תקשורת ומדיה

רשות השידור לנתניהו: איך אפשר לזרוק עובדים בהתראה של שבועיים?

ברי בר-ציון טוען כי טווח הזמן לסגירת רשות השידור - מבחינת עבודה מול ספקים, מכרזים, תכנון לוח שידורים והפקות שמצויות בעבודה, הוא לפחות 3 חודשים, ולא 14 יום כפי שתזכיר תיקון החוק קובע
אלכסנדר כץ |  5
אחד הסעיפים בתזכיר תיקון הצעת חוק השידור הציבורי, מצליח להסעיר את רשות השידור. מדובר על הסעיף במסגרתו אם תאגיד השידור הציבורי יהיו מוכן לעלות לאוויר, שרי התקשורת והאוצר יוכלו לתת לו אור ירוק לבצע זאת בתוך שבועיים. מהלך כזה אומר כי לצד פתיחת התאגיד בתוך 14 יום, רשות השידור תיסגר אף היא בפרק זמן כזה.
במצב כזה, כל תהליך פיטורי מאות העובדים יקוצר לפרק של פחות משבועיים, עם כל הקשיים הכרוכים בהתנהלות כזו מול עובדים שמעבדים את מקום עבודתם. כמו כן, מה הדבר אומר על לוח השידורים של הערוץ? כיצד מתנהלים מול מפרסמים שסוגרים על חוזי פרסום לפרק זמן מסוים, ולא יודעים אם הגוף ימשיך לשדר?
במכתב שנשלח אתמול (יום ג') לראש הממשלה בנימין נתניהו, המשמש כאמור כשר התקשורת, מתריע המנהל המיוחד של רשות השידור, ברי בר-ציון, בתיאום עם כונס הנכסים הרשמי שאחראי על פירוקה של הרשות, על קשיים ובעיות בנוסח תיקון החקיקה, וטוען כי לרשות נדרש "פרק זמן של 90 יום לכל הפחות".
"מצב בו יום התחילה אינו נקוב בחוק כמועד סופי ומחייב, אלא כתאריך 'גמיש', לא יאפשר פעילות סדירה של רשות השידור בתקופה שעד ליום התחילה", כותב ברי בר-ציון. "נושאים כמו התקשרות עם ספקים, מכרזים, תכנון לוח משדרים, הפקות המצויות בשלבי הפקה, תכנון הפקות כגון משחקי נבחרת ישראל בכדורגל ועוד, מחייבים ודאות באשר לתאריך סיום פעילות הרשות, הוא יום התחילה. יש לזכור כי לא ניתן לסיים הסכמים מסחריים 'מהיום למחר' וכי יש לאפשר לרשות ולעובדים עמה זמן היערכות מתאים וידוע מראש. לפיכך, לא ניתן להשאיר תאריך זה מעורפל, גמיש, או נתון להחלטות אד-הוק. קביעת מסגרת ולוחות זמנים מוגדרים מראש הם הכרחיים".
"תיקון החוק באופן המוצע משנה את מצבם של חלק מן ספקים אשר התקשרו עם הרשות לאחר תהליך הפירוק. ספקים אלו הסתמכו על התחייבות שלטונית לתקופות מוגדרות", מתייחס בר-ציון לספקים, אבל לא שוכח את עובדי הרשות. "לא למותר לציין, וראוי היה אף לפתוח בעובדי הרשות ומצבם. במצב של חוסר ודאות מובנה באשר למועד סיום העסקתם ברשות הם אינם יכולים לתכנן את פרישתם/מועד המעבר למקום עבודה חלופי. זאת מעבר למחויבות החוקית של מתן הודעה מוקדמת. מחויבות שהתיקון המוצע אינו מתחשב בה"
ברשות מתייחסים גם לתקצוב רשות השידור בתקופה שאחרי 30 בספטמבר. "עולה כי כוונת משרד האוצר להפחית משמעותית את הסכום שיועבר מידי המדינה למימון הפעילות של רשות השידור, וזאת החל מיום 1 באוקטובר 2016 ועד ליום התחילה", כותב בר-ציון. "כוונה זו עומדת בסתירה ובסטייה מהותית מהוראות החוק ומשנה את מהות הפירוק. ויובהר כבר עתה – שינוי המנגנון והפחתת המשאבים יביאו לכך כי רשות השידור לא תוכל לקיים את השידור הציבורי בהיקף הקיים וכנדרש על פי החוק".
המנהל המיוחד כתב כי "התיקון כפי שהוא מוצע כיום והשינוי המוצע בשיטת המימון של הרשות ייפגעו בוודאות בשידור הציבורי ולא יאפשרו להמשיך ולקיימו במתכונתו הנוכחית".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    ידעו את הנושא כמה שנים, חבורה של אפסים (ל"ת)
    לימור 07/2016/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    איזה מדינה ? עובד = כלב
    נקדי 07/2016/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אנשים רבים לקחו משכנתאות לשלם בכל חודש ,מכולת צריכים לחפש עבודה ,תאריך יעד חמישי לסגירת הרשות ... אז מה עובד זה כלב זרוק לפח ,הסתדרות ? למה צריך ? 14 יום...
    סגור
  • 3.
    העובדים כמו כלבלבים ממשיכים לעבוד ולייצר תוכניות מעולות. את אף אחד זה לא מעניין. העיקר לסגור. לסגור (ל"ת)
    מה איכפת להם 07/2016/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    לכו קיבינימאט. שנים של הכנה, אף עובד לא מקבל כזאת ארכה (ל"ת)
    צבי 07/2016/27
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 1.
    רשות השידור
    מבפנים 07/2016/27
    הגב לתגובה זו
    1 1
    גורלה וגורל עובדיה אינם מעניינים את נתניהו. הוא שלח את ארדן השחצן לפיד הקברן והפודלים שלהם לחסל את השידור הציבורי בשיתוף פעולה של ניסנקורן. גם התאגיד החדש לא מעניין אותו כלל וכלל.
    סגור