תקשורת ומדיה

הזוכים בפרס מגן השקיפות: אילנה דיין וארגון 'כל זכות'

הפרס מוענק 16 שנה לארגונים ויחידים שתרמו לקידום השקיפות, האתיקה והמאבק בשחיתות. אילנה דיין תקבל את הפרס משום ש"גילתה נחישות במאבקה לשקיפות"
אלכסנדר כץ |  1
אילנה דיין, מגישת עובדה (יח"צ) (צילום יח"צ)
עמותת 'שקיפות בינ"ל ישראל' תעניק את פרס מגן השקיפות לשנת 2016 לאשת התקשורת אילנה דיין ולארגון 'כל זכות'. טקס הענקת הפרסים יתקיים בתחילת ספטמבר באוניברסיטת תל אביב. 
הפרס ע"ש פרופ' דוב יזרעאלי - מייסד העמותה, מוענק משנת 2000 ונועד להכיר בפועלם של יחידים וארגונים, שתרמו באופן משמעותי לקידום שקיפות, אתיקה ומאבק בשחיתות בישראל. בין הזוכים בשנים קודמות היו פרופ' יצחק זמיר; העיתונאים אמנון אברמוביץ', עודד שחר ורביב דרוקר; ועוד. בראש ועדת הפרס השנה עמדה השופטת בדימוס ברכה אופיר-תום, ולצדה השופטת בדימוס נורית אחיטוב, אנשי העסקים יאיר רוטלוי ויהודה פורת, ועו"ד אורנה לין.
העמותה צעמה הוקמה ב-1999 על ידי פרופ' דוב יזרעאלי במטרה לקדם נורמות של אתיקה ושקיפות כחלק מהמאבק לצמצום השחיתות בחברה הישראלית. 'שקיפות בינ"ל ישראל' היא השלוחה המקומית של ארגון שקיפות בינ"ל העולמי המקדם שקיפות כחלק מהמאבק בשחיתות. מנכ"לית העמותה היא יפעת זמיר, והיו"ר שלה הוא השופט בדימוס ומבקר המדינה לשעבר מיכה לינדנשטראוס.
יו"ר ועדת הפרס ברכה אופיר-תום נימקה את בחירת הוועדה: "השנה החליטה ועדת פרס מגן השקיפות להעניק את האות החשוב לשניים - ארגון 'כל זכות' ואשת התקשורת אילנה דיין... (ש)מבטאים בדרך המיטבית את הנורמות ועקרונות השקיפות העומדים בראש מעייניה של עמותת שקיפות בינל' ישראל. אילנה דיין, בכל תחומי פעילותה השונים, ובעיקר בתחקיריה פורצי הדרך במסגרת התכנית עובדה שאותה היא מובילה כ-2 עשורים, גילתה לאורך כל הדרך נחישות והתמדה במאבקה לשקיפות ולמימוש זכויות הציבור על כל גווניו וחלקיו. כך גם במסגרת עבודתה האקדמית באוניברסיטת תל אביב, בו היא מעבירה קורסים על חופש הביטוי".
עוד הוסיפו כי ארגון 'כל זכות' שהתאגד בשנת 2010 על ידי 2 יזמים שהגיעו מתחומי ההיי טק – אמיתי קורן וארז פרלמוטר, הוא "מיזם א-פוליטי המורכב מאנשי ציבור מתחומים שונים, שמטרתו אחת - הנגשה לציבור של כל המידע המצוי ברשויות הממשל ובמוסדות הציבוריים בתחום זכויות האזרח. ואכן, ב-12 החודשים האחרונים, האתר שירת למעלה מ-3.5 מיליון גולשים ייחודיים עם מידע מקיף, בחינם וללא כוונת רוח, במגוון רחב של זכויות חברתיות. 'כל זכות' מהווה מאז הקמתה פלטפורמה ייחודית של שקיפות, הדואגת להבטחת מודעות הציבור לזכויותיו".
מנכ"לית שקיפות בניל' ישראל יפעת זמיר מסרה: "אילנה דיין ו'כל זכות' מבטאים באופן מעורר השראה את ערכי השקיפות והיושרה ומשמשים מבחינתנו מודל לחיקוי כיצד נכון להתנהל, ללא משוא פנים, כנגד שחיתויות וחוסר שקיפות באופן שמאפשר שוויון הזדמנויות לכלל האזרחים. שקיפות היא צו השעה וזוהי לא סיסמא. כל גוף ציבורי-עסקי או מוסדי, כל נבחר ציבור, שמבין זאת, צריך לשאוף להתנהל באופן שקוף שמיטיב עם כלל בעלי העניין סביבו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מפרכסות זו את זו (ל"ת)
    תלמוד בבלי, מסכת שבת 08/2016/24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור