תקשורת ומדיה

הקלות ברישיון ערוץ 20: "ערוץ המורשת" יוכל לשדר 25% תכנים כלליים - אבל לא חדשות

לאחר ששמעה 11 התנגדויות, מועצת הכבלים והלוויין אישרה הקלות בדומה לאלה שהעניקה לערוץ 24. ועדיין הערוץ לא יוכל לשדר חדשות - למרות שהוא משדר אקטואליה
אלכסנדר כץ | 
צוות הפטריוטים בערוץ 20: ארי שמאי, ליאת רון, אראל סג"ל, אירית לינור ועו"ד יורם שפטל (צילום נדב כהן יונתן)
מועצת הכבלים והלוויין אישרה היום את תיקון תנאי הרישיון של ערוץ 20, כך שיוכל לשלב 25% תכנים שאינם קשורים למורשת, שעל בסיס זה קיבל את הרישיון שלו. ואולם הערוץ עדיין מחויב ל-75% לפחות של תכנים הקשורים למורשת, ואסור לו לשדר חדשות. המועצה תקיים ביקורת על מימוש תיקון תנאי הרישיון לאחר חצי שנה ושנה.
עד כה היה חייב הערוץ לשדר לפחות 90% תכני מורשת. כעת יורחבו גבולות אלה לעד 25%, כאשר בשעות צפיית השיא בין 18:00 ל-23:00, יוכל הערוץ לשדר תכנית בת שעה שאינה בנושא מורשת, ותכנית מעורבת באורך של שעה לכל היותר בה לפחות 60% מהתוכן הוא בנושאי מורשת.
היוזמה לתיקון הרישיון היא חלק משינוי מדיניות כולל ביחס למתכונת הערוצים הייעודיים במסגרתו תוקן לפני מספר חודשים הרישיון של ערוץ 24 – ערוץ המוזיקה, באופן דומה. לשימוע הוגשו התנגדויות של 11 גופים, בהם חדשות 2, ערוץ 10, קבוצת RGE המחזיקה בערוץ 10 ובערוץ הספורט, המרכז הרפורמי לדת ומדינה ועוד.
המועצה התייחסה גם לטענות שעלו במסגרת התגובות לשימוע, ביחס לחוסר האיזון בשידורי הערוץ לרבות בפעילות הערוץ שלא במסגרת שידוריו. כחלק מההחלטה, נקבע כי המועצה תקפיד על עמידת הערוץ בהוראות ובכלל זה מתן ביטוי למגוון דעות, גישות וזרמים שונים בציבור, למגוון השקפות בחברה ולבעלי תפיסות מנוגדות. בין היתר נטען כי הערוץ לא נותן במה לזרמים יהודיים שאינם אורתודוקסיים, כגון רפורמים וקונסרבטיבים.
לפני כשנה הגיש ערוץ 20 בקשה התחלתית להקמת חברת חדשות. מאז הדבר לא התקדם משום שלא הוגשו מסמכים נוספים מצדו, ובמועצת הכבלים ולוויין מדגישים היום כי אין בתיקון הרישיון כעת, כדי לאשר שידורי חדשות שלא אושרו לעולם, וש"זיכו" את הערוץ פעמיים בהפרות ובקנסות בסך מאות אלפי שקלים. ולמרות זאת משדר הערוץ תכניות אקטואליה, כגון הפטריוטים ועד לפני שבועות רצועת הערב ב-7 שנמצאת כעת בפגרה
אגב, במועצה יודעים כי הקלה זו שמוענקת לערוצים הייעודיים אינה מספיקה, וכי יש לאפשר הקלות נוספות לערוצים אלה על מנת שיוכלו להתקיים, ואולם זאת מבלי לפגוע במטרה העיקרית לשמה ניתן הרישיון הייעודי והוא הגשמת התכלית של מתן מענה למגזרים, אוכלוסיות ונושאים, שלא באים דרך כלל לידי ביטוי על המסך.
מערוץ 20 נמסר: "אנו מברכים על ההחלטה המתקנת עוול מתמשך באשר לתנאים בהם ניתן הרישיון לערוץ. נמשיך לספק טלוויזיה אחרת ואיכותית, המשלבת את אלו שקולם נעדר עד כה מהמסך הישראלי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה