תקשורת ומדיה

סערת החזרת גופות המחבלים: דובר צה"ל קיבל 146 תלונות נגד רזי ברקאי

האמפתיה לכאורה של ברקאי למשפחות המחבלים שגופותיהם בידי ישראל, הובילה להתנצלות מפקד גל"צ, אבל לא של השדר שהבהיר דבריו. תשובה לזכות הציבור לדעת חושפת כמה התלוננו - וכמה ביקשו לתמוך
אלכסנדר כץ | 
רזי ברקאי (צילום מחלקת דיגיטל גל"צ)
לא פחות מ-146 אזרחים הגישו תלונות לדובר צה"ל בעקבות דבריו של רזי ברקאי בגל"צ לפני כחודש, מהם השתמע כאילו הוא מביע אמפתיה למשפחות המחבלים שגופותיהם נמצאות בידי ישראל. כך עולה ממכתב תשובה של מדור פניות הציבור בדו"צ לאגודה לזכות הציבור לדעת, שהגיע לידי אייס.
כזכור, ברקאי ראיין בתכניתו מה בוער את השר גלעד ארדן, ואמר לו: "תאר לעצמך משפחות ישראליות, ואנחנו מכירים לצערנו את המקרים האלה, צוק איתן למשל, שמחכות ומחכות עד שגופות היקרים שלהן יגיעו". ארדן הגיב בפליאה: "זו ההשוואה שאתה נותן לי?". ברקאי ביקש להדגיש כי התכוון ל"הרגשה של המשפחות".
דבריו של ברקאי עוררו את זעמם של משפחות החיילים אורון שאול והדר גולדין שנפלו במבצע צוק איתן וגופותיהם נמצאות בידי חמאס, ומשפחת גולדין פנתה למפקד גל"צ ירון דקל בדרישה להשהות את ברקאי. דקל התנצל בהמשך בפני המשפחות בשם התחנה כולה.
במקביל, הודיעו בגל"צ על החתמתו של אראל סג"ל, במה שנראה היה לכאורה כפזילה למגזר הימני בגלל העיתוי, וניסיון לדחוק את רגליו של ברקאי מהתחנה. בסופו של דבר, נמצאה משבצת שידור לסג"ל, וברקאי נשאר עם השעתיים שלו.
הסערה גם הובילה ליותר מ-140 תלונות שהגיעו ליחידת דובר צה"ל, 42 מהן הגיעו באמצעות האגודה לזכות הציבור לדעת, שקיבלה אותן באתר שלה, ריכזה אותן ושלחה לדו"צ. אגב, נתון מעניין הוא כי לדובר צה"ל הגיעו גם 30 פניות שביקשו להביע תמיכה בברקאי.
בכל אופן, ברקאי עצמו סירב להתנצל, אבל מספר ימים לאחר מכן אמר בפתח תכניתו: "הערה אחת אני מבקש לומר למשפחות השכולות: אני מחבק את כולן בלי הבדלי צבע ופוליטיקה. השכול בשבילי הוא לא רק נאום ביום הזיכרון. מי שכן שנפגע - אני מצטער. אבל אני לא יכול לעשות שקר בנפשי, ולהגיד לכם שאני חוזר בי. השכול הוא שכול, גם כאן וגם מעבר לגדר. רגשות של הורים שכולים, כאן ושם, לא ניתנים למדידה. מי שרוצה לקחת את זה, כמו שעשו חלק מכם, למקומות אחרים, כאילו אני משווה בין החיילים שלנו למחבלים שלהם, כאילו אני מצדיק ולפחות מבין מעשי טרור, מי מכם שלוקח את זה לשם, עושה את זה על אחריותו בלבד, ומתוך מניעים רעי לב".
מגל"צ לא התקבלה תגובה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה