תקשורת ומדיה

בשל חשש המתחרות: 'ידיעות' לא יוכל להשתלט על בר הפצה

כדי למנוע מידיעות להשפיע על ניהול עסקיה של 'בר' שמפיצה גם עיתונים מתחרים, תוכל הקבוצה להגדיל אחזקה בחברת ההפצה ל-50% אבל קבלת ההחלטות תשאר בידי השותפים - 'עונג סחר'
אלכסנדר כץ |  1
ידיעות אחרונות (צילום לוגו)
רשות הגבלים עסקיים אישרה אתמול (יום ג') לידיעות תקשורת להגדיל את אחזקתה בחברת בר הפצה עד ל-50%, בתנאי שקבלת החלטות בחברה תישאר באופן בלעדי בידי בעלת המניות השניה בחברה, עונג סחר בבעלות עידו ברגמן. בכך מונעת הרשות מ'ידיעות' להשתלט על חברת ההפצה הגדולה בישראל, שעובדת גם עם המתחרות של 'ידיעות'.
'ידיעות תקשורת' מוציאה לאור את היומונים ידיעות אחרונות וכלכליסט. כעיום היא מחזיקה ב-25% מחברת בר הפצה, שמספקת שירותי הפצה לבתי מנויים של עיתונים ומגזינים, בהם גלובס, מעריב ורשת ידיעות תקשורת. כמו כן מפיצה בר לחנויות וקיוסקים את כל העיתונים בארץ. 
קבוצת ידיעות פנתה לרשות הגבלים בבקשה לקבל אישור לעלות באחזקות מ-25% ל-50%. במסגרת בדיקת הבקשה הרשות דרשה לקבל נתונים מכל העיתונים המרכזיים, כולל נתונים על מכירות והפצה של כלל העיתונים המרכזיים בישראל, ונוהלו שיחות עם כל הגורמים הרלוונטיים בשוק התקשורת הישראלי.  
מדובר במיזוג בין מו"ל של עיתון לזרוע הפצה הגדולה ביותר והכמעט בלעדית של עיתונים וכתבי עת בישראל. לאורך השנים ועל רקע התכווצות שוק העיתונות היומית, הפכה בר הפצה לגורם משמעותי יותר ויותר בתחום הפצת העיתונים. מערכי הפצה מתחרים נסגרו ואין צפי לכניסתו של גורם חדש לתחום הפצת העיתונים. 
לאור זאת נבדק החשש מדחיקת מתחרותיה של ידיעות, בעיתונות היומית, הכלכלית ובכתבי העת, עקב העליה באחזקותיה של ידיעות בבר הפצה. החשש שנבדק היה ש'ידיעות' תכוון את מהלכי בר הפצה באופן שידחוק את המתחרים של ידיעות, ובראשם 'מעריב', מן השוק בין היתר על דרך של העלאת דמי ההפצה שבר הפצה גובה מהעיתונים.  
לאור החשש מדחיקת מתחרים החליטה הרשות שלא לאפשר לידיעות לרכוש שליטה (ובכלל זה גם לא שליטה שלילית – היכולת למנוע קבלת החלטות) בבר הפצה. בהתאם לכך נקבע כי ידיעות תוכל לעלות בהחזקותיה בבר הפצה מ-25% ל-50% רק אם זכות ההכרעה בכל החלטה שנוגעת לבר הפצה תינתן לעונג סחר. ברשות אומרים כי מטרת התנאים שנקבעו על ידי הממונה היא למנוע את יכולת ידיעות אחרונות להשפיע על ניהול עסקיה של בר הפצה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מתפטרים מאשכנזים בטכנולוגיות
    אשת טכנולוגיות 12/2016/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רוצים ניהול אחר בטכנולוגיות. אשכנזים מפוטרים או מתפטרים. תחושה שיעבירו את כוווולם לאאוטסורס.
    סגור