תקשורת ומדיה

בתמיכת נתניהו? המהלך של ביטן לביטול התאגיד יוצא לדרך

הגיש הצעת חוק לביטול תאגיד השידור 'כאן' ולהשארת רשות השידור, דבר שיחסוך כ-1.8 מיליארד שקלים לדבריו. נתניהו לא הגיב עד כה, אבל בקואליציה אין תמימות דעים להצעה
אלכסנדר כץ |  4
ח"כ דוד ביטן בשבתרבות באר שבע (צילום באדיבות שבתרבות באר שבע)
יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (ליכוד) הגיש הצעת חוק לביטולו של תאגיד השידור הציבורי כאן, והשארתה בחיים של רשות השידור. הצעת החוק הזו תידון במליאת הכנסת בתחילת כנס החורף, מיד לאחר החגים, והיא המשכה של מהלך שקידם בשבועות האחרונים לביטול התאגיד.
ביטן נחשב למקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, וכבר לפני חודשיים, כאשר הצהיר בראיון עיתונאי כי הוא שוקל להוביל מהלך לביטול התאגיד, נראה היה כי מדובר בבלון ניסוי של ראש הממשלה. ואולם במהלך התקופה הצהיר נתניהו מספר פעמים כי ביטן מקדם את המהלך ללא התייעצות עמו.
בכל מקרה, ח"כ דוד ביטן טוען כי הקמת התאגיד וסגירת רשות השידור תעלה לציבור הישראלי כמיליארד שקלים, מריבתם יועברו לפיצויי פיטורים בסך כמיליארד שקלים לאנשי רשות השידור, ואילו הצעתו תחסוך 1.8 מיליארד שקלים. "כעבור שנתיים מחקיקתו של החוק להקמת תאגיד השידור הציבורי החדש, מתברר כי החוק אינו ישים, אינו כלכלי כפי שסברו בתחילה, אלא אף בעל עלויות גבוהות כי לפי החוק החדש עובר הנטל הכספי, של פיטורי עובדי רשות השידור, והוא יעמוד על למעלה מ-1 מיליארד שקלים, כשמחצית מהעובדים קבלו את פיצויי הפיטורין ואת תנאי הפרישה, ובנוסף לכך ימשיכו לעבוד בתאגיד השידור הציבורי החדש, דבר שבפועל יכביד על הקופה הציבורית", נכתב בהצעת החוק.
לדבריו, "תאגיד השידור הציבורי החדש לא נערך לשידורים כנדרש בחוק והכנסת נאלצה להאריך את זמן תחילת השידורים שלו 4 פעמים - דבר שגרם להוצאות מיותרות ובזבזניות שנובעות מאחזקת 2 תאגידים, הן הישן והן החדש, בו זמנית באותה התקופה".
המתווה של ביטן כולל השארת רשות השידור, שתהיה בעלת 3 זרועות – רדיו, טלוויזיה ואינטרנט. הטלוויזיה תשודר ב-2 ערוצים, 1 ו-33, שייועד ליצירה ישראלית, בעוד שכיום הערוץ מעביר שידורים בערבית, שזוכים לרייטינג נמוך מאד עד אפסי.
ביטן מאמין כי יש לו רוב להעברת הצעת החוק, והוא ניזון בין היתר מאי-התנגדותו המוצהרת של נתניהו לכך. גם הודעתו של שר החינוך נפתלי בנט כי הוא לא ייכנס לעימות עם נתניהו על כך, מוסיפה אוויר למפרשים של ביטן. מאידך, הכדור גם נמצא במגרש של שר האוצר ויו"ר כולנו משה כחלון, שלא מתלהב מהמהלך של ביטן, ועוד פחות מההוצאה הכרוכה בכך.
מהתאגיד נמסר: "לאחר אין ספור דיונים בכנסת ובממשלה קבע המחוקק כי יוקם תאגיד שידור ישראלי חדש במקום רשות השידור, שיספק לאזרחי ישראל שידור ציבורי יעיל, איכותי, עצמאי ופלורליסטי. אנו ממשיכים ונערכים לשידור בינואר 2017 על פי תכנית העבודה ועל-פי החוק".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    בזמן מלחמה ישבו וגזרו גזירות. איך יצא טוב ??????? (ל"ת)
    נולד בחטא 09/2016/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    כשל ניהולי!
    הילד הערום 09/2016/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שלא נתבלבל. הכשל של התאגיד הינו כשל ניהולי יהיר ושחצן. נתנו להם עד אפריל..אבל הם בשחצנות יהיו מוכנים בינואר 2017. ?? אחרי שנה וחצי שכבר היו צריכים לעמוד על הרגלים. מה יהיה לנו בינואר?? שידורי "קול ישראל" בדיוק כפי שהם היום ו- 90% מעובדי הרשות היום...(לא עשו כלום) וכמה סרטונים "דוקותיים" שמתאימים לערוצי נישה. לא לזה חלמנו!! זה לא, אבל ממש לא שידור ציבורי. בהצלחה לביטן
    סגור
  • 1.
    קול ישראל
    מבפנים 09/2016/27
    הגב לתגובה זו
    4 0
    פעל ביעילות ובמקצועיות ומחוסל בידי ארדן השחצן ולפיד הקברן בשליחות נתניהו ובשיתוף ניסנקורן. ביטלו את האגרה המינימלית (שקל ביום) ומהיכן יביאו כסף לרשות השידור? זרקו מיליארדים על התאגיד ופתאום ביטן הליצן מדבר על חיסכון. אין גבול לחוצפה ולגזל כספי הציבור.
    סגור
  • יש לכם ספק?
    נתנאלי 09/2016/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האגרה שוב תשוב. ביטון מספיק נבון ויודע שיצטרך להכין את המהלך הזה.
    סגור