תקשורת ומדיה

המלחמה הרב-ערוצית: yes משיקה את טכנולוגיית 4K

התשובה של חברת הלוויין לעסקאות התוכן שהציגו המתחרות: מציגה איכות שידור שעולה משמעותית על ה-HD, ומתחילה להפיק תכנים בפורמט זה. בנתיים שידורי ספורט מחוץ לתמונה
אלכסנדר כץ |  1
רון אילון (צילום באדיבות yes)
אחרי מסיבות העיתונאים של HOT וסלקום TV, על עסקת התוכן החדשה שלה הגיעה תורה של yes שמציגה חידוש בתחום הטכני. באירוע שקיימה היום (יום ב') בתל אביב, חברת הלוויין הכריזה על השקת השידורים בטכנולוגיית 4K UltraHD המאפשרת צפייה ברזולוציה הגבוהה למעשה פי 4 מרזולוציית ה-HD. רזולוציה כזו משמעותית ומעניקה חוויית צפייה חדה ועשירה יותר בפרטים ובצבעים, ללא תשלום נוסף למחזיקי ממיר 4K.
חברת yes היא הראשונה בישראל שתשדר בפורמט כזה, אליו עברה לאחרונה למשל SKY הבריטית. את ההשקה היא תתחיל באמצעות שידור תכנים ב-VOD, כאשר אחת הסיבות למשל היא הבעיה בשידור באמצעות לוויין, עם פיצוצו של הלוויין עמוס 6 על הקרקע, יממה לפני שיגורו, מה שמצמצם את אפשרות קליטת הערוצים של yes  מלוויינים ישראלים.
כדי לקלוט שידור בטכנולוגיית4K , יש צורך במסך תומך שנמכר בחנויות, בממיר תומך, בתכנים שצולמו בטכנולוגיה זו, וב-40 מגה במכשיר ה-VOD. מנכ"ל yes רון אילון אמר היום (יום ב') במסיבת העיתונאים כי החברה תתחיל בניסוי הטכנולוגיה אצל עובדיה בשלב הראשוני, בהמשך בניסוי אצל לקוחות, ולאחר מכן השירות ייפתח לציבור הלקוחות הרחב.
לדבריו, "למעלה מחצי שנה שכל התכנים שאנחנו מצלמים, הם באיכות 4K שיתאימו לממיר החדש". בכל אופן, שידורי ה-4K  יושקו ב-VOD עם עשרות תכנים מעולמות התוכן השונים באיכות 4K UltraHD כולל סדרת המקור החדשה של yes - כבודו, סדרת דרמת מתח בכיכובם של יורם חטב, לוסי אהריש, אלמה דישי והישאם סולימאן שצולמה באיכות זו, כמו גם שאר הפקות המקור של החברה שיעלו במהלך 2017 בהן פאודה 2, זאת לצד עשרות סרטים, סדרות, תכני מדע וטבע וספורט מן העולם שיעודכנו באופן שוטף.
בעיה אחת שאפשר כרגע למנות אותה היא שידורי הספורט. "לצערנו אין עוד תכניות כאלה", אמר אילון באירוע הבוקר, כאשר התכוון לכך שאין צילום בפורמט כזה, ולכן אין שידורים וערוצים ב-4K. יש לציין כי ספורט הוא אחד הקטגוריות המובילות בשינויים טכנולוגיים – לצד עולמות המוזיקה, ולכן בחברת הלוויין יצטרכו לתת מענה מהר בסוגיה זו, אם בכוונתם "לגנוב" לקוחות מחברות מתחרות באמצעות טכנולוגיית 4K.
לדברי אורי גל, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי ב-yes, "בשנים האחרונות חלו שינויים בהעדפות הצרכן למסכי טלוויזיה גדולים יותר ובדרישה לתוכן חוויתי ועוצמתי יותר. אנחנו בטוחים שהשקת השירות והממיר החדש יאפשרו ללקוחותינו ליהנות מהתוכן המעולה של yes יותר מאי פעם".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חיים בעבר...
    אריה 09/2016/26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לקוח אחד לא יעבור ל-YES בגלל ה-4K, קודם שישדרו ב-HD ובחינם את כל הערוצים כולל כולם ואז שבכלל יחשבו על 4K.
    סגור