תקשורת ומדיה

הוועדים לעובדי רשות השידור: השידור הציבורי לא בסכנה

נתניהו מקבל רוח גבית מוועדי רשות השידור שמרוצים מהחלטה לדחות את הקמת התאגיד. במכתב שהגיע לאייס נכתב "אנו עדים לגל ספינים. לתאגיד אין יכולת לספק שידור ציבורי"
אלכסנדר כץ |  3
ועדי רשות השידור מנסים לשוות למצב תחושה של "אין משבר" - כך עולה מאיגרת שהפיצו לעובדי הרשות לעובדים והגיעה לידי אייס, בעקבות דחיית הקמת תאגיד השידור הציבורי.
"בימים האחרונים אנו עדים לגל של ספינים ורסיסי אמיתות בנוגע לעתידו של השידור הציבורי", נכתב באותה איגרת, "חשוב לנו להבהיר עובדים יקרים, השידור הציבורי אינו עומד בסכנה. נהפוכו, אם התאגיד הישראלי החדש יחל לפעול במתכונת הנוכחית, קרי בעוד כחודשיים נאבד, את השידור הציבורי". 
לדברי הוועדים, "לתאגיד אין כל יכולת לספק שידור ציבורי ממלכתי איכותי ומכובד . לפתוח רק כדי לפתוח גובל בחוסר אחריות ציבורית, פוגע בעובדים המסורים ופוגע בכל מי שחשוב לו השידור הציבורי. לאורך כל החודשים הארוכים טענו אנשי התאגיד החדש שהם רוצים הארכת זמן. 'אנחנו חייבים הארכת זמן, אחרת נקרוס'".
"חשוב להמתין עד אשר הילד ילמד ללכת בכוחות עצמו. זו לא העת למשחקי אגו, עכשיו נדרשת אחריות כוללת של כל המעורבים, עצרו את הכאוס, היחיד שיפגע הוא השידור הציבורי. אנחנו נגן על הבית הזה בשם חופש הביטוי והעיתונות החופשית. כעת נדרש זמן חשוב להקמה. החיפזון הוא מהשטן אומרת הקלישאה - בהקשר הזה הקלישאה היא מתבקשת. אנו מבקשים להבהיר, שוועדי העובדים מגבים כל החלטה שעוצרת את הכאוס בתאגיד השידור ההישראלי ומחזירה את השידור הציבורי לציבור".
דברים אלה מתכתבים תמיכתה של אגודת העיתונאים בירושלים, המורכבת ברובה מחברי רשות השידור, בדחיית הקמת התאגיד. בהודעה שפרסמה אתמול, היא קראה "לראשי המערכת הפוליטית וחברי הכנסת לתמוך בחקיקה המוצעת לדחיית שידורי התאגיד החדש", והוסיפה כי עמדתה היא כי "רשות השידור ומתקניה בירושלים – הם המקום הנכון והראוי מבחינה מקצועית, תפעולית וערכית להמשך השידורים גם בעתיד ואין צורך במקומות חלופיים ועלויות כספיות מיותרות. עמדת האגודה היא כי יש לדאוג בהגינות ל-10 העיתונאים שגויסו לתאגיד מחוץ לרשות ולקלוט אותם לעבודה ברשות השידור שסובלת ממחסור בכח האדם מקצועי לנוכח הייבוש התקציבי".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ברור שאין משבר כי התינוק עוד לא נולד
    שידור צבורי 07/2016/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לקלוט את 52 העובדים שחתמו בתאגיד (מהם 12 עיתונאים) ולהבריא את רשות השידור להקים שידור צבורי זה לא לשדר בפייסבוק.... עושה רושם שמר קובלנץ מבין את זה המועצה קצת ילדותית.....
    סגור
  • 2.
    לא לקצר את הזמן . הכל בלוף. לבטל לגמרי. (ל"ת)
    טל 07/2016/21
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 1.
    חכם וקולע. להמשיך להעביר את המסר יותר באגרסיביות שיווקית... (ל"ת)
    יפה 07/2016/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור