תקשורת ומדיה

סערת "צעדת השוויון": גם כתבי החינוך מצטרפים למלחמה במשרד היח"צ של האירוע

ה"בלעדיות" ל'ידיעות' בסיקור הצעדה ממשיך לעורר את זעם הכתבים על בן חורין אלכסנדרוביץ ומועצת ירוחם. אייס מציג את ההתנצחויות בוואטסאפ והמכתב שהוציאו הכתבים. בן חורין: "עובדים עם כל אמצעי התקשורת כרגיל. מניח שהכתבים שהתלוננו מעולם לא דרשו בלעדיות"

אלכסנדר כץ |  7
הפרסום ב'ידיעות' על בני גנץ בצעדת השוויון (צילום סריקה)
משרד יחסי הציבור בן חורין אלכסנדרוביץ ממשיך לספוג ריקושטים בעקבות פרויקט פרו-בונו שלו עבור "צעדת השוויון". יומיים לאחר הפרסום באייס על זעמם של כתבי הדרום בעקבות ההתנהלות התקשורתית של המשרד ושל דובר עיריית ירוחם – והבטחת הבלעדיות לידיעות אחרונות, אל הקלחת מצטרפים גם כתבי החינוך - שחלקם החליטו להחרים את האירוע.
"צעדת השוויון" נולדה בגלל חוסר שביעות רצונם של ראשי רשויות בדרום מאופן חלוקת תקציבי החינוך והרווחה, מה שמגדיל לטענתם את אי-השוויון והפערים בין המועצות העניות יחסית ועשירות. הצעדה יצאה ביום שלישי בבוקר מירוחם לירושלים, ביוזמתו של ראש מועצת ירוחם מיכאל ביטון.
ואולם, בכל הנוגע לתקשור האירוע, זכה 'ידיעות' לבלעדיות על עצם קיום האירוע, ומאז בכל הנוגע לפרטים נוספים – כמו הבוקר, עם הצטרפותו של הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ להצטרף לצעדה. כבר שלשום זעמו כתבי הדרום על כך שאירוע בעל חשיבות ציבורית נמסר בבלעדיות ל'ידיעות אחרונות', על כך שהפרסום היה של כתבת החינוך תמר טרבלסי חדד ולא הכתבת האזורית בדרום אילנה קוריאל, וזעמם התגבר כאשר זמן מה לאחר הפרסום - קיבלו הודעה לעיתונות על כך.

 
הפרסום הבוקר ב'ידיעות'
הפרסום הבוקר בשער 'ידיעות אחרונות' על הצטרפותו של גנץ לצעדה, והעמוד השלם שהצעדה קיבלה בעיתון – הוביל להחרפת הביקורת בקרב הכתבים. דובר מועצת ירוחם יניב אפוטה הוציא הבוקר בשעה 6:56 הודעה על פרטים על פערי ההישגים בתחום החינוך. בעקבות כך הוא התחיל לספוג הודעות זועמות בקבוצת הוואטסאפ של רוטרניק בה חברים כתבי הדרום. "חבל מאד שעל מאבק כזה גדול.... אנחנו מתעדכנים בשעה בבוקר בידיעות אחרונות", כתב אלמוג בוקר, כתב חדשות 10 בדרום. "ואם כבר 'ידיעות', אני מכיר כתבת מצוינת של הדרום שיושבת בבאר שבע. זה הרי מאבק של הפריפריה, לא?"
אפוטה הגיב בהמשך וכתב: "מציע שנרגיע את האגו ונתרכז במהות. כולכם תושבי הדרום ומניח שאתם רוצים שהילדים שלכם יקבלו חינוך יותר טוב, רווחה יותר מתאימה וכו'. העובדה שכלי תקשורת מרכזיים מחרימים צעדה שכל המדינה מדברת עליה, היא בושה וכלימה. מי שלא רוצה יותר לקבל הודעות ומידע שיגיד ולא נעביר לו. אני מבטיח לכם שבסופו של דבר כל כלי התקשורת יצטרפו כי זה גדול מדי – אין בעיה שכל המידע יעבור ישירות רק למערכות בתל אביב – לשיקולכם".
בוקר זעם על תגובתו של אפוטה: "תעביר למי שאתה רוצה ואל תאיים! אנחנו לא עובדים אצלך! אף אחד לא החרים את המאבק, להזכירך זה המאבק של כולנו ולא של יניב אפוטה. הסיקור שלנו את הצעדה הוא לא הסיפור אלא יחסי דובר-כתב שהורדת אותם לשפל המדרגה. אם אתה לא רוצה שיעשו לך שיימינג בקבוצה, אל תעשה לכולנו באמצעות הטפת מוסר". בוקר זכה לחיזוק מחבריו לתא. יניר יגנה מוואלה הוסיף: "אם אלמוג התרגז אז דע שההתנהלות התקשורתית של משרד יחסי הציבור שלכם היא בושה בלשון המעטה".


 הכפולה הפותחת שלשום ב'ידיעות'
כתב אחר ציין: "לא משקרים לעיתונאים, לא מסלפים, לא מרמים. חבל שבמקום לעשות חשבון נפש אתה מאיים על עיתונאים. עיתונאים, בטח בדרום - רובם סוג של שגרירים של התושבים. התנהלות כזו זו לא רק פגיעה בעיתונאים אלא בציבור עצמו. חבל".
מאוחר יותר שלח כתב גל"צ בדרום, רמי שני, מכתב בשם תא עיתונאי הדרום, לראשי ערים ורשויות בדרום ובנגב, בו תקף את התנהלות ראש מועצת ירוחם ביטון. "מסע ההסברה של צעדת המחאה הופעל דרך משרד יחסי ציבור, תוך הענקת עדיפות לכלי תקשורת אחד ובהתעלמות משאר כלי התקשורת. מר ביטון ועוזרו מר יניב אפוטה הועמדו על חומרת המעשה והודו בטעותם, אלא שהם חזרו על מעשה זה שוב, ביום השלישי לצעדה, לאחר שהבטיחו כי לא ינהגו כך.... נראה אם כן כי צעדיו של מר מיכאל ביטון ראויים לתגובה מצד ראשי הרשויות בדרום שחלקם נוטלים חלק גם במאבק חשוב זה".
 

הביקורת זולגת מהדרום למרכז

 
אבל הביקורת לא נעצרה בדרום. גם כתבי החינוך הצטרפו אליה – תוצאה ישירה להודעה שהפיצה הבוקר בשעה 6:16 ליטל שוחט צ'רטוב ממשרד בן חורין אלכסנדרוביץ'. כתב החינוך של גל"צ מיכאל האוזר, תהה לגבי התנהלות היח"צ: "אם ממילא אתם מפרסמים את הודעות הדוברות שלכם כל בוקר ב'ידיעות', למה את (פונה לשוחט צ'רטוב, א"כ) שולחת מחדש את הודעת הדוברות פה וסתם מטרידה 54 אנשים שחברים בקבוצה ואת כל כתבי החינוך? את הסיכומים הפתטיים בין בן חורין אלכסנדרוביץ' לידיעות אחרונות אתם יכולים להמשיך לקיים, אבל אנא אל תציקו לי עם הריקושטים משם. עבודה מביכה ומציקה".
שוחט עלתה להתקפה אישית נגד האוזר, לאחר שציינה כי מדובר בתגובה של ראשי המשרד: "יפה לראות שכבר אחרי פחות משנה בתקשורת אתה מרשה לעצמך לתקוף קולגה בדרך שבה בחרת – טוב לדעת שהמפקדים שלך בגל"צ עוסקים יותר במות מאשר באגו... בסך הכל עניין שנוגע לכל תלמידי ישראל כנראה לא רלוונטי לכתב חינוך כל כך מנוסה".
בעקבות כך ספגה שוחט ביקורת קשה מהקולגות של האוזר. "הודעת המנהלים שלך מבישה", כתב שי זילבר מקול ישראל. "מה הקשר בין משך הזמן של מיכאל שאגב עובד מצוין ובמרץ רב בגל"צ, לבין הטענה שאתם עובדים קודם כל בעבור כלי תקשורת מסוים ורק אחר כך ממחזרים את ואותן ההודעות לכל כלי התקשורת?" האוזר הגיב וכתב: "ליטל, המשיכי ליחצן מאבק 'חברתי' במסע הפרסום המביך שלך בידיעות, אך עזבי אותנו".
איתי בן חורין, מבעלי משרד בן חורין אלכסנדרוביץ', מסר לאייס: "אנחנו עובדים עם כל אמצעי התקשורת כרגיל. מדי פעם יש ידיעות בלעדיות. מניח שהכתבים שהתלוננו מעולם לא דרשו בלעדיות. מה שחשוב זו הצלחת המאבק שהוא דרמטי לעתיד ישראל".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    החברה הכלכלית ירוחם משלמת להם
    אורי 07/2016/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שום פרו בונו ושום נעליים. החכ"ל משלמת להם משום שלמועצה אזור כי הריצו את ביטון. מציע שמישהו יגיש תלונה למבקר המדינה
    סגור
  • 5.
    עשו תרגיל לדובר ירוחם
    אהוד 07/2016/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בן חורין הקריבו את דובר ירוחם הם ימשיכו הלאה לעבור מול תאי הכתבים בארץ, ותכלס צריכים אותם כי יש לכם לקוחות בולטים. הוא לעומת זאת ישאר שם אחרי הצעדה ויצטרך להחזיר את האמון שלו בכתבי דרום (שהם הכתבים הכי חמים ומגובשים בארץ). בקיצור הפרו-בונו הוא על חשבון השם של יניב וראש מועצת ירוחם. וחבל, סך הכל נושא חשוב ברמה הציבורית שניצלו אותו והפכו אותו לעוד מאבקי כוחות מכוערים
    סגור
  • 4.
    חוסר מקצועיות של משרד היח"צ (ל"ת)
    לא מופתעת 06/2016/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    הכתבים זוכרים גם שנים ארוכות, הנזק גדול מהתועלת
    איש יח"צ ותיק 06/2016/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אי אפשר לצאת טוב מכל הבחינות, גם לקבל פרסום גדול וגם שיהיה בכל כלי התקשורת אז הולכים על בלעדיות. הכתבים לא שוכחים לעולם טעויות שעשית בתור איש מקצוע וגם אם לא יגידו לך, בתת המודע שעובד מהמשרד יתקשר אליהם בפעם הבאה הוא יקבל את הנוותר, תודה. לא חוכמה מצד הכתבים לפצוח במשבר ועוד יומיים כולם שוכחים. צריך להפסיק את נושא הבלעדיות, מה שחשוב מסקרים נקודה.
    סגור
  • בקיצור, אתה מפחד
    אלדד 06/2016/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בקיצור אתה מפחד שכתבים יצעקו עליך. אמור את האמת. אתה מפחד. אני 15 שנה בתחום. כל כתב שכעס עליי, שכח את זה כשקיבלת אייטם טוב. חרטא. חבורת בכיינים ששכחו שהם מבקשים בלעדיות מדי יום. כל הסיפור הוא בכלל פוליטי, ובמקום זה מדברים על היחצ
    סגור
  • 2.
    טיפול לא מוצלח במשבר שנוצר מצד בן חורין אלכסנדרוביץ
    אשת יח"צ 06/2016/16
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לא יותר פשוט להתנצל, להודות בטעות ולתקן? זה אכן לא נושא לבלעדיות, אבל כנראה שהקשר עם תמר טרבלסי חשוב יותר למשרד מאשר להקריב לקוח פרו בונו. לכל אחד בענף הזה יש טעויות. זה חלק מהחיים המקצועיים, אלא שמשרד יח"צ, שטוען להתמחות בטיפול במשברים, חייב לדעת להתנצל וגם לטפל במשבר, שהוא עצמו עומד במרכזו.
    סגור
  • 1.
    פרו בונו? שמישהו יבדוק טוב טוב (ל"ת)
    נדב בן מימון 06/2016/16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור