תקשורת ומדיה

קובלנץ בכנסת: התאגיד גייס 162 עובדים, 63 מרשות השידור

כך אמר מנכ"ל תאגיד השידור בדיון שכינס יו"ר ועדת הכלכלה על הליך גיוס העובדים. ל-75 עובדים נוספים נשלחו חוזים עבודה. כבל: "אלחם בכם בכל הכוח כדי שהכל יהיה שקוף"
אלכסנדר כץ |  4
אלדד קובלנץ (צילום: איה אפרים) (צילום איה אפרים)
כ-55% מעובדי תאגיד השידור הציבורי שגויסו או עומדים לפני גיוס הם יוצאי רשות השידור – כך אומר מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ בדיון שמתקיים בשעה זו (יום ג') בוועדת הכלכלה, עם הליך גיוס העובדים. את הדיון כינס יו"ר ועדת הכלכלה איתן כבל על רקע טענות של עובדים ברשות – כפי שבא לידי ביטוי באייס, ופניות שקיבל כבל עצמו בעניין המינויים לתאגיד.
כבל ציין כי הגיעו אליו טענות של יחס פוגעני ולא שוויוני כלפי עובדי הרשות וכן טענות לפערי שכר גדולים מאד. באשר לתמהיל האנשים המגויסים אמר היו"ר כבל כי הוא לא מתכוון לפתוח את זה לקרב של מזרחיים מול אשכנזים, אך הבהיר כי הגיוס צריך להיות שוויוני, בהליך שקוף ופתוח לכולם.
אלדד קובלנץ סיפר כי עד כה גויסו 162 עובדים לתאגיד, מהם 63 אנשי רשות השידור. כמו כן נשלחו חוזים לעוד 75 עובדי רשות, כך שלדבריו "55% מעובדי התאגיד או על סף חתימה – הם יוצאי רשות השידור". 
ח"כ איתן כבל אמר כי "אחת הסיבות שאנחנו כאן היא שאדם מגיע לשעתיים עבודה והולך הביתה. זה לא יקרה (בתאגיד, א"כ). 
יו"ר התאגיד, גיל עומר אמר כי "נסגר מפעל תהליך קשה כואב ועצוב. לא התאגיד סגר אותו. הוחלט על ידי כנסת ישראל לפתוח מפעל חדש עם נרומות אחרות. זה עצוב ברמה האנושית אך המטרה ברורה ואנחנו נחושים להקים שידור ציבורי עצמאי, חזק ומקצועי, שכל הניסיונות הפוליטיים להשפיע עליו מימין או משמאל - יבלמו". 
אנשי התאגיד אמרו במהלך הדיון כי הליך קליטת עובדי רשות השידור נעשה באופן מכובד וראוי, מתוך כוונה לקלוט בתאגיד את העיתונאים והעובדים המתאימים ביותר במסגרת הזמן הקצר שקבע המחוקק. בתאגיד אומרים כי מתקיימים מאות ראיונות בחודש ובסופו של תהליך הוא יציג נבחרת מובילה ומקצועית שתכלול עיתונאים רבים ומוערכים מרשות השידור.
ח"כ עיסאווי פריג' פנה אישית לקובלנץ ושאל: "תגיד את האמת, תעשה אמת בנפשך – האם אתה מסוגל לעלות לאוויר ב-1 באוקטובר עם טלוויזיה, רדיו וחדשות?" 
ח"כ יגאל גואטה אמר כי הדיון הוא קצת עקר כיוון שמתעסקים בסימפטום ולא במחלה עצמה. "פעם זה רמי סדן ופעם זה התאגיד", אמר וביקש להזמין את יו"ר הרשות השנייה לדיון בנושא. ח"כ דב חנין הצטרף לבקשה ואמר כי היום התפרסם סיפור קשה נוסף באשר לניסיון המקצועי של סדן. כבל התייחס לכך ואמר כי היום בכוונתו לקיים פגישה שבסופה יודיע על המשך הטיפול בפרשה.
גיל עומר, הגיע לראשונה לוועדה ואמר כי "לשאלה האם יהיה שידור ביום התחילה התשובה היא חד משמעית כן". הוא הוסיף כי כל לחץ ייבלם ואמר: "קצת מדאיג אותי שעובדים פונים לחברי כנסת ומנסים להפעיל לחצים, הייתי שמח אם היו פונים אלינו". 
הדיון התלהט וח"כ גואטה אמר כי חברי הכנסת הם נבחרי הציבור וזכותו של הציבור לפנות אליהם. היו"ר כבל קרא לעומר לא להטיף לחברי הכנסת אלא להתייחס לעצם העניין. עומר הוסיף כי "לא כל עובדי הרשות נקלטים ורמות השכר הן אחרות ממה שהיה נהוג ברשות השידור, אבל הכל מתבצע לפי קריטריונים מקצועיים". 
היו"ר כבל וחברי כנסת נוספים, בהם נחמן שי, אילן גילאון, עיסאווי פריג', יעקב פרי, איילת נחמיאס ורבין, דב חנין ואחרים ביקשו לדעת מה הקריטריונים וכיצד מתבצע הליך הגיוס והאם אכן יוצעו 450 משרות לעובדי הרשות. 
קובלנץ: "השידורים יפתחו בזמן, לגבי התוכן אני עדיין לא יודע מה יהיה, זה יהיה משהו חלקי". 
מגיש משדר הבוקר של רשת ב' אריה גולן, אמר חתם על מכתב המחאה של עובדי רשת ב' מתוך סולידריות, למרות שהוא עצמו חתם בתאגיד השידור הציבורי וימשיך להגיש את יומן הבוקר: "אני רוצה אותם איתי כדי שנמשיך לעשות את העבודה שאנחנו עושים עכשיו", 
שרת התרבות מירי רגב, השוהה באפריקה במשלחת של ראש הממשלה נתניהו, שלחה את ראש מנהל התרבות במשרד התרבות גלית והבה שאשו לשטוח את השטענות שלה. והבה שאשו יצאה "נגד חוסר השקיפות בתאגיד" לדבריה, והוסיפה כי במשרד "מוטרדים מהתמהיל. הגיעו לשרה הרבה פניות על כך שהדברים הולכים לקבע את מה שהיא נלחמה נגדו בסוגיית גלגלצ. היא לא רוצה להחזיר את המדינה לימי עבר של רשת ג' שלא ייצגה את המנעד הרחב של הציבוריות בישראל. היא ביקשה ממני להציג שהיא חוששת שהתאגיד יהיה תעתיק של תאגידי המים נגדם היא נלחמה".
בסיום הדיון פנה ח"כ כבל לאנשי התאגיד: "אני לא אתערב לכם בתכנים, אבל אלחם בכם בכל הכוח כדי שהכל יהיה שקוף, שיהיו אמות מידה נאותות. אלווה את התהליך הזה אישית. נקים צוות שילווה את הדברים האלה מקרוב. נעזור לכם שיהיה תאגיד ציבורי חזק, אבל תעזרו גם לנו".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    כבל הפודל
    מבפנים 07/2016/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    של ארדן השחצן לפיד הקברן ולהקת הפודלים. קודם סגרו את השידור הציבורי שפעל היטב בקול ישראל ועתה מקשקשים על "תאגיד חדש". ומהיכן יביאו כסף? שחיתות ובושה.
    סגור
  • 3.
    שחיתות בחסות יו"ר וועדת כלכלה (ל"ת)
    אזרח מודאג 07/2016/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    -------------------------------------------------------------------------- (ל"ת)
    -------------------- 07/2016/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    ביזיון ביזיון
    בחסות מירי רגב 07/2016/05
    הגב לתגובה זו
    1 1
    התכנים הם של מירי רגב.התערבות פוליטית בוטה
    סגור