תקשורת ומדיה

בשקט ובהפתעה: קריין החדשות מלאכי חזקיה פורש היום מרשות השידור

אחרי 43 שנה בקול ישראל ובמסגרת גל הפרישה מרצון מרשות, עשה הבוקר חזקיה את המשמרת האחרונה שלו ורק במקרה גילו על כך חבריו לעבודה. חזקיה: "יוצא לחופשה ארוכה"
אלכסנדר כץ |  10
מלאכי חזקיה (צילום קובי מנורה)
איש קול ישראלמלאכי חזקיה פורש היום (יום ג') מרשות השידור - כך נודע לאייס. חזקיה, שמקריין את מהדורות ומבזקי החדשות ברדיו מזה עשרות שנים, עשה זאת בהפתעה גמורה, כאשר לחבריו נודע הדבר רק ב-10:00, כחצי שעה לפני שסיים את המשמרת האחרונה שלו. 
חזקיהו (65) השתתף ב-1973 בקורס קריינים בקול ישראל, ולאחר מכן השתלב ברדיו. בתחילה הגיש את מצעד הפזמונים של קול ישראל ואז עבר כעבור זמן עבר לתחום קריינות החדשות. הקול העמוק שלו הפך למזוהה מאד עם שידור הרדיו הציבורי, אבל הוא גם דיבב דמויות בסדרת טלוויזיה, ומקיין מדי פעם פרסומות.
לגבי גורמים בקול ישראל, עד הבוקר כלל לא ידעו כי הוא פורש. בדקה ל-10:00 הוא ביקש שיצלמו אותו באולפן למזכרת, כי זו המשמרת האחרונה שלו ואשתו ביקשה", אמר גורם ברדיו. אחד מעובדי קול ישראל הוסיף: "זה בהחלט מבאס שהוא עוזב. הוא אחד האנשים הכי אהובים פה". 
למרות שחזקיה עוד לא הגיע לגיל הפרישה על פי חוק, נראה כי הוא פורש במסגרת גל העזיבות מרצון והפרישות המוקדמות עם פירוקה של רשות השידור והקמת תאגיד השידור הציבורי החדש. לאחרונה פרשו מגישים ותיקים אחרים ברדיו - דן עופרי, יצחק איתן וצבי סלטון.
מלאכי חזקיה סירב להתראיין, אבל הסכים לומר כי "אני יוצא לחופשה ארוכה".
מרשות השידור נמסר: "מלאכי חזקיה הוא דוגמא ומופת לאיכות ולחוסר ההתפשרות בשידורים ובחדשות קול ישראל. קרייני קול ישראל הינם מהמגזרים המצטיינים ביותר בקרב דוברי העברית, ביכולת המעשית לדבר בלשון תקנית מצד הדקדוק העברי, ומלאכי חזקיה הוא אחד הנציגים החשובים ביותר, לצד עורכי החדשות והתכניות, להחלת החלטותיה של האקדמיה ללשון העברית בתחום המינוח ובתחום הדקדוק. ידיעותיו בשפה העברית, שליטתו בלשון הדיבור, איכות קולו, חיתוך הדיבור, רהיטות הדיבור, הנגנה (אינטונציה), השכלתו, הידע הכללי ונוכחותו הרדיופונית, מקנים לו את התואר מר רדיו, ונציג בולט ב"חלון הראווה" של הרדיו".
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    הטובים הולכים ונעלמים
    MIKE 06/2016/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ובכן ב- 1.10.2016 תמות רשות השידור ויתחילו "שידורי ביבי " כל מי שבנה את התקשורת בארץ בעשרות השנים האחרונות פורשים אם מרצון אם בכפייה - עצוב מאד אולם בלתי נמנע, הכל השתנה - הסוף מתקרב של ישראל היפה של פעם ועוד מותג מימי מפאי הולך ונעלם לעולמי עד אבל היי תתעודדו גם אם שידורי ביבי ישעממו אפילו את הקבורים בבתי העלמין לא נשלם כל אגרה ולו שקל עלוב אחד - זה גם משהו. האיש המדהים מלאכי חזקיה עוד אחד מאבני היסוד של קול ישראל הולך הביתה אולי זה טוב עבורו לא לקחת חלק בפארסה של שידורי ביבי המגעיל והכה שנוא עליי על כל הטובים שפרשו נשאר רק להתעצב על סופו של עידן הנמשך מאז 1965 עת הוקמה רשות השידור יהי זכרה ברוך (החל מ- 1.10.16 ) וגם מדינת ישראל היפה של פעם ונאמר שלום ולא להתראות לעידן היפה ההוא עת לאמר GOOD BYE .
    סגור
  • 8.
    מלאכי חזקיה
    אתי הראל 05/2016/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מלאכי חזקיה!!! תודה על הכל. עוד אתגעגע אל הקול.
    סגור
  • 7.
    הקול, הקול!
    מאזינה אוהדת 05/2016/27
    הגב לתגובה זו
    3 0
    איזה בזבוז! אתגעגע לקול שלו. מי נשאר?
    סגור
  • 6.
    הקול,הקול!
    מאזינה אוהדת 05/2016/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איזה בזבוז! אתגעגע לקול שלו. מי נשאר?
    סגור
  • 5.
    מדברים על השפה העברית וכותבים דוגמה ב א
    דוג-מה! 05/2016/25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בושה
    סגור
  • בעיקרון זו אינה טעות קריטית
    גיא 05/2016/25
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מדובר על מילה שהתגלגלה מארמית, ולכן בעבר היה נהוג לכתוב אותה ב-א' בסופה. בנתיים האקדמיה החליטה על ה', אבל ברבים ה-א' נשארה. ולכן טעות כזו נסבלת לחלוטין
    סגור
  • 4.
    מלאכי
    דני 05/2016/24
    הגב לתגובה זו
    4 0
    חבר יקר, הפסד גדול לשידור הציבורי, רווח גדול למשפחה ולחברים. להתראות בימים טובים.
    סגור
  • 3.
    תמיד הערצתי אותך ואת שלוות הנפש שבך.... בידידות רבה (ל"ת)
    יעקב נווה 05/2016/24
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 2.
    מלאכי חזקיה
    מבפנים 05/2016/24
    הגב לתגובה זו
    4 1
    עוד מכה לשידור הציבורי המתחסל באדיבותם של ארדן השחצן לפיד הקברן ולהקת הפודלים שלהם בגלל נדלן וכסף מושחת
    סגור
  • 1.
    ענק שבענקים (ל"ת)
    גיא 05/2016/24
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור