תקשורת ומדיה

ועדת השחרורים תוקפת את התנהלות התקשורת סביב דיוניה על הנשיא לשעבר קצב

בצעד יוצא דופן יצאה ערכאה שיפוטית נגד התנהלות התקשורת, וציינה כי עיתונאים התקשרו לחבריה כדי לקבל מידע. "התנהלות לא ראויה ולא מקובלת, ומן הראוי להוקיע אותה"
אלכסנדר כץ | 
ההמולה התקשורתית סביב האפשרות כי הנשיא לשעבר משה קצב ישוחרר בשחרור מוקדם, השתחלה לתוך ההחלטה עבת הכרס של ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר.
בין 26 עמודי החלטת ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר מאתמול (יום ד'), ראתה לנכון הוועדה לייחד סעיף מיוחד ולבקר בחריפות את התקשורת על התנהלותה סביב דיוניה. "הוועדה מבקשת לציין לשלילה את ההתנהלות התקשורתית סביב דיוני הוועדה, שהגיעה עד כדי התקשרות אישית לחברי הוועדה קודם לתחילת הדיון ובמהלך הדיון", נכתב בסעיף 28 להחלטת ועדת השחרורים, "זו התנהלות שאיננה ראויה ואיננה מקובלת, ומן הראוי להוקיע אותה".
עיתונאי המסקר את פרשת משה קצב אמר לאייס כי מדובר בצעד חריג ויוצא מן הכלל, בו ערכאה שיפוטית מציינת בהחלטה את התנהלות התקשורת. "לא נתקלים כמעט בכזו ביקורת, ובכלל – בכך שחברי הוועדה אומרים שעיתונאים התקשרו אליהם כדי לקבל פרטים. מדובר במשהו מדהים".
בראש ועדת השחרורים מכהן שופט, וחברים בה נציג של פרקליטות המדינה, 2 נציגי ציבור ונציג שירות בתי הסוהר ללא זכות הצבעה. בהחלטה היא תקפה את קצב עצמו: "נמצא שהאסיר תופס עצמו כקורבן, עסוק בהאשמת גורמים חיצוניים במצבו, מתנהל עדיין בצורה כוחנית ועסוק בעצמו, בצרכיו, בהפסדיו ובמחיר שהוא ומשפחתו שילמו בלבד. גם לאור שאלות הוועדה, לא הביע האסיר חרטה ו/או אמפתיה כלפי נפגעות העבירה, אלא חזר וציין את המחיר הכבד שהוא שילם ומשלם". זו גם הסיבה שהוחלט לא להיענות לבקשתו לשחרור מוקדם: "זכותו של אסיר לדבוק בחפותו ולהמשיך להאמין שהינו חף מפשע. אולם מצב זה מונע מהאסיר שבפנינו כל אפשרות להתחלה של הפנמה ומכאן התחלה של טיפול".
תגיות משה קצב
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה