תקשורת ומדיה

בזכות קמפיין של הימין: עשרות תלונות נגד הריאיון בערוץ 2 עם משפחת המחבל

בעוד הציבור סוער בעקבות פרשת החייל שירה במחבל, פעילי ימין מגייסים חברים שיגישו בדרכים קונבנציונליות תלונות על הטיות בתקשורת
אלכסנדר כץ |  1
אוהד חמו מראיין לערוץ 2 את אביו של המחבל (צילום צילום מסך: 'חדשות 2')
טופס התלונה המופיע באתר הרשות השנייה, הפך לכלי בולט במאבק של אישים וגופים מהימין הישראלי, בכלי התקשורת "המוטים", לטענתם. ובכלל, לא מעט גורמים פעילים ברשתות החברתיות, ומניעות את החברים לפעול בנושא.
רק ביום שני פורסם באייס כי אצל נציב תלונות הציבור ברשות, דוד רגב, התקבלו 36 תלונות על התנהלות התקשורת בפרשת החייל היורה, שפרצה לחיינו בחמישי שעבר. רק 5 מהתלונות נגעו ישירות לראיון שקיים אוהד חמו עם בני משפחתו של המחבל, בהם אביו וסבו, וששודר במהדורה המרכזית של חדשות 2. לרוב, שידור מסוג זה בתקופות רגישות, מוביל לזעם רב ולתלונות לנציב תלונות הציבור ברשות. ואולם, כפי שפורסם באייס, הזעם הופנה דווקא לרשתות החברתיות, עם רבבות פוסטים על הפרשה, מהם 79% תמיכה בחייל, וביקורת על התקשורת.
אבל לאחר הפרסום, גייס שוב פעיל הימין שי גליק את חבריו ברשתות החברתיות במעין קמפיין להגשת תלונות נגד 'חדשות 2' ששידרה את הריאיון. מאז זינק מספר התלונות לעשרות רבות, על סף ה-100.
 
"הפעלתי קמפיין רשת ואני גאה בזה", אמר גליק, אחינו של יהודה גליק, פעיל הר הבית שנפצע לפני כשנה בניסיון להתנקש בחייו, ולאחר האירוע עם החייל, הסתייג מכך וזכה לקיתונות של ביקורת אלימה ברשתות החברתיות. לדברי גליק האחיין, "זו המלחמה החדשה שלנו. המטרה לאזן את התקשורת. העם בישראל מאוזן אבל השדרנים והמגישים הם שמאל קיצוני, לא שמאל, אלא שמאל קיצוני, ולכן מאפשרים לעצמם לראיין רק צד אחד וכדומה. אנחנו נדאג לאיזון - אם יש אייטם על 'שוברים שתיקה', שיביאו נציג מהצד השני. אם יש אייטם על דבר מסוים – שיאמר בצורה הוגנת ומאוזנת. על כל חריגה, נדאג שעשרות יתלוננו עד שהשדרנים יבינו את מקומם. כל זה במטרה להגיע לתקשורת מאוזנת, לא ימנית ולא שמאלנית, אלא מאוזנת וציונית".
ברשות השנייה מודעים לכך שמדובר בקמפיין, אבל כאשר מתקבלים מספר רב של תלונות בעלות אותו אופי, ובנושאים על סדר היום, מועברת למערכת התקשורת בקשה להתייחסות. רגב, נציב תלונות הציבור, אישר כי הנושא הועבר להתייחסות חברת החדשות של ערוץ 2.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שמאי גליק, לא שי (ל"ת)
    ארנון 03/2016/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור