תקשורת ומדיה

סקר הדוברים חוזר: מי עושה את העבודה, ומי חייב להשתפר

המיזם של תומר אביטל חוזר וכעת יוכלו חברי ארגון העיתונאים לענות באופן אנונימי על שאלון סקר דירוג הדוברים במגזר הציבורי, ויפורסם בצורה קבועה מדי חצי שנה
אלכסנדר כץ | 
כ-3.5 שנים לאחר שפורסם לראשונה באייס, חוזר סקר דירוג הדוברים במגזר הציבורי - והפעם בשיתוף עם ארגון העיתונאים. הסקר נועד לייצר שקיפות ביחס לתפקודם של הדוברים ולעודד תחרות ושיפור השירות בכל הקשור למקצועיותם, יעילותם ומידת האתיות שלהם. תוצאותיו יפורסו באתר אייס.
כאמור, הסקר נולד כבר לפני מספר שנים על ידי תומר אביטל ורותם סלע, ותוצאותיו פורסמו באייס. באותה עת עורר הסקר רעש רב, בעיקר מצב אלה שזכו לדירוג נמוך. הסקר בזמנו היה המהלך המקיף הראשון שנעשה לבחינת התנהלותם של דוברים במגזר הציבורי והממשלתי בישראל. במסגרת הפיילוט שהושק בחודש נובמבר 2012, קיבלו כ-350 כתבים קישור לסקר שמאפשר להם לדרג את מערכי הדוברות המרכזיים מולם הם עובדים באופן שוטף - בשורה של משרדי ממשלה ויחידות נוספות דוגמת בנק ישראל והכנסת. השאלון אפשר לכתבים לנקד באנונימיות את הדוברים לפי הערכתם לנגישות, שיתוף הפעולה, אמינות, אדיבות ואקטיביות של המחלקה והעומד בראשה. 
השנה הסקר הוטמע בפעילות של ארגון העיתונאים. יחד עם תומר אביטל, מרכזת את העבודה על הסקר גם ד"ר ענת באלינט, אחראית תחום חופש עיתונות בארגון העיתונאים. כדי לקיים את הסקר מסייעים לארגון בהתנדבות ראש החוג לתקשורת באוניברסיטת חיפה, פרופ' יריב צפתי, שמלווה את הסקר מבחינה אקדמית, וגיל פלדמן - יועץ סטטיסטי ומומחה לכתיבה וניתוח של שאלונים, שמטפל בעיבוד הנתונים.
במסגרת שולחן עגול שקיים הארגון לאחרונה, הוצג הסקר בפני 10 דוברים בכירים שהשמיעו את הערותיהם. הסקר יבוצע אחת לחצי שנה, דבר שיאפשר לא רק להשוות בין הדוברים, אלא גם להשוות בין הביצועים של כל דובר על ציר הזמן ולזהות מגמות שיפור או הרעה. לפני פרסום תוצאות יאפשרו עורכי הסקר לכל דוברות להגיב לממצאים כדי להכניס אותם לתוך הקשר רחב. 
כעת יוכלו אלפי חברי ארגון העיתונאים להצביע בסקר, באמצעות קוד אישי שיוצר באופן רנדומלי ואותו יש להקליד במסגרת המענה האנונימי על השאלון. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה