תקשורת ומדיה

דיון לוהט על 'כאן': יוסי בר מוחא קרא לארדן "אהבל"

ח"כ קיש אמר בכנס אילת כי עפ"י ועדת המנכ"לים, נראה שאפשר יהיה להמשיך להפעיל תקציבית את רשות השידור. ח"כ כבל: "במצב כזה, עדיך לסגור את הרשות ואת התאגיד"

אלכסנדר כץ | 
הדיון בכנס אילת על תאגיד השידור הציבורי 'כאן' (צילום אלכסנדר כץ)
הפאנל על תאגיד השידור הציבורי כאן החל לוהט כבר מתחילתו, עם קריאות מהקהל וחילופי מהלומות מילוליים בין המשתתפים על הבמה. את הפאנל מנחה חיים יבין, ובין המשתתפים 2 ח"כים פעילים מאד בנושא – יואב קיש שפועל לסגירת התאגיד והמשך הפעלת רשות השידור, ואיתן כבל – שפועל להשארת התאגיד כחלק מתפקידו כיו"ר ועדת הכלכלה.
בפתח דבריו אמר ח"כ יואב קיש: "אתמול הייתה אמורה להיות פגישת ועדת המנכ"לים, והיא בוטלה. המסקנות יהיו בשבוע הבא. עשו תחשיבים ומסתמן שניתן ללכת על כל החלופות. ממה שהמספרים – בהנחה שהסיכום עם העובדים כמו שהובלתי לפני כחודש (להפחית בשכר, א"כ), בהחלט אפשר יהיה ללכת לרשות שידור מאוחדת".
ח"כ איתן כבל אמר: "הם כבר הודיעו שזה לא יעלה ב-1 בינואר, שהם שוקלים את העניין. השאלה איננה תקציבית, אלא פוליטית. לשאלתך האם אפשר לעצור את ראש הממשלה, אומר כך - רק 2 אנשים יכולים לעשות את זה – משה כחלון, והשני זה יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, שבאמת מתנהגים לעובדים מהרשות והתאגיד כאילו היו פיונים. אם לא תהיה אמירה ברורה בנושא הזה, יהיו שינוי ביחסי עובד מעביד שאני לא יודע לאן זה הולך".
 
"לגופו של עניין זה ייגמר בדרך אחת, וזה הכיוון, שעדיף שלא יהיה לא את זה ולא את זה", אמר ח"כ כבל. "כדי שאם יחזירו את המצב שיקראו לאלדד קובלנץ וליו"ר גיל עומר, זה לא שאלה של ימין או שמאל. הם ילכו הביתה, וראש הממשלה ימנה את היו"ר. ואם זה יקרה, אז עדיף שלא צריך את זה בכלל".
קיש אמר כי כבל טועה: "שיננו את החוק בחוק הספרים, ואפשר לעשות את זה כאן. אני לא מסתכל על ימין ועל שמאל, אני מסתכל על כסף".
חבר מועצת התאגיד נפתלי קליגסברג, אמר כי "אני חושב שגם ח"כ קיש יודע שהדיון על רשות השידור והתאגיד הוא לא על כסף. התאגיד, אנשי התאגיד ועובדי התאגיד לא קמו נגד עובדי רשות השידור. ראש הממשלה נתניהו דחף לחוק בכנסת הקודמת לחוק. עד סוף 2017 התאגיד יחתום על 50 מיליון שקל ליצירה מקומית. אלה מספרים שתעשייה הישראלית לא מכירה".
קיש אמר: "אם אתה חושב שעכשיו המטרה של ראש הממשלה להפוך את רשות השידור לסניף הליכוד, זה לא המצב ואני לא שם".
בשלב מסוים ביקש יו"ר אגודת העיתונאים בתל אביב ומנהל הכנס, יוסי בר מוחא כמה דברים, ובעיקר תקף את נורית דאבוש: "מי שאחראי על מה שהיה ברשות השידור היה ראש הממשלה, שהביא לשם מאפיה פוליטית, בחסות משרד ראש הממשלה. נורית מינתה את החברים שלה למועצת התאגיד".
לשאלה של כבל " אז מי מינה אותה לתפקיד?", ענה בר מוחא: "ארדן (גלעד ארדן, א"כ) אהבל הזה".
בהמשך אמר נפתלי קליגסברג: "ערוץ 1 לא השקיע שקל בהפקות מקוריות, אם לא היה בג"צ היוצרים. אנחנו חתמנו על 150 מיליון שקלים להפקות".
אחת המשתתפות צעקה: "כל מה שאתם עושים זה סרטונים על כוסיות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה