תקשורת ומדיה

מאיר, תירגע: המנהלת הקימה ארכיון דיגיטלי לכדורגל הישראלי

רוצים לצפות בכל הקרנות של טל בן חיים? פרויקט של מנהלת הליגות מיועד לאוהדים והמערך המקצועי והשיווקי של המועדונים. ומה עם משחקי עבר? בעיות משפטיות מונעות בשלב זה שילובם בארכיון החדש

אלכסנדר כץ | 
מיגל ויטור מהפועל ב"ש מול וידאר קיארטנסון ממכבי ת"א (צילום ישי נאמן, באדיבות אתר ישראל ספורט)
אחרי חודשים של בנייה ופיתוח, מנהלת הליגות לכדורגל סיימה להקים ארכיון דיגיטלי – כל נודע לאייס. המערכת הוקמה בשיתוף פעולה עם החברה הבינ"ל MX1, ותאפשר לשלוף קטעים לפי מילות חיפוש באתר המנהלת החדש שיושק בחודש הקרוב.
המערכת החדשה גם תאפשר למנהלת לערוך את התקצירים לדיגיטל עבור הזכיינים, מהלך שיתרחש בעתיד הקרוב. כעת את התקצירים עורכים בעלי זכויות השידור.
אחד היתרונות המשמעותיים של המערכת הוא העובדה שמדובר בארכיון המאפשר תיוג על פי Metadata (מידע אודות המידע), כלומר יתבצע סנכרון מלא עם פעילות הסטטיסטיקה של המנהלת שהחלה עוד בתחילת העונה. באמצעות המערכת החדשה יתאפשר תיוג ושיוך של כלל המהלכים במהלך המשחק, ובכך יינתן מענה סטטיסטי להתרחשויות בווידאו באופן אוטומטי. כך כל מהלך שנחפש, יכלול 10 שניות לפני ו-10 שניות אחרי.
המהלך יאפשר שליפה מהירה ויעילה במיוחד של אירועים ספציפיים במהלך המשחק, גם בטווח של עשרות שנים מהיום. לדוגמה, ניתן יהיה בקלות למצוא את השנייה המדויקת בה תיקל ג'ון אוגו את טל בן חיים, את המספרת של טל איילה נגד מ.ס. אשדוד, או את כל הקרנות במהלך המחצית הראשונה במשחק בין מכבי חיפה להפועל תל אביב.
החל מהעונה הנוכחית כל המשחקים נשמרים במערכת החדשה של המנהלת באיכות HD. השירות יונגש למועדונים לצרכים מקצועיים ושיווקיים, וכמו כן בעתיד ייבחנו אפשרויות של שיתוף הגולשים בתכנים, יחד עם פיתוח טכנולוגי של המערכת על מנת לאפשר זאת. אבל אם חשבתם שתוכלו לצפות גם בסללומים של אבי נימני, או בבעיטות החופשיות של איציק זוהר, כאן הסיפור קצת יותר בעייתי. בשלב זה הארכיון יכלול קטעי וידאו מעונה זו והלאה, ולא את השנים הקודמות.
"זה עולם סבוך ובעייתי מבחינת זכויות שידור וסוגיות משפטיות", אומר לאייס מנהל הדיגיטל של מנהלת ליגת העל, גיל הלוי. "שאלה אחרת היא האם הזכיינים שמרו בכלל את התכנים מהשנים בהן הם שידרו כדורגל". לדבריו, "הכוונה להנגיש את החומרים וכמה שיותר חומרים לקהל. אם עכשיו אנחנו לא יודעים איפה כל הקטעים מלפני 20 שנה, בעוד 20 שנה אנשים ידעו בדיוק איפה זה נמצא ואיך מגיעים אל אותם מהלכים ספציפיים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה