תקשורת ומדיה

הדוח השנתי של yes חושף: עלייה של 5,000 מנויים - אבל גם גידול בהפסד הנקי

לחברת הלוויין 635 אלף מנויים מול 824 אלף ל-HOT ו-70 אלף לסלקום TV שסוגרת שנה. הכנסות yes עלו ל-1.77 מיליארד, אבל בשורת הרווח התפעולי רשמה החברה ירידה
אלכסנדר כץ |  3
הקמפיין של yes לשירות yesPrimeTime (צילום צילום מסך)
חברת בזק מפרסם הבוקר (יום ה') את דוחותיה הכספיים, בהם גם דוח חברת הלוויין yes. על פי נתוני החברה, חל גידול שנתי של 5,000 במספר הלקוחות, והוא עומד כעת על 635 אלף בתי אב.
בדוחות שפורסמו שלשום עולה כי ל-HOT יש 824 אלף בתי אב לקוחות (ירידה של 9,000 מנויים בשנה) ואילו סלקום TV צברה בשנת פעילותה הראשונה כ-70 אלף לקוחות פרטיים ו-100 אלף לקוחות מוסדיים.
הכנסות בשנת 2015 הסתכמו בכ-1.77 מיליארד שקלים לעומת כ-1.72 מיליארד בשנה שלפני כן, עלייה של 2.9%. הכנסות yes ברבעון הרביעי של 2015 הסתכמו בכ-449 מיליון שקל לעומת כ-440 מיליון ברבעון הרביעי אשתקד, עליה של 2%. העלייה בהכנסות נובעת בעיקר מגידול במצבת המנויים.
הרווח התפעולי בשנת 2015 קטן בכ-8.4% בהשוואה ל-2014 ועמד על כ-250 מיליון שקל. ברבעון הרביעי הוא הרווח התפעולי הסתכם בכ-47 מיליון שקל מול 57 מיליון ברבעון הרביעי של 2014, ירידה של כ-17.5%. הירידה ברווח התפעולי נובעת בעיקר מעלייה בהוצאות התוכן ובהוצאות הפחת שקוזזה חלקית בעלייה בהכנסות.
ההפסד הנקי בשנת 2015 גדל בכמעט 10% ועמד על כ-354 מיליון שקל מול 322 מיליון שנה לפני כן. ברבעון הרביעי ההספד עמד על 110 מיליון מול 87 מיליון ברבעון הרביעי אשתקד. עיקר ההרעה בהפסד הנקי נבע מהקיטון ברווח התפעולי ומגידול בהוצאות המימון.
רון אילון, מנכ"ל yesף מסר כי "בתקופה מרובת מתחרים ופיראטיות גואה מצליחה החברה לשמור על יציבות ועלייה במספר בתי האב המנויים בסיכום השנתי. גם השנה, המשכנו להקפיד על שירות לקוחות מוביל וחווית צפייה מתקדמת ביותר והבאנו את בשורת שירות 'הפריים טיים' והקוואטרו. שנת 2015 התאפיינה גם בהפקות מקור מנצחות ויוצאות דופן, בהן פאודה ושטיסל עטורת הפרסים, לצד המשך הובלה של הרכש העולמי, עם הבאתה של תערוכת משחקי הכס הבינ"ל לראשונה לישראל". 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא מדוייק
    הקורא בדוחות 03/2016/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוט הפסידו בשלושת הרבעונים הראשונים של 2015 25k במצבת הלקוחות, וברבעון האחרון עוצמת הקיטון נחלשה להפסד של 4k לקוחות נטו. אכן ירידה בעוצמת בריחת הלקוחות, מוקדם להגיד אם שינוי מגמה.
    סגור
  • צודק !!! (ל"ת)
    האמת עד הסוף . 03/2016/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מה שלא כתוב בכתבה הוא
    האמת עד הסוף 03/2016/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ש YES איבדה מעל 2,000 מנויים ברבעון האחרון של 2015 והוט הוסיפה מעל 2,000 מנויים חדשים וזה מגמה .
    סגור