תקשורת ומדיה

הפסדי גלובס ב-2015: כ-11 מיליון ש', עוד לפני ההתייעלות

על רקע הליך כינוס הנכסים שעובר אליעזר פישמן, מתגלים פרטים על מצבו הפיננסי הקשה של גלובס שעבר לפני כשנה תכנית התייעלות וקיצוצים, שמימונה יגיע בתקציב 2016
אלכסנדר כץ | 
הפגנת עובדי גלובס מול ביתו של אליעזר פישמן (צילום אלכסנדר כץ)
הפסדי העיתון הכלכלי גלובס עמדו על כ-11 מיליון שקלים בשנת 2015, שהם כמעט מיליון שקלים בחודש - כך נודע לאייס. בסיומה של אותה שנה יצא העיתון בתכנית התייעלות שכללה עזיבתם של כ-60 עובדים, וסגירת מוספים.  
על פי גורמים, למרות תכנית ההתייעלות יתכן ונתוני השנה הנוכחית לא יהיו טובים יותר, וזאת משום שחלק נכבד מחבילות הפרישה מרצון ופיצויי הפיטורים, שולמו וישולמו השנה, כך שבעוד ההוצאות השוטפות של העיתון קטנו, הרי שהתשלום לעשרות העובדים שעזבו את העיתון, יפגע בסעיף זה.
העיתון גלובס אינו חושף את נתוניו המסחריים משום שהוא אינו חברה ציבורית. הדימום העמוק התגלה במהלך בדיקות הנאותות שקיימו הגופים השונים שמתעניינים בימים אלו ברכישת העיתון. לאורך השנים האחרונות, הפסיד העיתון המופעל על ידי חברת מוניטין, סכומי כסף גדולים והיה על המדף עוד בעידן טרום כינוס הנכסים של אליעזר פישמן.
גורמים בשוק התקשורת טענו בזמנו כי תג המחיר שהצמיד פישמן לעיתון, עמד על כ-60 מיליון דולר, כ-240 מיליון שקלים, סכום לא ריאלי שאכן הוביל לחוסר התעניינות בעיתון.
הסכומים שהוצעו כעת על ידי 3 הגורמים שמתעניינים בו, עומדים על הרבה פחות. ההצעה המובילה היא של האוליגרך דוד דוידוביץ' שהציע 45 מיליון שקלים. קצת פחות מכך הציע טייקון התקשורת המקומי אלי עזור, ואילו דן סינור, ממחברי הספר 'סטארט אפ ניישן', הציע כ-52 מיליון שקלים, אולם הצעה זו לא עומדת על הפרק מבחינת כונסי הנכסים של העיתון, מה שעשוי להוביל את סינור והקבוצה בראשה הוא עומד, לעתור לבית המשפט – כך על פי TheMarker.
בגלובס לא הגיבו לדברים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה