תקשורת ומדיה

קנסות ל'חדשות 2' ורשת בגלל קידום תכנים במהדורה?

רק השבוע קידמה המהדורה המרכזית את חזרתן לאוויר של 'שש אמהות' ו'מהפכה במטבח', מה שהוביל את הרשות השנייה לפתוח בהליך שעשוי להסתיים בקנסות של עשרות אלפי ש'
אלכסנדר כץ | 
אסף גרניט ב"מהפכה במטבח" (צילום טל גבעוני)
הרשות השנייה לא מתכוונת לוותר לזכייניות על קידום תכניהן במהדורות החדשות. לאייס נודע כי הרשות פתחה בהליכי הפרה לכאורה נגד חברת החדשות של ערוץ 2 ונגד רשת בגלל קידום של 2 תכניות של הזכיינית. מהלך זה עשוי להגיע לכדי קנסות כספיים בסך עשרות אלפי שקלים לכל הפרה. 
בשבוע האחרון שודרו יום אחרי יום במהדורה אייטמים לקידום שש אמהות ומהפכה במטבח עם השף אסף גרניט. אחד הסעיפים בחוק הרשות השנייה מתייחס ל"מניעת קידום ענייניו של בעל הזיכיון בשידורי חברת החדשות". הזכייניות קשת ורשת מחזיקות שווה בשווה ב'חדשות 2', ומטרת הסעיף היא למנוע לחצים של הזכייניות המסחריות על חברת החדשות לשלב תכני קידום בשידוריה. 
ואולם, בשנים האחרונות יותר ויותר תכנים כאלה זולגים לחלקה האחרון של מהדורת החדשות המרכזית, ו'חדשות 2' נקנסת כמעט בכל פעם בסכומים שעומדים בדרך כלל על כ-20 עד 50 אלף שקלים. מנתוני הרשות השנייה, רק בשנת 2015 נקנסה חברת החדשות ב-1.2 מיליון שקלים בפועל, מאות אלפי שקלים מתוכם היו בגלל קידום תכני הזכייניות. 
על מה נקנסה 'חדשות 2' לאורך התקופה? על קידום גמר מאסטר שף במארס אותה שנה (20 אלף שקל), השקת בוס בהסוואה, האח הגדול VIP (הפרות חוזרות ונשנות) אבודים, X פקטור (כולל ראיון עם מנחת התכנית בר רפאלי), יצאת צדיק, השעשועון שוברי קופות, חיים חדשים, השעשועון מי למעלה?, השקת העונה החדשה של בית ספר למוזיקה, מהפכה במטבח ועוד. הקנס הגבוה ביותר עמד על 72 אלף שקלים. 
למרות שהשידור הוא של 'חדשות 2', גם הזכיינית שנהנית מהתוכן המקודם, סופגת קנסות. ב-2015 היו עשרותמקרים בהם קשת ורשת נקנסו בעשרות אלפי שקלים בכל פעם, על זה שזכו לאייטמים על התכניות שלהם, במהדורות החדשות וגם בתכניות אחרות של חברת החדשות, כמו למשל '6 עם עודד בן עמי".
מחדשות 2 ורשת לא התקבלו תגובות. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה