזדמנות של דקל לנסות לקנות שקט בגזרת ראש הממשלה נתניהו, שאינו שבע רצון מהחלטתו של שר הביטחון בוגי יעלון להאריך את כהונתו של דקל בשנה נוספת מעבר ל-4 השנים בהן הוא משמש כמפקד גל"צ.
מבחינת דקל, סג"ל הוא הכרטיס לשקט מהימין. לפני הבחירות האחרונות הציע ראש הממשלה נתניהו לסג"ל לשריין אותו במקום ה-11 ברשימת הליכוד, ואולם סג"ל סירב לכך ואמר כי טרם הגיע הזמן להצטרף לפוליטיקה, וכי הוא חש שהוא יכול לתרום הרבה יותר בעיסוקיו הנוכחיים. סג"ל  מגיש תכנית יומית ברדיו גלי ישראל, מנחה את הפטריוטים בערוץ 20 וכותב במקור ראשון. הוא גם מבקר קולני במיוחד של התחנה הצבאית, וגיוסו אליה עשוי לשנות במקצת את הביקורת על גל"צ.
 סרטון שהכינו בערוץ 20 לסג"ל
מגל"צ נמסר: "רזי ברקאי הוא מבכירי השדרים בישראל, מותג גל"צי שמכבד את התחנה ואת מאזיניה, ובכוונתנו שימשיך לתרום מכישרונו ויכולותיו. על השיחות האישיות של מפקד גל"צ וראשי מחלקת האקטואליה אתו לא נפרט מפאת הכבוד וההערכה אליו".
מתחנת רדיו גלי ישראל נמסר: "אראל סג"ל הוא מהעיתונאים החשובים בישראל והוא היה לחלק בלתי נפרד ממשפחת גלי ישראל ב-4 השנים האחרונות. אנו שמחים שהתכנים וסדר היום שאנו יוצרים בגלי ישראל גורמים לתחנות אחרות לרצות גם. אנחנו אוהבים את אראל ומאחלים לו המון בהצלחה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ירון דקל לא אמין (ל"ת)
    הראל 02/2016/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    האיש בסגנונו ובשנאתו הוא חלאה מהלכת! ועכשיו עם ישראל יפסיק להאזין לגלי צה'ל!!! (ל"ת)
    אלגרה בשם עם ישראל 02/2016/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור