תקשורת ומדיה

קידום תרבות וזהות יהודית: מיזם תקשורתי חדש לשקלאר

יו"ר ערוץ 20 ומנכ"ל רשות השידור לשעבר, פועל יחד עם שותפים סמויים להקמת מיזם תקשורת בדיגיטל, שיעסוק בתרבות וזהות יהודית וישראלית
אלכסנדר כץ |  1
מוטי שקלאר (צילום יח"צ ערוץ 20)
מוטי שקלאר פועל להקמת פרויקט תקשורתי חדש בתחום הדיגיטל. לאייס נודע כי שקלאר מקדם יחד עם מספר שותפים מיזם דיגיטלי לקידום תרבות וזהות יהודית וישראלית.
עד לפני מספר חודשים היה מוטי שקלאר יו"ר ערוץ 20, אולם דרכיהם נפרדו לאחר שלא רווה נחת מהגישה הלעומתית בה נקט הערוץ נגד הנשיא ראובן ריבלין. מ-2006 עד 2011 היה מנכ"ל רשות השידור בתקופה סוערת במיוחד של השידור הציבורי. עוד לפני כן היה יו"ר הרשות השנייה ומנכ"ל רדיו קול חי.  
המיזם החדש של שקלאר נמצא בשלבי פיתוח ראשוניים בלבד, והוא מסרב למסור את שמות שותפיו. ואולם, לדבריו "אנחנו נמצאים בחשיבה איך הדבר הזה אמור להיראות, ואיך לממש אותו באמצעות המדיה החדשה".
לשקלאר נגיעות רבות לתחום החינוך. בעבר היה מנהל מדרשת הגולן בחיספין, והיה ממייסדי בית הספר הדתי לקולנוע מעלה בירושלים וניהל אותו. בימים אלו הוא עושה את הדוקטורט במסגרתו בוחן כיצד התקשורת הישראלית משקפת את התרבות הישראלית וכפועל יוצא – את התרבות היהודית. כמו כן הוא עוסק בפרויקטים חינוכיים.
"בכל יום שעובר בחברה הישראלית, אנחנו ממשיכים להלום זה בזה. מנסים ליצור אשליה שהיריב שלנו יעלם יום אחד, אז זה לא יקרה. צריך ליצור דיאלוג ושיח משמעותיים. אבל בעוד הקיצוניים מבטאים את דבריהם הקשים, לא שומעים את הרוב הדומם - שכן רוצה להגיע לשיח ורוצה להגיע לזהות יהודית ישראלית, ובנקודה הזאת אנחנו רוצים לגעת", הוא אומר לאייס.
שקלאר אומר כי הוא ניסה להנחיל את הרעיון של המיזם החדש, באמצעות ערוץ 20, אולם לא הצליח. "לערוץ כזה יש זכות קיום, אבל אני חשבתי שהוא צריך להתעמק יותר בשיח בתוך החברה, ופחות בפוליטיקה", הוא מסביר, "ומכיוון שאין לי כרגע 40 מיליון שקלים להקים מיזם חדש כזה בטלוויזיה, הכיוון יהיה לדיגיטל".
-המיזם שלכם מזכיר קצת את העיתון ארץ אחרת של במבי שלג ז"ל
"בהחלט יש קווים דומים, השיח על זהות יהודית וישראלית. מאד אהבתי את מה שהיא עשתה, אבל לא יכולתי להיות מעורב בזה בגלל שהייתי ברשות השידור". 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    "לא רווה נחת" ,אלק ,עבדו עליכם אייס,העיפו אותו משם !
    "לא רווה נחת" ! גדול 09/2016/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סובב יפה את סיפור הפיטורים שלו. על זה שששששששאפו
    סגור