תקשורת ומדיה

נתניהו דוחה את פתיחת התאגיד - ומצליח "להבעיר" את השטח

מעל הראש של ראשי התאגיד, הגיעו רה"מ ויו"ר ההסתדרות להחלטה לדחות את הפתיחה ל-2018. הערכות גורסות כי נתניהו פועל "להרוג" את התאגיד ולחזור למתווה הרפורמה. אייס עם כל הפרטים על הלילה הסוער
אלכסנדר כץ |  9
ראש הממשלה בנימין נתניהו, בתמיכת ההסתדרות, החליט לדחות את פתיחת תאגיד השידור הציבורי בשנה ורבע לפחות, מבלי ליידע מראש את התאגיד עצמו ואת ראשיו. את ההחלטה מסר נתניהו, המשמש כשר התקשורת, אתמול (יום ב') במליאת הכנסת כשאמר "לא נראה לי שהם (אנשי התאגיד, א"כ) עומדים בזמנים ולכן נצטרך לדון מה עושים עם זה".
בהמשך הוציאה ההסתדרות הודעה על פיה "בהמשך להודעתו של ראש הממשלה בנושא רשות השידור ובהמשך לשיחות שניהל יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן עם מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, השידור הציבורי החלופי בתאגיד החדש עדין לא ערוך. מתוך חשיבות שלא לייצר שום נתק בשידור הציבורי ולייצר שידור ציבורי רציף ומלא, על דעת יו"ר ההסתדרות ומנכ"ל משרד התקשורת, תידחה  סגירת רשות השידור לתחילת 2018. יש עוד לוודא שהשידור הציבורי יהיה כפי שגם ציין ראש הממשלה, שידור מירושלים, כבר מיום השידורים הראשון".
נתניהו הנחה את שלמה פילבר לפעול לדחות את תחילת פעילותו של תאגיד השידור למועד שבו התאגיד יהיה ערוך לשידורים מלאים, להערכתו של מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ. אבל ההודעה עצמה בכלל התקבלה בתאגיד בהפתעה וללא הכנה מוקדמת. נכון, אלדד קובלנץ פעל בשנה האחרונה לדחיית פתיחת השידורים והצהיר כי השנה האידיאלית מבחינתו להשקת השידורים היא 2018 - כלומר כשנתיים עבודת הקמה, ואולם הוא לא ציפה להודעה כזו כחודשיים לפני הפתיחה בפועל, לאחר שכבר גויסו 200 עובדים, וללא רמז לכך שנתניהו חושק בדחיה.
מתוך 200 הגיוסים שהיו עד כה, 110 החלו לעבוד בפועל בתאגיד - כך נחשף אמש בטוויטר של אייס. מבחינתם, עתידם התעסוקתי נראה מובטח והם ימשיכו לקבל משכורת מתאגיד השידור הציבורי. סימן השאלה הגדול ניצב מעל פני אותם 90 עובדים, שחתמו על החוזה אבל טרם החלו לעבוד בו. כפי שנחשף אמש בטוויטר של אייס, אחד הסעיפים בחוזה קובע כי דחיית העסקתו של החותם תידחה אם ידחה מועד תחילת השידורים. במצב כזה יתכן אדם שכבר הודיע על עזיבת מקום עבודתו, אבל טרם החל בעבודה בתאגיד, והוא עשוי להישאר קרח מכאן ומכאן ולהיות נתון לחסדיו של המעסיק הקודם.


עזב את כלכליסט לטובת התאגיד. שאול אמסטרדמסקי (צילום מסך: באדיבות כלכליסט)
בתאגיד מבינים שיש בידיהם כרגע כוח אדם לא קטן, שעשוי להישאר נטול עבודה לתקופה ארוכה של כשנה ורבע עד שנה וחצי. לא מן הנמנע כי בהיעדר שידורים בטלוויזיה וברדיו, העובדים שכבר גויסו יעבדו עבור חטיבת הדיגיטל - ולמעשה עבור הרשתות החברתיות פייסבוק וטוויטר, שהתאגיד פעיל בהם. איך זה יעבוד? גם בתאגיד עוד לא יודעים.
יו"ר מועצת התאגיד גיל עומר הודיע כי ייכנס היום ישיבת חירום לאחר "הפצצה" אתמול: "אני מצר על המהלך עליו שמעתי הערב (שני, א"כ) מהתקשורת מבלי שהנושא הובא לידיעתי ולידיעת מועצת התאגיד. כידוע התאגיד ועובדיו נערכים במשך חודשים בעבודה מאומצת ואינטנסיבית על מנת לעמוד ביעד של קיום שידור ציבורי רציף, עצמאי ואיכותי  ברדיו ובטלוויזיה, ב-30 בספטמבר, כפי שקבע המחוקק".
בכל מקרה, דחיית השקת התאגיד מצריכה חקיקה מזורזת, אבל ראש הממשלה כבר הוכיח כי הוא יכול להעביר חקיקות כאלה ביום - דוגמת רישיון ערוץ 10, אם הוא רק רוצה כמובן. ובכלל, האם נתניהו רוצה תאגיד שידור, או שהמטרה כעת היא להרוג אותו לאט לאט, ולחזור למתווה הרפורמה, שכבר עבר את כל התהליכים וההסכמות, ונקבר בסוף על ידי גלעד ארדן, כאשר זה שימש כשר התקשורת.


אגרת הטלוויזיה מבוטלת, רשות השידור עדיין איתנו. השר ארדן (צילום: ששון תירם)
השר גלעד ארדן צייץ הלילה כי "משמעות הודעת ההסתדרות על הדחייה בתחילת שידורי התאגיד תהיה לצערי הרב שלא יוקם בישראל שידור ציבורי חדש. אף עיתונאי מחוץ לגוף הקיים לא יוכל לתת אמון בתאריך החדש ולהצטרף, וכך נישאר עם רשות השידור הישנה או בלי שידור ציבורי כלל. אני קורא לראש הממשלה וליו"ר ההסתדרות לשקול מחדש את הדחייה".
הנקודה בה נגע ארדן מעניינת. השאלה הנשאלת היא מה יקרה עם עובדי רשות השידור שקיבלו תשובה חיובית מהתאגיד? הם ימשיכו לעבוד ברשות, לצד אלה שקיבלו תשובה שלילית ויודעים שכבר לא ימשיכו לתאגיד בעוד שנה וחצי, ולצדם אלה שלא קיבלו בכלל תשובה, ונמצאים בסימן שאלה אחד גדול. גורמים בתוך רשות השידור מבוהלים מהמצב הזה. "הולך להיות פה כאוס עד 2018", אמרו כמה מהם בשיחות עם אייס. "אנשים שאין להם מוטיבציה לצד חברים שהתקבלו, יהיו פה קנאות. הולך להיות גרוע".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    ספין שלא יעבור בכנסת
    איש מקצוע 07/2016/19
    הגב לתגובה זו
    1 3
    זה נשמע לי לא ריאלי. מה בדיוק ישדר ערוץ 1? רצף של "הלילה יענקלה לאן?" מה יש שם לראות? מה עושים שם בכלל? זה לא הגיוני שויתרנו על הזכות לשידור ציבורי ראוי בשביל חונטה של 1200 עובדי ציבור מדושנים אשר לא סיפקו את הסחורה כבר מעל לעשור!!! התאגיד יוקם כי הוא צדק חברתי. התאגיד יוקם כי יש חוק במדינת ישראל ובעיקר בל נשכח... התאגיד יוקם כי רשות השידור מהווה דוגמאה ומופת למינהל לא תקין. אבטלה סמויה, נפוטיזם ועסקים לא כשרים, שררה וחוסר כבוד כלפי הציבור ובעיקר בעיקר תנאים חסרי תקדים. ביבי לא יסכים לעולם שזה יימשך, הוא מודע לזה אבל הוא חייב לעשות "כאילו" כדי להרגיע את מאפיית ועדי העובדים. זה המצב בדיוק. ב1 באוקטובר ע"פ חוק אמור להתחיל שידורי התאגיד. ביבי צריך לעבור הליכי שינוי חקיקה, עכשיו נגיד בשביל נושא הגז שהוא נושא עצום ובעל השלכות אדירות הוא הוכיח שהוא יכול לעשות הכל. אבל לא נראה לי שהוא"יתאבד" על זה נוכח ההסתייגיות מבית ומחוץ.
    סגור
  • 8.
    מי שהלך לישון עם כלבים(משתפי הפעולה לחיסול הרשות)
    הטבח שבדי 07/2016/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שלא יתפלא שהתעורר עם קרציות,כולל אלו שהתעללו בעובדי הרשות.על זה נאמר-צוחק מי שצוחק אחרון.ארדן ולפיד-הרסתם חיים להרבה משפחות.נראה אתכם מרימים ראש ומדברים שותקים כאחרוני הנמושות.אלו לא מנהיגים.אלו שרלטנים.
    סגור
  • 7.
    ההסתדרות
    מבפנים 07/2016/19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    וניסנקורן שיתפו פעולה במהלך המושחת של חיסול השידור הציבורי בידי שליחי נתניהו, ארדן השחצן ולפיד הקברן. עושים עצמם כדואגים לעובדים.
    סגור
  • 6.
    תאגיד השידור
    מבפנים 07/2016/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ורשות השידור במצב של לא לבלוע ולא להקיא. נתניהו מחסל את השידור הציבורי באמצעות ארדן השחצן לפיד הקברן וחבורת הפודלים לטובת הטייקונים חבריו שיקבלו זכיונות לשידור כביכול ציבורי.
    סגור
  • 5.
    איזה תאגיד חדש?? כל הרשתות של רשות השידור רק המשכורות שינו יעדן לאנשי התאגיד. (ל"ת)
    מציאות 07/2016/19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 4.
    ככה זה שמצפצפים על החוק ועושים מה שרוצים. (ל"ת)
    אם התנהלות כזו לסגור 07/2016/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    אוי,מעניין,פתאום איכפת לכם מעתונאים שנשארים ללא מעש.מה קרה? כי הם בברנז'ה? (ל"ת)
    צביעות תקשורתית 07/2016/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    כואב הלב לראות כספי ציבור מבוזבזים על עיתונאים לא מקצועיים, שחררו אותנו מהעונש הזה!
    הרשות, את סיוט 07/2016/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תנו לתאגיד לקום! דחייה של חודש חודשיים, לא יותר
    סגור
  • 1.
    כואב הלב לראות אנשים טובים נזרקים הביתה
    לא לסגור את הרשות 07/2016/19
    הגב לתגובה זו
    5 2
    רשות השידור זקוקה לקיצוצים והתייעלות אבל לא לסגירה יש שם אנשים מעולים כתבים פרשנים אנשי רדיו מפיקים חבל עליהם.
    סגור