תקשורת ומדיה

הסופרבול בדרך למחיר שיא אסטרונומי עבור חצי דקת פרסום

תג המחיר לפרסומת במשחק שישודר ברשת FOX צפוי לחצות את קו ה-5 מיליון דולר האסטרונומי 
משה בנימין | 
הסופרבול ה-51 שייערך בפברואר 2017 צפוי לשבור שיא מחירון חדש עבור חצי דקת פרסום באירוע הספורט הגדול בעולם. על פי ההערכות הראשוניות רשת FOX שתשדר את המשחק ב-2017 צפויה לדרוש מעל  ל-5 מיליון דולר עבור ספוט בודד.
לא נותרו מילים או סופרלטיבים שלא נכתבו ונאמרו על אירוע הספורט שגורם לאומה האמריקאית לעצור את נשימתה מול המסך פעם בשנה, ולמרות זאת, תג המחיר שחוצה את קו ה-5 מיליון דולר הוא לא דבר של מה בכך. המחיר אמנם עולה משנה לשנה בשיעור עקבי שנע בין 7% ל-10% אך מקרי עבר מוכיחים שהרשתות נאלצות להזיע לא מעט לפני שהן מצליחות להיפטר מכל מלאי הפרסום שעומד לרשותן. בשנת 2014 לדוגמא, רשת NBC שהעלתה את המחיר ל-4.5 מיליון דולר - עלייה של 12.5% לעומת השנה הקודמת (ב-FOX) - מכרה את הספוטים האחרונים רק ימים ספורים לפני השידור.
למרות המחיר שחוצה את קו ה-5 מיליון דולר, הגמישות היא חלק מהמשחק בכל הקשור לרכש מדיה. המחיר משתנה בכפוף לתנאים מסוימים, כגון חוזים שנתיים של המפרסמים עם הרשת המשדרת, מיקום הספוט בשידור, התחלה, אמצע, סוף, רגע מכריע וכו', החבילה שאותה רוכש המפרסם - פרסומת אחת או יותר, פרסומת המחולקת ל-2 חלקים וכו'. בסיכום המשחק האחרון בפברואר 2016 תפסו הפרסומות כ-49 דקות מזמן האוויר המהווה כ-22% מסך השידור כולו.  
בין המפרסמים הגדולים בסופרבול לאורך השנים נמנים יצרניות הרכב הגדולות בעולם כגון הונדה, טויוטה, KIA ועוד, מותגי מזון מהיר בינלאומיים כגון מקדונלד'ס וטאקו בל, חטיפים כגון דוריטוס, סניקרס, סקיטלס, בירות ומשקאות כגון באדוויזר, קוקה קולה, פפסי, חברות טכנולוגיה ואינטרנט כגון אמאזון, Wix, פייפאל, חברות ביטוח ועוד.
על פי חברת בקרת המדיה של 'קאנטר', מחירו של ספוט באירוע הסופרבול זינק ב-76% מאז 2006. לצד הגידול המהיר, הסופרבול מציג מדי שנה קבלות בגזרת הרייטינג שעוזרות לרשתות לדרוש ולקבל את המחירים האסטרונומיים. שיא הרייטינג האחרון נקבע בשנת 2015 עם 114.4 מיליון צופים ששבר את השיא שנקבע רק שנה לפני כן ב-2014, עם 111.5 מיליון צופים. המשחק האחרון בשנת 2016 חזר למימדי 2014 עם 11.9 מיליון צופים ורייטינג של 49%.  
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה