תקשורת ומדיה

אנדמול מרחיבה את הפעילות בישראל: מקימה חברה בת להפקת פורמטים מקומיים

השלוחה הישראלית תנסה למקסם רווחים באמצעות המיזם בראשו יעמוד גל זייד, ושייצור תכנים לשוק המקומי ויתאימם להפצה לשווקים בחו"ל, בשוק שיותר ויותר מייצא פורמטים לחו"ל
אלכסנדר כץ |  2
גל זייד (צילום יח"צ)
קבוצת אנדמול שיין משיקה מיזם חדש בשם Endemol Shine Studios Israel (ESSI), שהוא סטודיו לפיתוח והפקות סדרות בישראל, במטרה לייצר תכנים לשוק הישראלי וגם להתאימם להפצה לשווקים בחו"ל. בראש הסטודיו יעמוד גל זייד, שלפני שנתיים מונה למנהל הקומדיה והדרמה בשלוחה הישראלית של אנדמול, שהייתה לפני כן קופרמן הפקות עד האיחוד עם אנדמול.
באנדמול ראו את ההצלחה הגדולה של הפצת תכנית ישראלים ברחבי העולם, כששפיץ ההפצה ואף ההפקה עומדות קשת אינטרנשיונל וארמוזה פורמטס, לצד רשת (בה מחזיקה אנדמול 33%) ובשנה האחרונה גם גיל פורמטס של אסף גיל, והחליטו לשים דגש גם על אפיק זה. מהלך כזה אמור להגדיל את נפח הפורמטים הישראלים שתוכל אחר כך אנדמול למכור ברחבי העולם תחת מערך ההפצה הנרחב שלה.
לרגל השקת הסטודיו יגיעו לישראל לאירוע מיוחד כמה מבכירי קבוצת אנדמול שיין, המהווים את הבורד הבינ"ל של ESSI המורכב ממנהלים מארה"ב, אנגליה וסקנדינביה. לצד גל זייד ואלעד קופרמן, מנכ"ל השלוחה הישראלית של אנדמול שיין.
על הפרק של אנדמול שיין ישראל עומדים יותר מ-10 פרויקטים מתוסרטים הנמצאים בשלבי כתיבה והפקה שונים. ברשימה אפשר למנות את העונה השנייה של מתים לרגע ב-HOT שבין יוצריה נמנה גל זייד.  הסדרה עובדה ושודרה בהולנד. כמו כן נמצאת גם הקומדיה משפחה דלמטית שעתידה לעלות ברשת, והקומדיה צומת מילר של אדיר מילר שהופקה לקשת.
"הקמת ESSI משקפת הבעת אמון אדירה של אנדמול שיין בפוטנציאל הכישרונות בישראל ובסקרנות העולמית שמעורר עולם התוכן המקומי", מסרה גל זייד בהודעה לתקשורת שהופצה היום (יום א'). "הקבוצה פועלת בתחום הסקריפטד רק בשנים האחרונות וישראל היא הטריטוריה הראשונה שאינה דוברת אנגלית, שקיבלה את הזכות להקים סטודיו שיאפשר ליוצרים מעבר ישיר לשוק הבינ"ל. חברי הבורד הבינ"ל שלנו הם אנשי מקצוע מהשורה הראשונה והם יהיו שותפים מלאים לפיתוח הרעיונות המקוריים שיוולדו כאן ובהמשך, יגיעו למסכים רבים ברחבי העולם".
לדברי אלעד קופרמן, "מזה זמן רב שאפנו להקים מרכז ברמה עולמית לתוכניות מתוסרטות בישראל, שיסתמך על הסדרות הנוכחיות המצליחות שלנו. גל אחראי על כמה מהדרמות המצליחות בישראל, ועבד עם הכותבים, אנשי ההפקה והכישרונות הטובים ביותר בשוק. כשמוסיפים לכך את המשאבים הגלובליים שלנו בתחום ההפצה והתוכניות המתוסרטות, מגיעים לנוסחה האידיאלית להקמת מרכז פיתוח והפקה לסדרות מתוסרטות". 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אבל כבר לא קונים פורמטים ישראלים בעולם (ל"ת)
    ישראבלוף 07/2016/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אנדמול זה רק שם סקסי לכאב ראש של קופרמן (ל"ת)
    אבניר 06/2016/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור