תקשורת ומדיה

לא מחליטים: כהונת ירון דקל כמפקד גל"צ תוארך בחצי שנה

לצד הגישושים אצל גורמים שונים לגבי מינויים למפקד גל"צ, שר הביטחון טרם הכריע לגבי עתיד התחנה הצבאית, ולכן הוחלט להאריך את כהונת דקל, חודש לפני סיום עבודתו
אלכסנדר כץ | 
ירון דקל (צילום: גדי דגון) (צילום גדי דגון)
שר הביטחון אביגדור ליברמן בתיאום עם הרמטכ"ל גדי איזנקוט, האריך את כהונתו של מפקד גל"צ ירון דקל ב-6 חודשים. משרד הביטחון מסר כי בפרק זמן זה תימשך בחינת מעמדה של גל"צ.
בחודש הבא אמור היה דקל לסיים את תפקידו, אולם בשלב זה לא ברור מה יהיה עתידה של התחנה, עם רמטכ"ל שמאד היה רוצה לראות אותה מחוץ לתחומי אחריותו.
האופציות העומדות על הפרק היא הפרטתה של התחנה, העברתה לאחריות תאגיד השידור הציבורי, העברתה לאחריות משרד הביטחון או השארת הקיים - דבר שגם השר ליברמן לא היה רוצה לראות. מנכ"ל משרד הביטחון אודי אדם הכין תכנית עבודה לגבי עתיד התחנה, אולם המשרד הביטחון לא חושפים אותה.
בכל מקרה, עצם אי-קבלת ההחלטה לגבי עתידה של התחנה, מעכב גם את ההחלטה בבחירת מחליף לדקל, שכהונתו הוארכה לפני כשנה בשנה נוספת, חרף אי-שביעות רצונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהיה רוצה לראות מישהו אחר בכיסא מפקד התחנה הצבאית.
בחודשים האחרונים נערכו שיחות גישוש עם מספר מועמדים אופציונליים לגבי רצונם לקבל את התפקיד, אולם לאייס נודע כי גם בשיחות אלה הובהר כי לא מדובר בהצעות רשמיות. ב'הארץ' דווח כי בין אלו שנערכו עמם אותם גישושים היו אבישי בן חיים, קלמן ליבסקינד, יועז הנדל ואף שרון גל - עוד לפני שנעלם מכיסא המגיש בערוץ 20.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה