תקשורת ומדיה

סערה בענף הפרסום: פובליסיס שכרה חוקרים נגד יוניון מדיה

משרד הפרסום שכר חברת חקירות ומודיעין עסקי ששאמור להצביע על קשר בין צביקה ליבליך לאורן יוניוב וראיות נוספות שעשויות לשמש לעזרתו במאבק המשפטי מול קשת. פובליסיס: "אנחנו פועלים בהתאם לחוק"
אורן יוניוב ויוסי לובטון (צילום יח"צ)
שוק הפרסום הישראלי ידוע במלחמות היצריות בין השחקנים הגדולים של התעשייה, אך נראה כי היריבות הזו עולה שלב ומחריפה עד ליצירת כללי משחק חדשים שלא היו מוכרים עד כה. ממידע שהגיע לידי אייס עולה כי קבוצת פובליסיס שכרה את שירותיו של משרד חקירות ומודיעין עסקי, כדי לבצע מעקב אחר חברת המדיה יוניון בבעלותו של אורן יוניוב.
לאייס נודע כי ההתקשרות הראשונית בין פובליסיס לבין חברת החקירות החלה בחודשי הקיץ של 2016, כאשר יוסי לובטון מנכ"ל משרד הפרסום באומן בר ריבנאי ושותף בקבוצת פובליסיס ישראל נמצא בסוד הדברים, נפגש עם גורם מטעם אותה חברת חקירות מיוחדת, ולבסוף אושרה הזמנת העבודה בין הצדדים. נכון לעכשיו, לא ידוע האם ההתקשרות בין הצדדים עדיין בעיצומה, או הסתיימה.
אין זה מקרה שמצד אחד ניצב באומן בר ריבנאי מקבוצת פובליסיס העולמית, ומנגד חברת המדיה יוניון. הנעלם בתמונה שהופך אותה לברורה יותר - היא חברת המדיה זניט שבבעלות קבוצת פובליסיס העולמית אשר רוכשת מדיה עבור משרדי פובליסיס בישראל. מערכת היחסים בין זניט ליוניון – יריבות מקצועית ואגרסיבית אך לגיטימית בשוק המדיה – הפכה למתוחה יותר על רקע העברת תקציב המדיה של פרטנר מיוניון לזניט בתחילת 2016. מעבר זה הוליד שרשרת אירועים בלתי צפויה שכוללת גם את זכיינית ערוץ 2 קשת, ודווקא זניט היא זו ששילמה עליה ביוקר.
פצצת המצרר של ליבליך
כדי להתיר את הסבך יש לחזור צעד נוסף לאחור לנובמבר 2015 אז שוגר לשוק הפרסום "מכתב ליבליך" הנודע שמאחוריו עומד צביקה ליבליך, סמנכ"ל השיווק של קשת. במכתב זה הודיע ליבליך לחברות המדיה בישראל על המדיניות המסחרית החדשה של קשת לפיה, לקוח/מפרסם שיחליט להחליף את חברת המדיה שרוכשת עבורו את הפרסום, לא יוכל לרכוש פרסום לפי מחירי המדיה של חברת הרכש החדשה שלו, אלא ייאלץ לשלם את מחיר המחירון של קשת, שגבוה בכ–40%, או שינהל משא ומתן ישירות מול קשת.
בזניט חשו, ויש מי שיגידו בצדק, כי הם צפויים להיות הנפגעים הישירים ממהלך שכזה, הן באופן מיידי במקרה של תקציב פרטנר והן לטווח הארוך. מאחר שלחברה יש פוטנציאל צמיחה עד לתקרת נתח השוק שהגדיר הממונה על ההגבלים העסקיים בשוק המדיה - ומהלך שכזה מבטל את היתרון התחרותי שלה בשוק - המדיניות של קשת תהווה עבורה מכשול בניסיון למשוך אליה לקוחות מחברות מדיה מתחרות באמצעות מחיר אטרקטיבי.
כל הכלים כשרים?
המשבר בין קשת לזניט הסתבך על רקע השקת המיתוג מחדש של חברת פרטנר שנתקל במחסום שהציבה הזכיינית קשת, הן בגזרת המחיר עם דרישה מזניט ופרטנר לשלם את מחירון קשת הגבוה עבור השיבוץ בפריים טיים והן באמצעות מיקומים שאינם אופטימליים, ובמיוחד כשמדובר בהשקה שעליה עמלו מספר חודשים. בסופו של יום ההשקה הוסטה לעיתונות ושילוט חוצות כשבזניט התקבלה ההחלטה לא לוותר ולהשיב באש, בעיקר באמצעות הפעלת לחץ מצד הממונה על ההגבלים העסקיים בכלים משפטיים שעומדים לצידה.
תיאוריות הקשר השונות שניתן לשער כי הן עומדות מאחורי המהלך של באומן, גורסות כי משרד הפרסום ניסה למצוא דרכים כדי להשיג ראיות שיצביעו על קשר בין ליבליך ליוניוב וראיות נוספות שעשויות לשמש לעזרתו במאבק המשפטי מול קשת. בנוסף ייתכן כי באומן או זניט ניסו להגיע למידע שנוגע להליך החיוב של לקוחות יוניון מול זכיינית ערוץ 2 קשת בכדי להמחיש ולהוכיח את טענתם כי המהלך של קשת נועד בראש ובראשונה לפגוע בקבוצת פובליסיס.
מקבוצת פובליסיס נמסר בתגובה: "קבוצת פובליסיס פועלת בהתאם לחוק על מנת להמשיך ולהיות חברת פרסום מובילה. לצערנו שחקנים שונים בשוק מנצלים קשרים אישיים במטרה  לפגוע בתחרות בין החברות ובשוק הפרסום כולו. קבוצת פובליסיס מנהלת מאבק גלוי שמטרתו לעצור את המשך הפגיעה בתחרות במסגרתו גם הגישה תלונה לרשות להגבלים עסקיים עם עדויות לכאורה שיש בידינו לעבירה על החוק. מעשים אלה אינם מרתיעים את הקבוצה והיא ממשיכה לפעול בנחישות ובמקצועיות, כאשר רק לאחרונה נחלה הצלחה כאשר גרמה לקשת לחזור בה ממכתב ליבליך לאחר מאבק ממושך".
מיוניון נמסר: "אין תגובה".
תגובות לכתבה(15):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    למה בכלל לקנות מדיה באמצעות מתווכים מושחתים?
    אפי 11/2016/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    Mad media.co.il 5 הקלקות והתקציב במכרז פתוח
    סגור
  • 9.
    בתור לקוח של יוסי
    לקוח של יוסי 11/2016/18
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אני שואל עצמי האם עליי לחשוש מהתנהלות שנויה במחלוקות שתגיע לפתחי
    סגור
  • לקוח יקר
    ראובן 11/2016/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לקוח יקר, הצטערתי לשמוע על כך שאתה חושש, אני מציע לך להזדיין בסבלנות עד שנמצא פתרון לבעיות בפתחנו. אם עדיין יש לך חששות אתה מוזמן לקפוץ מהגג הקרוב למקום מגורייך. בתודה יוסי.
    סגור
  • חד משמעית (ל"ת)
    לקוח אחר 11/2016/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    המודיעין העסקי של יונייב
    יוניון 11/2016/17
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ממש דרמה.. ליונייב יש מודיעין עסקי כבר שנים.. קוראים לזה צביקה ליבליך. אז די להתממות
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    אני עובד בבאומן ואני מתבייש
    חילזון לא גאה 11/2016/17
    הגב לתגובה זו
    4 1
    יוסי יש לי ילדים מה אני אגיד להם שיש להם אבא עבריין. באומן תפטר את הבריון הזה
    סגור
  • אויש תנוח (ל"ת)
    חילזון בתחת שלי 11/2016/17
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 6.
    לובטון אתה חולה - תפרוש (ל"ת)
    דר איריס 11/2016/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 5.
    שטראוס וחברות נוספות
    יוניון מקאן מדיה קום 11/2016/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בכלל צריך לחקור את 3 המשרדים האלה - בעולם אחר היו נקראים עבריינים . פובליסיס צודקים
    סגור
  • 4.
    יותר גרוע מהמכות בקנטינה
    ביין 11/2016/17
    הגב לתגובה זו
    5 0
    איכס לובטון איש דוחה עם בעיות נפשיות קשות קשות. לך לפסיכיאטר אתה זקוק לעזרה
    סגור
  • 3.
    שמישהו יספר למוריס מה האנשים שלו עושים כאן (ל"ת)
    מוריס 11/2016/17
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 2.
    לובטון הלך רחוק הפעם (ל"ת)
    מד מן 11/2016/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • פרנק אנדרווד דה לה שמטע
    פולי 11/2016/17
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הגזמת לובטון. אנשים עם ילדים מנסים להתפרנס בתעשייה הזאת ואתה עם המשחקים המטומטמים שלך גומר אותנו תתביש איש טיפש ואלים
    סגור
  • רק הפעם? (ל"ת)
    איש רע ומסוכן 11/2016/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    האם לא מדובר בעבירה פלילית? (ל"ת)
    גיתית 11/2016/17
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור