תקשורת ומדיה

המחוזי: חדשות 2 תעביר למשטרה חומר מכתבת "המאדאם"

בחדשות 2 מתכוונים לפנות בבקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון: "אם עיתונאי יהפוך לזרוען הארוכה של המשטרה והפרקליטות, תיפגע באופן קשה יכולתו לבצע את עבודתו העיתונאית וזרימת המידע החופשי לציבור תצטמצם באופן משמעותי בשל אפקט מצנן"
משה בנימין | 
גיא פלג, 'חדשות 2' (צילום אלכסנדר כץ)
בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע כי 'חדשות 2' תחויב להעביר לידי המשטרה את חומרי הגלם מהראיון שערך כתב המשפט גיא פלג עם "המאדאם" עינת הראל.
מחדשות 2 נמסר לאחר הינתן החלטת בית המשפט המחוזי כי בכוונתה לפנות בבקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון: "אם עיתונאי יהפוך לזרוען הארוכה של המשטרה והפרקליטות, תיפגע באופן קשה יכולתו לבצע את עבודתו העיתונאית וזרימת המידע החופשי לציבור תצטמצם באופן משמעותי בשל אפקט מצנן". נכון לעכשיו עיכוב הביצוע ניתן עד לתאריך 9 באוקטובר. 
בפסק דינו מבדיל השופט בני שגיא בין מקור עיתונאי הזכאי להגנה בדמות החיסיון לבין מרואיין שאינו זכאי לאותה הגנה. "יש לקבוע כי הנאשמת (עינת הראל) אינה עומדת ב'מבחן נסיבות המקרה' ומכאן, שאף אם ניתן לומר כי המידע שמסרה בריאיון הוא מידע חשוב, אין להגדירה כמקור עיתונאי אלא כמרואיינת". 
פסק הדין ניתן בערעור המדינה על החלטת בימ"ש השלום בת"א שלא לאפשר לרשויות האכיפה לקבל את חומרי הגלם של ראיון שערך כתב המשפט של חדשות 2, גיא פלג, עם עינת הראל, המואשמת בסרסרות ובעבירות מס, שכונתה "המאדאם של תל אביב". מדובר על חומר הגלם מצילומים לראיון ששודר עמה במסגרת "אולפן שישי". 
כזכור, שופט ערכאת השלום, ירון גת, קיבל את עמדת חברת החדשות המיוצגת בידי עורכי הדין הד"ר ישגב נקדימון ודקלה בירן וקבע בינואר האחרון בפסק דינו (התקדימי) כי באופן עקרוני יש להרחיב את החיסיון העיתונאי כך שיחול לא רק על זהות המקור של העיתונאי, אלא גם על החומר שאסף במהלך עבודתו העיתונאית. השופט ביקר בהחלטתו את משטרת ישראל על שלא פעלה על-פי הנהלים המחייבים אותה במקרה שכזה, והעיר כי יש להיזהר באופן מיוחד בהוצאת צווים לקבלת חומרי גלם מכלי תקשורת.
לדבריו: "חיובו של עיתונאי למסור מידע לרשויות החקירה, בנימוק שהדבר נדרש לצורך חקירה משטרתית, פוגע בעצמאותו של העיתונאי ובאופן שבו העיתונות נתפסת בעיני הציבור, והופכת את העיתונאי למעין 'קבלן משנה' של המשטרה, דבר שעלול להביא לחוסר אמון מצד הציבור כלפי התקשורת ולחוסר שיתוף פעולה עימה. כתוצאה מכך ייפגע האינטרס הציבורי בקיומה של עיתונות חופשית ואובייקטיבית".
בסוף יולי האחרון, במסגרת "אולפן שישי", שודר ראיון נרחב שערך פלג עם עינת הראל, הנאשמת בעבירות של סרסרות, ניהול מקום לשם זנות והלבנת הון בהיקף של 47.5 מיליון שקל.  כחודשיים לאחר שידור הכתבה הגישה משטרת ישראל לבית-המשפט בקשה שיוציא צו המורה לחדשות 2 למסור לה את כל חומר הגלם ששימש להכנת הכתבה. אחרי שהבקשה הוגשה ונבחנה במעמד צד אחד, בלי לקבל את תגובת חברת החדשות, נענה בית-המשפט והוציא את הצו עוד באותו היום. אלא שחברת החדשות התנגדה לכך. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה