תקשורת ומדיה

החרם הצליח: מדוע ישראל היום מחוץ לטורניר הקטרגל?

טורניר ספורטיבי עממי מצליח לעורר לא מעט אמוציות. גורמים מעריכים כי ההחלטה לא להזמין את אנשי 'ישראל היום' נעוצה בלחץ של 'ידיעות אחרונות'. למארגנים יש דווקא הסבר

אלכסנדר כץ | 
ישראל היום (צילום:יח"צ) (צילום יח"צ)
האם מערכת היחסים המורכבת בין קבוצת ידיעות אחרונות לעיתון ישראל היום, מחלחלת גם למשטח הקטרגל? לאייס נודע כי אנשי ישראל היום לא ייקחו חלק בטורניר ספורטיבי שאמור להתקיים בעוד כחודש, ככל הנראה בגלל השתתפותם של המתחרים המרים - אנשי קבוצת ידיעות אחרונות.
אז כיצד טורניר ספורטיבי בין עובדים לאותו מקצוע, שלא זוכה לסיקור תקשורתי מיוחד, מצליח לעורר אמוציות בקרב אנשים כאלה ואחרים? אז נתחיל עם זה שאת הטורניר מקיימים משרד יחסי הציבור פאר לוין תקשורת והתאגיד העירוני היכלי ספורט של עיריית תל אביב המנהל את מתקני הספורט ברחבי העיר. לפני כחודש נערך טורניר כדורסל אליו הוזמנו מערכות שונות, כולל ישראל היום וגם ערוץ 2, ערוץ 10, צ'רלטון, גלי צה"ל, ערוץ 20 וקבוצת הארץ-TheMarker. בשל השתתפות אנשי החינמון, ביום האירוע לא הופיעו אנשי ידיעות אחרונות.
לטורניר הקטרגל שיתקיים ב-17 בינואר, לא הוזמנו מראש אנשי ישראל היום. כשביקשו להבין מדוע, נאמר להם כי מדובר בטורניר המוגבל במספר קבוצות וזאת בשל מצוקת זמן, ומאחר שלקחו חלק בטורניר הכדורסל, הוחלט לא להזמינם לטורניר.
ואולם גורמים טוענים כי הסיבה לכך היא לחצים שהופעלו מתוך ידיעות אחרונות, על פיהם לא ישתתפו אם אנשי ישראל היום ייקחו חלק באירוע בינואר. אין זה הפעם הראשונה בה נוקט לכאורה ידיעות אחרונות מדיניות של לחץ להדיר את המתחרים. הדרה כזו הייתה בכנס התקשורת מחוץ לבועה בחיפה לפני כשנתיים למשל, ובאירועים אחרים.
מנכ"ל פאר לוין תקשורת, גור מוטולה, מסר בתגובה: "בחודש ספטמבר קיימנו טורניר כדורסל בהיכל 'מנורה מבטחים', בו נטלו חלק קבוצות מכמה מערכות התקשורת המרכזיות בישראל וביניהן גם מערכת ישראל היום, שאף העפילה לשלב חצי הגמר. לאור ריבוי כלי התקשורת המרכזיים בישראל, לא ניתן לקיים טורניר אחד שבו נוטלות חלק כל המערכות המרכזיות, ומשכך החלטנו לפצל את ההשתתפות ולקיים טורניר קטרגל בהיכל קבוצת שלמה, אליו יוזמנו כל המערכות שלא נטלו חלק בטורניר הקודם. אנו שמחים על ההתעניינות הרבה שיש בטורנירים אותם אנו עורכים ובטוחים כי גם טורניר הקטרגל יהווה הצלחה אדירה ויפתח מסורת ספורטיבית ותקשורתית ארוכת שנים".
לגבי הטענה כי האם הסיבה נעוצה מלחץ של 'ידיעות אחורונות', נמסר כי "אין לנו כוונה להתייחס לרכילות".
מישראל היום ומידיעות אחרונות טרם התקבלו תגובות. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה