תקשורת ומדיה

הקרב על המכרז: גם ערוץ 9 רוצה להפעיל את ערוץ הכנסת

'חדשות 2' מפעילה את ערוץ הכנסת מאז 2006, וצפויה להתמודד גם במכרז הנוכחי שייסגר בינואר הקרוב, לצד גופי שידור נוספים - כגון 'חדשת 10', תאגיד 'כאן' וערוץ 20
אלכסנדר כץ | 
עמית סגל ונדב פרי בתכנית 'זוג או פרט' (צילום צילום מסך)
מתמודד מפתיע במרוץ על ערוץ הכנסת. לאייס נודע כי ערוץ 9 החליט להתמודד במכרז להפעלת הערוץ, שיצא לדרך ואמור להיחתם בינואר 2017, ולעלות בפורמט החדש שלו במאי אותה שנה.
לפני כחודש פרסמה מועצת הכבלים והלוויין את המכרז להפעלת הערוץ. על פי תנאי המכרז, בעלי רישיון לשידורים רב-ערוציים ממועצת הכבלים והלוויין - חברות HOT ו-yes, וכן בעלי זיכיון או רישיון מהרשות השנייה - רשת, קשת וערוץ 10, לא יוכלו להתמודד במכרז, כמו גם בעלי עיתונים יומיים מודפסים רבי תפוצה – כגון ישראל היום וידיעות אחרונות. מאידך, חברות החדשות של ערוצים 2 ו-10 יוכלו לעשות זאת, כמו גם גופים נוספים.
המכרז הנוכחי קובע כי תקציב ערוץ הכנסת יעמוד על 25.2 מיליון שקלים בשנה, שיגיע כולו מתקציב הכנסת, וכשעל המתמודדים ייאסר להוסיף כסף פרטי על סכום זה. יש לציין כי מדובר בסכום גבוה מזה שעמד עד כה לרשות ערוץ הכנסת – כ-19 מיליון שקלים בשנה.
עוגני הפעלתו של ערוץ הכנסת באפיק 99 נקבעו בחוק משנת 2003, ומ-2006 הוא מופעל על ידי חדשות 2. לקראת סיום תקופת המכרז הנוכחית, הקימה הכנסת ועדה ציבורית לבחינת עתיד הערוץ. אחת מההמלצות הייתה סעיף "ביזוי הכנסת", כלומר כל דבר שעשוי ל"הוציא רע" את שמה של הכנסת או שם חבריה. סעיף זה עורר זעם רב – וטענה כי יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מנסה למנוע ביקורת על הכנסת ולזכייה של גורמים שיהיו נוחים מבחינה זו עם בית המחוקקים, אולם בהמשך סעיף זה הוסר והכנסת ביצעה מספר תיקוני חקיקה לחוק שידורי טלוויזיה מהכנסת.
על פי הערכות, 'חדשות 2' תתמודד מחדש במכרז, וייתכן שגם חדשות 10. גם בערוץ 20 מתכוונים לעשות כן, ובתאגיד השידור הציבורי כאן הצהירו בעבר כי מקומם של שידורים כאלה אמור להיות בשידור הציבורי.
וכעת מצטרף גם ערוץ 9, בהחלטה שהתקבלה בדירקטוריון החברה בשבוע שעבר. הצטרפותו מגיעה לאחר שעזב את המתחם המפואר שלו במודיעין לטובת אולפנים בנווה אילן אליהם כבר נכנס. עם ניצול נכון של המשאבים העומדים בפני הערוץ, והתקציב השנתי הנאה שמעמידה הכנסת, מאמינים בערוץ 9 כי יוכלו להגיש הצעה שתוכל להתמודד עם המתחרים האחרים. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה