תקשורת ומדיה

פרשיות מין, 'מגש הכסף' והחתונה של בר: מה היו הסיפורים שחיפשתם בגוגל?

גוגל ערכה בדיקה עבור כנס DIGIT לעיתונות דיגיטלית, וגילתה כי גל הטרור שחווה ישראל בחצי השנה האחרונה, אינו נמצא בראש רשימת החיפושים בגוגל בעברית. אז מי כן בטבלה? 
אלכסנדר כץ | 
בר רפאלי. H.STERN (צילום יח"צ)
פרשת "מועדון אלנבי 40" מובילה את טבלת חיפושי החדשות ברשת בשנה האחרונה בישראל – כך עולה מבדיקה שערכה גוגל לקראת כנס DIGIT לעיתונות דיגיטלית שיתקיים ב-4 באפריל בית ספר סמי עופר לתקשורת בבינתחומי הרצליה.
מהבדיקה עולה כי למרות גל הטרור ברחובות ישראל בחצי השנה האחרונה, הישראלים מתעלמים כמעט לחלוטין מהמצב המדיני-ביטחוני ומחפשים תוכן חדשותי שונה בתכלית: אזרחי, פלילי וכלכלי יותר.
בדירוג על פי כמות חיפושי הגולשים בגוגל בשפה העברית ב-12 החודשים האחרונים – ממארס 2015 עד מארס 2016, עולה כי החיפוש השני בטבלה הוא "מגש הכסף" אותה סדרת דוקו שחרכה את האינטרנט. בהמשך הרשימה נמצאים: אורי אורבךאורן חזן, רמה מסינגר (שנפטרה), משה פרץ ועמר אדם (הראיון בישראל היום), החתונה של בר רפאלי, גל בק (שהפרשה חזרה לכותרות בזכות תחקיר של יפעת גלית ואילה חסון ב'יומן'), מצעד גאווה 2015 (בעקבות רציחתה של הנערה שירה בנקי ז"ל), מתווה הגז, מאי פטאל (שהוטרדה על ידי המג"ד לירן חג'בי), וסמיר קונטאר (ששוחרר מהכלא הישראלי לפני מספר שנים, וחוסל בסוריה).
הנוכחות של הסדרה 'מגש הכסף' במקום גבוה בנתוני החיפוש, ושל מתווה הגז מלמדת עד כמה צמאים הישראלים למידע נוסף על המציאות הכלכלית המורכבת בישראל. התנהלותו של ח"כ אורן חזן (ליכוד) מתרגמת גם לחיפושים אודותיו ברשת, ונושאים רכילותיים כגון החתונה של בר רפאלי או ההתבטאויות של משה פרץ ועמר אדם גוברים על עניינים אקטואליים כגון מצעד הגאווה או הטרדות מיניות.
רועי כ"ץ, יו"ר סדרת כנסי DIGIT, מסר כי "סדר היום החדשותי בפלטפורמה הדיגיטלית, כפי שבא לידי ביטוי בנתוני החיפוש של גוגל, שונה בתכלית מזה של התקשורת הממוסדת וצריך להדאיג מאוד את קברניטי גופי העיתונות בישראל. הנתק בין מה שהציבור הישראלי מחפש ובין מה שמציעה לו מדי יום התקשורת המסורתית משפיע על הרלוונטיות של העיתונות הישראלית בעידן של ביזור המידע".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה