תקשורת ומדיה

כחלון יירתם? היוצרים נגד הצעת ביטן לביטול התאגיד

קולו של שר האוצר טרם נשמע לגבי הצעת ח"כ דוד ביטן לחזור למתווה רשות השידור, ואולם איגודי היוצרים מאמינים כי כחלון הוא הגורם שיכול לקבור את ההצעה של יו"ר הקואליציה
אלכסנדר כץ |  1
משה כחלון (צילום יח"צ)
איגודי היוצרים יוצאים נגד הצעתו של יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (ליכוד) לבטל את הקמת תאגיד השידור הציבורי כאן, ולהשארתה של רשות השידור בחיים. במכתב שנשלח לשר האוצר משה כחלון, כתבו היוצרים כי "בעת הזו, למרבה הצער ומבלי מליצה, בשעה שהשידור הציבורי, על כל ערכיו, עומד תחת מתקפה גלויה ובוטה של חברים בקואליציה, דרושה לנו ולציבור בישראל יותר מתמיד מחויבותך להמשיך ולשמור על שידור ציבורי למען הציבור ולא לחזור לימים אליהם רוצים להחזיר אותנו... כוונתו של ח"כ ביטן, למרות הצהרותיו, ברורה לכל בר דעת, בטח לך".
על המכתב שנשלח היום לשר האוצר, חתומים יו"ר איגוד תסריטאי הקולנוע והטלוויזיה עמית ליאור;  יו"ר פורום היוצרים הדוקומנטריים אסנת טרבלסי; יו"ר איגוד במאי הקולנוע והטלוויזיה יריב הורוביץ; יו"ר שח"ם אסתי זקהיים; יו"ר איגוד העורכים איגוד מקצועות הפוסט בישראל איציק צחייק; יו"ר איגוד המפיקים לקולנוע וטלוויזיה ענת אסולין ויפעת פרסטלניק; ויו"ר אק"ט עידן ברד"ך.
כחלון הוא האיש דרכו המהלך של ביטן יקבל אור ירוק או ייחסם, כמי שידו על השאלטר התקציבי. עד כה כחלון לא התבטא בנושא, ואולם הוא נחשב לאחד שתומך בהקמת התאגיד. במכתב שנשלח אליו צוין כי "מרגע שעבר בשנת 2014 חוק חוק השידור הציבורי הישראלי ביוזמת ממשלת ישראל בראשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ובתמיכה וסיוע של איגודי היוצרים, החל מחול שדים דו פרצופי, כשהממשלה החלה לפעול כנגד עצמה, יד אחת בונה והיד השנייה הורסת, כשהממשלה עושה הכל כדי למסמס את הקמתו של התאגיד
היוצרים טוענים כי לאחר שחלק מהבעיות של התאגיד נפתרו ושוחררו תקציבים, פורסמו קולות קוראים ליצירה ישראלית, מה שאמור לעזור לתעשיית הטלוויזיה שמפרנסת אלפי משפחות. "חוזים נחתמו והתחייבויות בוצעו וכיום מצויה התעשייה במהלכה של עבודה בעשרות מיליוני שקלים, אם לא יותר", נכתב. ואולם, "מניסיוננו, שינוי חקיקה ועיכוב ההליכים יובילו לכך שכל העבודה הזו תרד לטמיון וציבור היוצרים והעובדים בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה יימצא את עצמו שוב מול שוקת שבורה, מול חוסר יכולת לקיים את יצירתו באופן רציף ועם התמודדות בפגיעה כלכלית חמורה, תוך גדיעת מטה לחמם ופרנסתם".
היוצרים מבקשים מכחלון שלא ייתן יד לקואליציה "לעשות צחוק מהחוק", כאשר "האינטרסים הפוליטיים שקופים, ברורים ומבישים. אלפי בני ובנות אדם, יוצרים ויוצרות, עובדים ועובדות, שחקנים ושחקניות וספקים שונים אשר למחייתם מתפרנסים מתעשיית הטלוויזיה, מאסו בכך שהמדינה מובילה אותם למצוקה כלכלית פעם אחר פעם".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה נשמע כמו אוי אוי אוי
    אליהו הנביא 10/2016/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואיפה הייתם כשהוחלט לפטר אלפיים עובדי רשות השידור, לפגוע במטה לחמם של אלפי בני משפחותיהם, ולגרום נזק עקיף לעוד אלפי בני משפחות של ספקים לרשות? וכל זה למה? בגלל גחמה טפשית של השר השקרן ארדן, וחברו הקברן לפיד. עכשיו תאכלו אותה אתם!
    סגור