תקשורת ומדיה

קשת עשויה להיקנס - בגלל שילוב תוכן שיווקי ב'כוכב הבא'

הזכיינית נדרשת להסביר את שילובו המאסיבי של מותג "פיאט 500" בפרקים רבים של 'הכוכב הבא'. שוק התוכן השיווקי בישראל עומד על כ-200 מיליון ש', ורובו טרם הוסדר בחקיקה
אלכסנדר כץ |  1
גם נותנת חסות, גם זוכה לחשיפה אסורה לכאורה. פיאט 500 ב'הכוכב הבא' (צילום מסך" קשת, ערוץ 2)
חשיפת היתר של מכונית פיאט 500 בעונה הנוכחית של הכוכב הבא, עשוי לעלות לקשת בקנס כספי גדול. כעת זכיינית ערוץ 2 נדרשת כעת להסביר את הדבר לרשות השנייה, בהליך שנחשב כבר כשימוע ועשוי לעלות לזכיינית בקנסות שונים.
במכתב ששלחה ראש מחלקת פרסומות ברשות השנייה אפרת לאור, למנהלת מחלקת הרגולציה בקשת, מירב שחר, צוינו מספר רב של תאריכים בהם "ניתנה חשיפה פרסומית מצטברת למותג פיאט. החשיפה באה לדיי ביטוי בחשיפת המותג הן בעת הגעת המשתתפים לאודישנים, והן בסיורים שהתבצעו עם מנחי התכנית והמתמודדים בתכנית במוכנית עצמה. כמו כן נציין כי החברה לעיל מעניקה פרסים בתכנית".
חשיפה כזו נוגדת את סעיפים בחוק הרשות השנייה ובכלל האתיקה בפרסומת, וכלל נוסף לכללי שיבוץ פרסומות. לדבי לאור, השידור גם מהווה שיתוף פעולה עם גופים שלא ניתן לשתף עמם פעולה, וזאת בניגוד לכלל 13 לכללי תכניות.
קשת נדרשת לתקן את התכנית, להפסיק לשדר פרסומות מוסווית, ולהחזיר תשובתה תוך שבוע מרגע משלוח מכתב ההתראה. לדברי לאור, "תגובתכם תהווה שימוע בכתב לעניין הטלת עיצום כספי בגיל כל אחת מן ההפרות, וכן לעניין חילוט הערבות הבנקאית או הפיקדון הכספי שהפקדתם בידי הרשות".
שוק התוכן השיווקי מוערך בכ-200 מיליון שקלים בשנה, כ-5% מעוגת הפרסום בישראל. חלק נכבד משוק זה נמצא בערוצים המסחריים, ובעיקר בזכייניות רשת וקשת, וזאת משום שהן שדרניות הריאליטי הגדולות. בעוד שמועצת הכבלים והלוויין החליטה לאשר החל מתחילת השנה לערוצים הייעודיים לשדר תוכן שיווקי בשידוריהן, הרגולטור של הערוצים המסחריים, הרשות השנייה, טרם עשתה צעד כזה, ומנסה לדוג פעם אחר פעם הפרות בתכניות השונות.
ההבדל הוא שהקלות בנושא תוכן שיווקי בפיקוח הרשות השנייה, מחייב חקיקה בכנסת. ועדת פילבר למשל, המליצה לאשר תוכן שיווקי מוסדר ומפוקח בכפוף לחובת שקיפות ויידוע הציבור, תוך שמירה על עצמאות שיקול הדעת התוכני והיצירתי, ותוך הגנה על סוגי תכניות וסוגי מוצרים ביחס אליהם לא ניתן יהיה לאפשר שילוב תוכן שיווקי.
בקשת בחרו שלא להגיב לדברים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קשת משתינה על הרשות (ל"ת)
    דנה 02/2017/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור