תקשורת ומדיה

מועצת העיתונות: לחשוף תכני השיחות בין נתניהו למוזס

המועצה קוראת לחשוף את תכני השיחות שהוקלטו ונמצאים בידי המשטרה, בלבד שהדבר לא יפגע בחקירה המתקיימת, במסגרתה כבר נחקרו רה"מ ומו"ל 'ידיעות אחרונות'
אלכסנדר כץ | 
מועצת העיתונות קוראת לחשוף באופן מיידי את תכני השיחות שהתקיימו והוקלטו בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין מו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס. המועצה קוראים למהלך כזה, במידה ולא יפגע בחקירה המתנהלת בימים אלו במשטרה, ובמסגרתה נחקרו נתניהו ומוזס. 
המועצה מדגישה כי אמון הציבור בעיתונות חופשית שאינה מוטה הוא נכס לדמוקרטיה, וכי "הפרסומים החלקיים האחרונים והדלפות מוטות לכאן או לכאן, פגעו באמון זה קשות ופגעו גם בעיתונאים רבים העושים את מלאכתם נאמנה, תוך דבקות בתקנון האתיקה של המועצה". במועצה אומרים כי "בצומת קשה זאת בדרכה של העיתונות בישראל, זכותו של הציבור הרחב וזכותם של עיתונאים ועורכים לקבל מידע רשמי ואמין הפורש את היריעה כולה".
בהזדמנות זו קוראים במועצה לכל בעלי כלי התקשורת בישראל להצטרף לשורותיה "בחתירה משותפת להקמת קיר ברזל בין עיתונות מקצועית לבין לחצים פוליטיים או כל עיסקות או עיסקות לכאורה שנודף מהן ריח של תן וקח". יש לציין כי ידיעות אחרונות למשל, פרש ממועצת העיתונות לפני שנים רבות. 
השבוע חשף גיא פלג בחדשות 2 כי לפני כשנתיים התקיימו מגעים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין  מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס לגבי סולחה בין הצדדים, מה שהוביל לאחרונה לחקירה נגד השניים בחשד לניסיון לקבלת שוחד ומתן שוחד. בידי המשטרה לפחות 2 קלטות אודיו שמתעדות פגישות בין 2 האישים, שדנו באפשרות להפחית את הלהבות בין הצדדים, והאופציה לשנות את הסיקור בידיעות אחרונות כלפי נתניהו לחיובי הרבה יטותר, מול הגבלת ההפצה של ישראל היום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה