תקשורת ומדיה

חילוקי דעות ברשות ה-2 לגבי עסקת מכירת רדיו ירושלים

ג'קי בן זקן מחויב למכור את האחזקה בתחנה עם הרשעתו בפלילים ושליחתו לכלא. ברשות מתחבטים האם לאשר את בקשתו של מקורבו מוריס בניסטי, ורוצים לקבל פרטים נוספים
אלכסנדר כץ | 
מועצת הרשות השנייה טרם אישרה את מכירת תחנת רדיו ירושלים, אבל בתוך הרשות השנייה יש אי-הסכמה לגבי האישור וזהותו של הרוכש. לאייס נודע כי היועצת המשפטית של הרשות, עו"ד הילה שמיר, הוציאה חוות דעת שמאשרת את המכירה למוריס בניסטי, בעוד שחלק מחברי מועצת הרשות מתנגדים למהלך, עד שלא יקבלו נתונים נוספים מבניסטי.
הסוגיה הגיעה לפתחה של הרשות השנייה לאחר הרשעתו בפלילים ועונש המאסר שנגזר על של איש העסקים ג'קי בן זקן, המחזיק ב-100% מהתחנה באמצעות מספר חברות פרטיות. סעיף 41 א' לחוק הרשות השנייה קובע כי במכרז לקבלת רישיון יכול לגשת אדם ש"לא הורשע בעבירה שלדעת היועץ המשפטי לממשלה יש עמה קלון, ואם הוא תאגיד - מנהלו או אדם שהוא בעל עניין בתאגיד, לא הורשע כאמור".
ברשות השנייה פרשו סעיף זה הנוגע לאדם הניגש לקבלת רישיון, גם כאדם המחזיק כבר ברישיון, ולכן נאלץ בן זקן למכור את האחזקה בתחנה. בחודשים האחרונים, מאז הרשעתו של בן זקן וקביעת עונשו ל-26 חודשי מאסר, נמצאת התחנה בידי נאמן, עו"ד דוד אסטנג'לוב מאשדוד.
על פי גורמים בשוק התקשורת, תג המחיר של התחנה עמד על כ-10 מיליון שקלים, ובסך הכל עלות עסקת הרכישה של החברה המחזיקה בתחנה עומדת על כ-15 מיליון שקלים. לרשות השנייה הוגשה בקשתו של מוריס בניסטי לרכוש את התחנה. בניסטי מקורב לבן זקן, ולצד הקריירה הביטחונית העשירה שלו, ברוב הקריירה המקצועית הוא היה שכיר ולכן הוחלט לבדוק את יכולותיו הפיננסיות להשקיע סכום כסךף גדול ברכישת התחנה. זאת הסיבה שבישיבת המועצה האחרונה הוחלט לא לאשר במידית את הבקשה שלו, אלא לדרוש ממנו מסמכים נוספים והוכחות ליכולתו הפיננסית, ולכך שאינו קשור ישירות לבן זקן ברכישת התחנה.
בכל מקרה, הערכה היא כי במידה ויספק את הנתונים הנוספים, תאשר מועצת הרשות השנייה את העסקה, ועל פי הערכות - הנהלת התחנה תמשיך לפעול גם תחת הבעלים החדש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה