תקשורת ומדיה

איך התקשורת הישראלית תסקר את יום הבחירות בארה"ב?

20 אנשי צוות 'חדשות 2' פועלים בארה"ב לסיקור הבחירות. ערוץ 10 ישתף פעולה עם CNN וישלבו את 'גב האומה', ומה קורה בגזרת וואלה ו-ynet, גל"צ, i24news, רשת ב' וערוץ 9? אייס בלי זכות הצבעה, אבל עם סקירה מלאה
אלכסנדר כץ | 
יונית לוי באולפן 'חדשות 2' בניו יורק (צילום יח"צ)
הבחירות האמריקאית לנשיאות 2012 היו בסימן אולפני הטלוויזיה החדשים של אתרי החדשות הגדולים בישראל – ynet ווואלה. בבחירות הסוערות והדרמטיות שיתקיימו השבוע, הדגש כבר יהיה על היכולות הטלוויזיוניות של אותם אתרים - ברצף שעות בלתי נגמר, ממספר מוקדים רב ברחבי ארה"ב, ועם מספר מרואיינים גדול.
אבל אם בשידורי טלוויזיה עסקינן, אז נתחיל עם ערוצי הטלוויזיה הרגילים. ערוצי הטלוויזיה השונים הקימו אולפנים בניו יורק, ושיגרו לשם צוותים שלמים – כדי לסקר את הבחירות בין הילרי קלינטון לדונלד טראמפ.
חברת החדשות של ערוץ 10 משתפת פעולה עם רשת CNN במשדר בחירות שיכלול גם את התכנית גב האומה. תמר איש-שלום תוביל את שבוע השידורים מהאולפן המשותף של חדשות 10 ו-CNN, שהוקם בלב מנהטן, יחד עם טלי מורנו באולפן 'חדשות 10' בירושלים. פריסת הכתבים כוללת את עורך חדשות החוץ נדב איל, שליח חדשות 10 לארה"ב גיל תמרי, אלון בן-דוד ואלמוג בוקר, שישדר ממערכת החדשות של CNN ניו יורק, פז שוורץ ושי-לי שינדלר, שאליהם תתלווה שורה של אנשי שידור והפקה לכיסוי מערכת הבחירות.


אנשי ערוץ 10, תמר איש שלום, נדב איל ואלון בן דוד
באולפן 'חדשות 10' בישראל ילוו כל העת את המשדרים מורנו, גיא זהר, ונבחרת פרשני ואנשי 'חדשות 10' רביב דרוקר, אילה חסון, נגה ניר-נאמן, מואב ורדי, מירי מיכאלי וד"ר יעל שטרנהל – לשעבר מגישת ערוץ 1 ומומחית לענייני ארה"ב מאוניברסיטת תל אביב.  
ביום רביעי בערב לאחר היוודע תוצאות הבחירות, תשודר מהדורת חדשות משולבת עם איש-שלום באולפן 'חדשות 10' ו-CNN בארה"ב, וטלי מורנו באולפן בירושלים, בשיתוף צוות 'גב האומה'.
 

אפילו את שולחן המגיש הטיסו מהארץ

 
חברת החדשות של ערוץ 2 תפעיל ביום הבחירות צוות שיכלול לא פחות מ-20 איש על אדמת ארה"ב, כ-10 שהגיעו מישראל, והשאר מחברת הפקה מקומית. בין שדרי וכתבי החברה שהגיעו לארה"ב כדי לסקר את יום הבחירות, נמצאים יונית לוי, ערד ניר, שליח החברה בחודשים האחרונים ניצן הורוביץ, השליח הקודם של 'חדשות 2' בוושינגטון אהרן ברנע, ועוד. הורוביץ וניר ישדרו ממוקדים שונים מהחוף המזרחי ועד המדינות המתנדנדות שעשויות להכריע את הכף בבחירות הדרמטיות האלה. הבמאית של המשדרים מארה"ב היא נטלי עזרא.


יונית לוי בטסטים לקראת השידורים
יונית לוי תוביל את השידורים מאולפן פתוח ייחודי. כבר בחמישי שעבר הגיעו נציגי 'חדשות 2' לעיר כדי להקים את האולפן ולבצע תיאומים אחרונים. מפיק השטח של חברת החדשות, עודד בינו, סיפור לאייס כי "עכשיו אנחנו בעצם מגיעים לשיא ההכנות שלנו אחרי חצי שנה של ישיבות, פגישות והערכות לקראת סיקור שבוע הבחירות בארה"ב. זו הפעם הראשונה שחברת החדשות שולחת נציגות כל כך גדולה של מגישים, כתבים, מפיקים וצלמים לסקר באירוע בסדר גודל כזה".
בינו סיפר כי הוא ואנשיו הקימו אולפן מיוחד בלב הטיימס סקוור, באמצעות חברת הפקה חיצונית שאחראית על כל המערך הטכני והאישורים, ולטובת האולפן הזה – אפילו הוטס שולחן מיוחד מישראל. "אנחנו בשיא ההכנות", הוא סיפר בסוף השבוע בשיחה עם אייס, "כי במקביל לשידורים החיים, אנחנו מצלמים הרבה מאד כתבות".
-מה השוני בין סיקור כזה גדול מחוץ לגבולות ישראל, לבחירות או מלחמה בישראל?
"מדובר על מערך טכני מאד מורכב. אנחנו עושים בחירות בישראל, אבל הן בישראל - יש לנו מאות אנשים שיכולים לתקן בעיות בכל רגע נתון. אם הלכה לי מצלמה, בתוך רגע אני יכול להשיג אחרת. פה זה שונה. הגיבוי הוא שונה לחלוטין - הגענו עם הרבה מאד ציוד ספייר כדי שאם ניתקל בתקלות, שנוכל לתת לזה מענה".
ערוץ 1 יחל את המשדר המיוחד שלו בשעה 23:00 בהגשתו של עודד שחר. בבוקר שאחרי – בין 6:00 ל-9:00, ישדר הערוץ משדר בחירות מיוחד בהגשתו של יעקב אחימאיר. את השידורים מארה"ב יעביר יעקב אילון.
ערוץ החדשות הבינלאומי i24news שלח כתבים מ-3 הערוצים (ערבית, אנגלית, צרפתי) לארה"ב ויעביר שידורים חיים בשיתוף פעולה עם ערוץ החדשות News12 ממוקדים מרכזיים. לוח המשדרים של הערוץ יכלול אולפן פתוח עם פרשנים ואורחים מכל העולם.
מהמטה הדמוקרטי בניו יורק ישדרו מוחמד אל קאסם ודניאל זירי, ומהמטה הרפובליקני מיכל דיבון. עד שעות הצהריים ישודרו מבזקים שיעדכנו על המתרחש, ובשעה 12:00 בצהריים יחל משדר של 4 שעות 'דיילי ביט' עם כלל הצוותים שיעדכנו על התוצאות בזמן אמת. לנקודות השידור בארה"ב שוריינו אורחים רבים שיביאו איתם זוויות נוספות מהעולם. בשעה 19:00 יחל משדר ארוך עד חצות שיעדכן על התוצאות ובסיומו יסוכמו האירועים.
ביומיים של שלישי ורביעי ישודרו 6 פינות של "דקה אמריקנית", בסגנון דקה ישראלית. למהדורות החדשות ידווח גם אסף ליברמן, נציג גל"צ בארה"ב. בחלק מהאווירה, העריכה המוזיקלית של התכניות השונות תקבל גוון אמריקאי.
גם ערוץ 9 נערך לבחירות – ויפיק יומיים בשיתוף פעולה עם voice of America) VOA). דמטרי דובוב, עורך החדשות הראשי ועורך ומנחה חדשות החוץ, והצלם איגור גורליק נשלחו לארה"ב לסקר את האירועים עבור הציבור הישראלי דוברי רוסית. השידורים בערוץ 9 יתחילו בשלישי בשעה 17:00 ויימשכו עד 22:00. ביום רביעי הם ייחלו 7:00 עד 11:00 ומ-17:00 עד 22:00.
 

רדיו חזק

 
כאמור, את הבחירות ילווה עבור גל"צ מהשטח אסף ליברמן, וכל התכניות יהיו מכוונות בחירות. ביום שלישי בין 14:00 ל-16:00 יחזרו ערן סבג ומודי בראון אחורה בזמן כדי לגלות האם הבחירות האלה היו הסוערות ביותר בהיסטוריה האמריקאית, ויציגו את הרגעים הגדולים ממערכות בחירות קודמות, בשיתוף כתבי גל"צ.
ברצועה שבין 19:00 ל-20:00 יואב קוטנר ישדר עם ג'אם אמריקאי במיוחד. בין 21:00 ל-23:00 דודו ארז ואבי אטינגר בתכנית בידור מיוחדת לקראת סיכום יום הבחירות. ומהבוקר – תכניות האקטואליה יעסקו בבחירות – בין היתר בוקר טוב ישראל בהגשה משותפת עם גלית אלטשטיין וליברמן.
משדר הבחירות המרכזי של רשת ב' יתחיל בחצות הלילה ויימשך עד 8:00 בבוקר. אריה גולן ישדר ממטה קלינטון בארה"ב, אורן נהרי ונתן גוטמן ממטה טראמפ. הקלפיות ייסגרו ב-5:00 בבוקר, ואז יתחיל יומן בוקר מורחב - רן בנימיני מירושלים ואריה גולן מניו יורק.
בערב הבחירות רשת ב' תשדר תכנית מיוחדת "סלוצקי ודומינגז" (הראל סלוצקי ועופר דומינגז). בשבוע האחרון ועד יום הבחירות משדרת רשת ב' את הפינות 'בדרך לבית הלבן' של ראש תחום החוץ בתחנה, ערן סיקורל, עם הסברים על שיטת הבחירות האמריקאית. פינות נוספות הן 'אמריקה בוחרת' עם עיתונאי רשות השידור בעבר ובהווה בטור אישי על הבחירות שלהם - נהרי, גולן, רזי ברקאי, איילה חסון, שלום קיטל, יאיר שטרן, גדעון רמז, דליה יאירי ועוד.
 

האתרים מציגים: אולפנים מפוארים – ושעות על גבי שעות שידור

 
גם וואלה יציג את היכולות הטלוויזיוניות שלו עם האולפן השקוף והמפואר שחנך לפני כשנה. "חגיגת הבחירות" התחילה לאחרונה עם השקת ערוץ בחירות ייעודי, בשבוע האחרון שליח וואלה לבחירות האתר עמרי נחמיאס והכתב המדיני אמיר תיבון סיירו בארה"ב ויצרו כתבות, וערוץ הבחירות כולל מפה אינטראקטיבית.
ביום הבחירות האתר ישיק דף הומפייג' ייעודי. את משדר הבחירות שיתחיל ב-19:00 ויימשך לאורך כל הלילה, יובילו דובי גלהר והילה קובו, עם קפיצות לנחמיאס ותיבון שישדרו מרוקפלר סנטר במרכז מנהטן. באולפן יופיע לאורך הלילה ירמי קפלן עם מוזיקה אמריקאית. ביום שאחרי הבחירות יופיעו פרשנויות של אורן נהרי, שטרם סיים את עבודתו בערוץ 1 אבל כותב קבוע לוואלה.
המשנה לעורך הראשי, מיכל קליין, אמרה לאייס כי האתר ישים דגש על המדינות המתנדנדות, ובסך הכל המשדר יכלול "מרואיינים ואורחים מכל רחבי ארה"ב". לדבריה, "בלילה נשדר את תכנית הסאטירה שלנו 'אמריקן פריק שואו' שהחלה עוד לפני הבחירות".
אתר ynet יתחיל את יום הבחירות כבר מחר ב-9:00 בבוקר עם דיווחים חיים במהלך כל היום. ב- 19:00 יחל המשדר המרכזי שיימשך לאורך הלילה. משדר התוצאות הדרמטי יחל ב-4:00 לפנות בוקר, עד שעות הבוקר המאוחרות. המגיש אטילה שומפלבי נמצא בארה"ב, לצדו ידווחו על המנצחים והמאוכזבים אורלי אזולאי והפרשן הבכיר של ידיעות אחרונות נחום ברנע, שניהם בארה"ב. אלכסנדרה לוקש ועמית קוטלר יובילו את השידור מאולפן המערכת ובו ישתתפו עשרות מרואיינים, פרשנים וכתבי ynet. בנוסף יועבר שידור חי מאירוע הבחירות בשגרירות האמריקנית וממוקדים נוספים בארץ ובעולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה