תקשורת ומדיה

מנכ"ל רדיו ת"א: "אפשר להכריז על מות הרדיו האזורי"

רדיו תל אביב ישדר במערכות המולטימדיה של רכבי יונדאי ומיצובישי החדשים ללא קשר לאזור הזיכיון של התחנה האזורית. מה זה אומר על עתיד ה-FM והרגולציה?
אלכסנדר כץ |  4
מנכ"ל רדיו תל אביב אבי משולם (צילום אור גפן)
שיתוף פעולה של רדיו תל אביב עם חברת כלמוביל, יבואנית יונדאי ומיצובישי בישראל, הוא סימן לעתידו הלא ברור של הרדיו כפי שאנחנו מכירים אותו כיום. במסיבת עיתונאים שקיימה התחנה הבוקר (יום ב') בתל אביב, היא הציגה את שיתוף הפעולה במסגרתו לראשונה בישראל ניתן יהיה להאזין לרדיו באמצעות חיבור אינטרנט מובנה ברכבי יונדאי ומיצובישי, ולא רק כפי שהיה עד כה באמצעות חיבור הטלפון הנייד למערכת המולטימדיה או מקלט הרדיו באוטו. 
רדיו תל אביב ישדר ברכבים המיובאים של יונדאי ומיצובישי, את התכנים החיים הרגילים, ועם זאת גם תחנות משנה דיגיטליות נוספות ותוכן מקורי, כגון התכניות של טייכר וזרחוביץ', או ארז טל, ופודקאסטים - שרדיו תל אביב מפיק בשנה האחרונה בצורה אינטנסיבית, בין היתר בשיתוף עם המרכז הבינתחומי הרצליה. גם מגבלת המיקום - כחלק מהחובות הרגולטוריות של התחנות המחויבות לשדר ב-FM לפי אזורים גאוגרפיים - מתייתרת ואפשר יהיה לקלוט באיכות דיגיטלית את שידורי התחנה התל אביבית בכל רחבי הארץ.
שיתוף הפעולה הייחודי כולל את התקנת פלטפורמת התוכן של הרדיו במערכות המולטימדיה של דגמי יונדאי ומיצובישי החדשים עוד בטרם מסירת הרכב לצרכן. את המוצר פיתחה חברת NOBEX הבינ"ל המפעילה ומפתחת אלפי פלטפורמות רדיו בכל רחבי העולם. 
המהלך הנוכחי מהווה גם פלטפורמה לתחנות רדיו אזוריות נוספות שצפויות להצטרף למערכות המולטימדיה של המכוניות החדשות. הסיבה כאמור ברורה: המגבלה האזורית מתבטלת, ואפשר יהיה לטרגט את קהל המאזינים, להתאים לו פרסומות יעודיות - ולקבל תוצאות מהימנות. 
מנכ"ל רדיו תל אביב אבי משולם, אמר באירוע כי עם המהלך הנוכחי "אפשר להכריז על מותו של הרדיו האזורי". לדבריו, "זהו תחילתו של עידן חדש ברדיו הישראלי. השידור באמצעות הפלטפורמה הדיגיטלית הפכה כל ישראלי ברכב למאזין פוטנציאלי של רדיו תל אביב, אפילו אם אינו מתגורר באזור המרכז. העדר התלות במשדר או מחויבות רגולטורית פותחת בפנינו את האפשרות להפוך את רדיו תל אביב לבית תוכן לייצור מגוון אינסופי של מוצרי אודיו בפניה לקהלים מגוונים תוך שימוש בפרסום חכם, אישי ומבוסס מיקום".
מנכ"ל ומייסד חברת NOBEX גדי מזור, אמר: "מהפכת הרדיו הבאה נמצאת כבר כאן ובמרכזה צריכת תוכן אודיו בכלי רכב באמצעות הפלטפורמה הדיגיטלית. אנחנו שמחים להוביל עבור רדיו תל אביב את הפיתוח הטכנולוגי שמאפשר למאות אלפי ישראלים להאזין לתוכן אודיו מעולה, באיכות מצוינת בזמן נהיגה ושהות ברכב. אלפי תחנות הרדיו ברחבי העולם המיוצגות על ידי NOBEX ממתינות לתוצאות המהלך הראשוני של רדיו תל אביב".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    כן ו..
    שי 11/2016/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    למה בדיוק נאזין לשעמום בבקרים של דפנה ומאיה דגן המאוד לא רדיופונית..?
    סגור
  • 3.
    מה??? כבר שנים שאני...
    עמית 11/2016/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני מאזין למי שאני רוצה כבר 5 שנים עם הפלאפון + בלוטות' מה בדיוק חידשתם ?
    סגור
  • 2.
    מוקדם מידי
    אלירם 11/2016/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זו אמנם המגמה אבל מוקדם להכריז על "מותו" של הרדיו FM. רדיו תל אביב אמנם ישודר באמצעות האינטרנט ברכבים האמורים אך עדיין יותקן בהם מקלט FM שעל פי ההגיון ישתמשו בו יותר מאשר בסטרימינג של רדיו תל אביב. אין פה כל כך מה לחדש. בכל מערכת מולטימדיה אנדרואידית ניתן כיום להתקין אפליקציית רדיו ולהאזין לאין ספור תחנות מרחבי תבל.
    סגור
  • 1.
    חחח אלק
    מיכל 11/2016/28
    הגב לתגובה זו
    6 1
    יש לי יונדאי חדשה והאפליקציה של רדיו תל אביב לא עובדת בלי שהבלם יד שלי מורם! כאילו התחלקתם על השכל? הדבר היחידי ששווה שם הם ערוצי המוזיקה ש100FM שמו
    סגור