תקשורת ומדיה

הישג למירי רגב: גילי גולן שכינה אותה "זונה" - יתנצל

הצדדים חתמו על פשרה במסגרתה שרת התרבות תסיר את התביעה שהגישה נגד גולן, הוא יתנצל על הדברים ויסיר תביעה הדדית, ורגב תגנה אלימות שהופעלה נגד גולן. פרקליטי גולן: "תבוסה של רגב"
אלכסנדר כץ |  1
מירי רגב (צילום Bizportal)
הסוף לסאגה בין שרת התרבות מירי רגב לאיש הטלוויזיה גילי גולן. לאייס נודע כי בין הצדדים נחתם הסכם פשרה במסגרתו גילי גולן יתנצל בפני השרה רגב על שכינה אותה בפייסבוק "זונה", והיא מצידה תסיר את התביעה שהגישה נגדו בסך 330 אלף שקלים, כאשר גם הוא יסיר את תביעת הנגד שהגיש בסכום זהה.
הסיפור החל בקיץ 2014, אז כתב גולן, בעלי חברת תנין הפקות בתגובה לסטטוס שפרסמה בדף הפייסבוק שלה נגד נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס ז"ל: "מירי רגב! אני אגיד לך משהו! מי את בכלל שתלכלכי על שמעון פרס??? את בסך-הכול זונה עם פה ג'ורה!!! עפת על עצמך מעל ומעבר, יא אנאלפביתית עלובת נפש!!!".
רגב הגישה נגד גולן תלונה במשטרה שנסגרה מחוסר אשמה לאחר שנחקר. באוקטובר אותה שנה הגישה נגדו רגב תביעת לשון הרע וטענה כי הוא "ניצל את רשת האינטרנט כדי להכפיש אותה וכדי להאשים האשמות חסרות בסיס המלוות בדברי עלבון מבזים". גולן מצדו הגיש תביעה על אותו סכום בטענה כי רגב חשפה את כתובתו, מה שהוביל לאיומים על חייו, והוא אף עבר דירה בשל כך.
במהלך השנה האחרונה התקיים הליך פשרה בין הצדדים, עד שהוא נחתם הימים האחרונים ויוגש היום לבית המשפט. בהודעה לבית המשפט על הסכם הפשרה עליו חתומים פרקליטיה של רגב, עורכי הדין יניב לנקרי ואמיתי בן-נון, ועורך דינו של גולן, אורון שורץ, נכתב כי גולן "מביע התנצלות כנה כלפי השרה רגב עקב דבריו הבוטים אשר פגעו בה ובמעמדה".
עוד צוין כי השרה תקבל את ההתנצלות, תודיע כי היא "מתנגדת לכל אקט של אלימות באשר היא – וקוראת לגינויה. ככל שהופנתה אלימות כנגד התובע - אין לשרה רגב אלא לגנות אותה פרטנית".
מקורביה של רגב אמרו לאייס כי התביעה הייתה עקרונית וביקשה מצד אחד לחזק את חופש הביטוי, ומאידך לקיים שיח מכבד לא אלים ופוגעני. "ברגע שהתקבלה התנצלות כנה מבחינתי זה הישג של הציבור", אמר המקורב. "אני מקווה שפסק הדין וההתנצלות תשמר סטנדרט חדש ולא אלים".
גילי גולן אמר לאייס: אני שמח שבית המשפט בישראל מכיר בחופש הביטוי, והבהיר זאת לכבוד השרה באופן הברור ביותר. אני מקווה שמירי רגב תפנים שבדמוקרטיה יש חופש ביטוי". 
עורכי-הדין של גולן, אורון שוורץ, יוגב נרקיס ודורית בלר דה-בר מסרו, כי "סיומה של תביעה זו בתבוסתה ובהתנצלותה של רגב מוכיחה כי אל לו לאזרח הקטן לחשוש מפני שררת השלטון, גם בעידן שבו נציגי הציבור אבדו לחלוטין את המצפן הדמוקרטי שלהם, ואת חשיבות השמירה על זכויות היסוד במדינה דמוקרטית. בית המשפט הוכיח כי הוא מגן על האזרח הקטן מפני כוחו של השליט החזק. דומה כי אחרי פרשת רגב והניסיון הכושל להשתיק את האזרח הקטן, מוטב כי פוליטיקאים שכורי כח, יפנימו את מושג חירות הביטוי טרם שיסתערו עליו ויהלכו על האזרח אימים. בראייה היסטורית אנו בטוחים שהפרשה תהווה ציון דרך של עמידה אזרחית איתנה ונעדרת מורא בתולדות חופש הביטוי שהפך, למצער, למונח שברירי במדינת ישראל".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הכותרת לא תואמת את המציאות (ל"ת)
    אלכסנדר החנפן 12/2016/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור