תקשורת ומדיה

מורדים: ערוץ 10 סירב לפרסם תגובה משתלחת של נתניהו

אייטם של עקיבא נוביק טען כי מאחורי חוק המואזין עומד לא אחר מבנו של רה"מ. נתניהו בחר להגיב בתגובה תוקפנית ולא הגיב לטענות. בערוץ 10 סירבו לפרסם זאת - ורה"מ פנה לרשתות החברתיות
אלכסנדר כץ |  4
תמר איש שלום (ענבל מרמרי) (צילום ענבל מרמרי)
תגובה של ראש הממשלה בנימין נתניהו לכתבה שפרסם עקיבא נוביק על חוק המואזין, לא שודרה על ידי חדשות 10 בטענה כי היא משתלחת בעיתונאי החברה ואינה עניינית. החלטה זו התקבלה לאחר סדרה של התנגשויות בין נתניהו לבין כלי התקשורת השונים, שהחלה עם התגובה של נתניהו נגד אילנה דיין שהוקראה על ידי דיין עצמו, המשיך בתגובת "הנאצים" לתחקיר של גידי וייץ ונתי טוקר בהארץ, המשיך שלשום בתגובה נגד רביב דרוקר, והירייה האחרונה בדו-קרב הזה - אתמול נגד עקיבא נוביק וחברת החדשות של ערוץ 10 בכלל. 
נוביק פרסם כי נתניהו מקדם את חוק המואזין בצורה נלהבת ואישית, למרות התנגדותם של שרי הימין - שדווקא טוענים כי אין צורך בו היות והחוק הנוכחי נותן מענה לכך - בגלל מאחר ומי שבאמת עומד מאחורי החוק הוא בנו יאיר נתניהו
בסיום האייטם, פנתה מגישת המהדורה תמר איש שלום לצופים ואמרה: "התלבטנו הערב איך לנהוג בתגובה שנשלחה אלינו מטעמו של ראש הממשלה מר נתניהו: בעבר הקפדנו לקרוא לפניכם כל מילה בתגובות שנשלחו אלינו על ידו, גם כאשר תגובות אלו לא עסקו בטענות שהעלינו. אנחנו סבורים שיש למר נתניהו זכות מלאה לתגובה, אבל לא נוכל לתת עוד יד להשתלחות בעיתונאי חדשות 10. לצערנו, הערב לא קיבלנו תגובה שבה התייחסות כלשהי לטענות שהועלו בדיווח של עקיבא נוביק. נשמח להביא אותה - לכשתתקבל".
 
ברשתות החברתות הפך הקטע בתוך זמן קצר לוויראלי, וגולשים רבים שיערו כי תגובת הנגד של נתניהו תגיעה במהרה. ואכן, תוך זמן קצר העלה נתניהו בדף הפייסבוק שלו את התגובה ששלח לערוץ 10 ולא פורסמה, שזכתה עד הבוקר ל-4,000 לייקים ומאות שיתופים. 
בתגובה טוען נתניהו כי "ערוץ 10 שהפגין על 'סתימת פיות' כאשר עמד בפני סגירה על פי חוק כשלא שילם את חובותיו למדינה בסך מיליונים על חשבון הציבור, עתר בבקשה להוריד מהמסך את ערוץ 20. כיום הם הפגינו את אותה מידה של צביעות כאשר סתמו לנו את הפה וצינזרו את תגובתנו להלן: 'ערוץ 10 כבר לא מנסים להעמיד פנים שהם כלי תקשורת אובייקטיבי ולא כלי תעמולה. טפטוף הרעל היום יומי כנגד ראש הממשלה ומשפחתו נועד לעשות שטיפת מוח לציבור באופן השקוף ביותר. שידורי 2 כתבות ההכפשה על בנו של ראש הממשלה במהדורה אחת מדברות בעד עצמן. אין כמעט אזרח בישראל שלוקח ברצינות את שידורי התעמולה שלכם ואולי זה מסביר את הרייטינג'".
 
בפוסט צוין כי "בתגובתנו התייחסנו ל-2 כתבות הכפשה היות וכתבת רכילות מרושעת נוספת של רביב דרוקר נדחתה מהערב ליום אחר בשל תגובה זו".
ואולם יש לציין כי בתגובתו של נתניהו ישנן מספר טעויות והטעיות. הראשונה היא שערוץ 10 שחובותיו הרגולטוריים לא באו על חשבון כספי הציבור, וכי לא ערוץ 10 הוא זה שעתר נגד ערוץ 20, אלא החברה המחזיקקה בו - RGE. כמו כן על פי מחקר של יפעת מחקרי מדיה שפורסם השבוע בכנס אילת לעיתונות, עולה כי ערוץ 10 (הערוץ וחברת החדשות) דורגו ראשונים במדד האמינות שבחן גופי תקשורת שונים, עם 43%, אחוז יותר מחדשות 2, והרבה יותר מישראל היום למשל.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ערוץ 10 נמחק אתמול בעיני חצי מהאוכלוסייה
    אני 11/2016/17
    הגב לתגובה זו
    1 3
    וגם בעייני. לא אשב ואראה ערוץ אשר מחליט לא לפרסם את תגובתו של ראש הממשלה אשר אני בחרתי! בשל שיקוליו הצרים (אג'נדה, חברים בתאגיד, גאוותנות). הטלוויזיה היא לא הריבון פה ולאחרונה היא כנראה שכחה שהחוק חל גם עליה. התוצאות יגיעו בשלטים, פחות צפיות, עוד פחות רלוונטיות ממה שיש לכם כיום, דהיינו אוכלוסיית היעד של ערוץ 10 תרד מ50 אלף ברחבי תל אביב וגבעתיים ל30 אלף. אתם משמידים את הלגיטימיות של עצמכם בעיינים פקוחות לרווחה.
    סגור
  • 2.
    ** (ל"ת)
    ** 11/2016/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אלכס: "משתלחת"? הצטרפת להסתה?
    הברנז'ה סותמת פיות 11/2016/17
    הגב לתגובה זו
    1 2
    מי מחליט למי מותר פה לפתוח את הפה ? רק ערוץ 10 הוא האלוהים וכל השאר פיונים קטנים ??? כך נמדדת הנתקות והתנשאות! ערוץ 10 ,ההערצה של הביצה הברנז'אית העבירה אתכם על דעתכם!
    סגור
  • הממשלה סותמת פיות
    ליברל 11/2016/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל מי שלא מיישר קו הוא בוגד. זה משקל הנגד שלנו. וטוב שכך. חייבים להילחם בבורות ובדקטטורה בכל אמצעי. תשלטו ותסבלו.
    סגור