תקשורת ומדיה

ליברמן מקבל צעצוע חדש ליד: גל"צ עוברת לאחריות משרד הביטחון

שר הביטחון קיבל את המלצתו של מנכ"ל שרד הביטחון להעביר את התחנה מאחריותו של צה"ל. בשבוע שעבר הוארכה בחצי שנה כהונתו של מפקד התחנה ירון דקל
אלכסנדר כץ | 
אביגדור ליברמן וירון דקל (צילום Ralph Alawang, גדי דגון)
תחנת גל"צ תעבור לאחריותו של משרד הביטחון - כך הודיע היום (יום ג')שר הביטחון אביגדור ליברמן. מאז הקמתה של התחנה היא הייתה באחריותו של צה"ל. 
השר ליברמן קיבל את המלצתו של מנכ"ל המשרד אודי אדם, על הפיכת תחנת הרדיו גלי צה"ל מיחידה צבאית ליחידת סמך במשרד הביטחון. כעת יוקם צוות יישום שיפעל להעביר את התחנה תחת אחריות משרד הביטחון עד לחודש מאי השנה. 
המהלך התרחש בין היתר בשל אי-שביעות רצונו של הרמטכ"ל גדי איזנקוט מכך שהתחנה נמצאת באחריות הצבא. בין היתר עלו מספר אפשרויות: להעביר את התחנה לאחריות תאגיד השידור הציבורי, לסגור את התחנה או להעבירה למשרד הביטחון - מה שקרה בסופו של דבר.
ממשרד הביטחון נמסר היום כי כי הדיון בנושא התחנה התקיים בעקבות בקשת הרמטכ"ל, וזאת כחלק מהתמקדות במשימות הליבה של צה"ל. "החלטה זו עומדת בהתאם לחוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה וכפופה לכך שיגובשו מנגנוני בקרה וההסדרים המתאימים, אשר יבטיחו את עצמאותה ואת אי תלותה המקצועית, התוכנית, והארגונית של התחנה", נמסר ממשרד הביטחון".
העברת היחידה התקבלה לאחר עבודת מטה מקיפה, שנערכה בחודשים האחרונים, וכללה גם התייחסות לפן המקצועי, הארגוני והמשפטי הנלווים לקבלת החלטה זו".
בשבוע שעבר ליברמן בתיאום עם איזנקוט, האריך את כהונתו של מפקד גל"צ ירון דקל ב-6 חודשים, כחודש לפני שדקל אמור היה לסיים את תפקידו בתום 4 שנים. עד כה אי-קבלת ההחלטה לגבי עתידה של התחנה עיכב את ההחלטה בבחירת מחליף לדקל, שכהונתו הוארכה לפני כשנה בשנה נוספת, חרף אי-שביעות רצונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהיה רוצה לראות מישהו אחר בכיסא מפקד התחנה הצבאית.
תגיות גל"צ
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה