תקשורת ומדיה

בשקט בשקט: בשל מחסור בעורכים - קול ישראל ביטלה את "מבזקי החצי" ברשת ב'

אחרי שנים רבות, "עדכון החצי" הופסק בשבוע שעבר בשל מחסור חמור בעורכי חדשות, שחלקם פרשו מרשות השידור, ואחרים נאלצו לקחת על עצמם מטלות נוספות
אלכסנדר כץ |  2
קול ישראל (צילום יח"צ)
עוד סימפטום להתפרקותה של רשות השידור, רגע לפני תחילת הפעלתו של התאגיד הציבורי. מזה שבוע שמבזקי החצי ברשת ב' אינם משודרים. לאייס נודע כי הסיבה להחלטה היא מחסור חמור בעורכי חדשות, על רקע הליך פרישתם של עובדים רבים.
רשת ב' משדרת מאז תחילת ימי הרדיו בישראל מהדורת חדשות בת כ-5 דקות בכל שעה עגולה. בהמשך הוחלט גם על "עדכון החצי" - מבזק בכל אמצע שעה עגולה, משעות הבוקר המוקדמות ועד הערב המאוחרות. בכל מקרה בכל משמרת נהוג היה כי 2-3 עורכים יעבדו על המהדורות והמבזקים.
ואולם, עם פרישתם של עובדים רבים ברשות השידור בשל הליך פירוקה, הצטמצם מאד גם דסק החדשות של רשת ב'. היו כאלה שפרשו מהרשות כגון איתי נבו, ואילו אחרים נאלצים לקחת על עצמם מטלות נוספות - כגון רון נשיאל שהחל לעסוק יותר ב'יומן השבוע' שחזרה לאוויר, ויותם ברזני - שמתמקד יותר באתר האינטרנט של רשת ב'. ואלה רק מספר דוגמאות. בשל כך נוצר מחסור חמור של עורכים, ובכל משמרת ישנו לעיתים רק עורך אחד.
הדבר הוביל לדרישה לגיוס עורכים, ובשלב זה - לצמצם מבזקים. גורמים אף מתארים שיחה בין ראש דסק החדשות של רשת ב', הילה מרינוב לבין מנהל רשת ב' והעורך הראשי של רשות השידור, שמעון אלקבץ, בעקבות מצבו של חדר החדשות. בסופו של דבר הגיעו הצדדים לפשרה - והיא הורדת מבזקי החצי, כשברדיו נתלו בהחלטה מלפני מספר שנים של ירון דקל, מפקד גל"צ, לבטל גם כן את מבזקי החצי.
מרשות השידור טרם התקבלה תגובה
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    והנה החדשות..
    דנה 06/2016/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ראש הממשלה בנימין נתניהו נחת עם רעיתו,היפה,לאחר ביקור של 3 שנים ב NY. מחר יהיה חם. וזה סוף החדשות מקול ישראל. בשביל זה צריך עורך???
    סגור
  • 1.
    מבזקי חצי מיותרים
    מבפנים 06/2016/07
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אך זהו סימן נוסף לגסיסת השידור הציבורי שיזמו ארדן השחצן לפיד הקברן והפודלים שלהם בגלל שיקולי נדלן וכסף מושחת
    סגור