תקשורת ומדיה

עד שהתכניות ייצאו לדרך: יזמים תרמו זמנית מתחם בירושלים שישמש עיתונאים

עד ליציאתו לדרך של פרויקט נדל"ני גדול, עמותת 'רוח חדשה' קיבלה את בניין אליאנס ההיסטורי בשוק מחנה יהודה לתקופה של 5 שנים, בהן יפעילו סדנאות ובית לעיתונאים נטולי מערכת
אלכסנדר כץ | 
מתחם חדש לעיתונאים בירושלים - הטרקלין, של עמותת רוח חדשה (צילום יח"צ)
בשנים האחרונות משמעותית מספר מערכות התקשורת בירושלים, למשל מעריב, ואנשי תקשורת רבים מנסים לאתר לוקיישנים חדשים לעבודה ולקיום פגישות, בין היתר בבתי קפה בעיר. כנראה נראה שהם יכולים להוסיף עוד מקום לרשימה.
עם פתיחת בית אליאנס ההיסטורי מחדש על ידי עמותת רוח חדשה בשוק מחנה יהודה, החליטו בארגון להקים את "הטרקלין" - חלל לאנשי התקשורת שישמש לעבודה ופגישות. במקום עמדות עבודה, ספות, שולחנות לישיבות ועוד. המקום ייחנך מחר בערב, עם הופעה של להקת אנשי התקשורת נאג' חמאדי.
בית אליאנס אמור להיות חלק ממתחם נדל"ני מתוכנן, שנמצא כעת בהליכי תכנון וקבלת אישורים. בנתיים החליטו איש העסקים עמיר בירם ושותפיו נחום רוזנברג ואיש העסקים הבריטי ליאו נואי, להעביר ל"שימוש זמני" לתקופה של בין שנתיים לחמש את הבניין היסטורי לידי 'רוח חדשה', ארגון צעירים מירושלים שהחליט להקים במקום מתחם סדנאות לאמנים. המתחם הועבר לעמותה בחינם.
בסופו של דבר, אמור לקום במתחם שבין רחוב אגריפס, בניין כלל ושוק מחנה יהודה, 5 מגדלי מגורים, 2 בתי מלון שאחד מהם יוקם בבית אליאנס עצמו, 12 אלף מ"ר של שטחי מסחר ואלפי מטרים של משרדים.
חפצי תירוש, מנהלת קהילת ממשל ב'רוח חדשה', אמרה כי חלל 'הטרקלין' מייצג נדבך אחד במרקם החיים היצירתי, הצעיר והבועט אותו מקדם הארגון בירושלים. פתיחתו של בית אליאנס בלב ליבו של שוק מחנה יהודה ושילובם של קבוצות שונות מתחומי היזמות, האמנות והממשל תפתח בירושלים קהילות הנהגה מקצועיות ויצירתיות, אשר מתקבצות לכדי קהילה הטרוגנית בעלת ערכים משותפים, הפועלת לשינוי חברתי וכן את החזון שלו לפיו ירושלים תהווה מגנט לכל אדם חשיבה ועשייה יצירתית, המעוניין לקחת חלק בשינוי חברתי וערכי אשר ישפיע על החברה הישראלית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה